دانش آشتیانی، وزیری که پاشنه آشیل کمپین تبلیغاتی روحانی شد

خبر کوتاه بود، خبری که حکایت از کشف یک محموله قاچاق پوشاک از دختر یک وزیر داشت. کمی بعد معلوم شد منظور از وزیر، دختر فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی وزیر آموزش و پرورش است.

دانش آشتیانی، وزیری که پاشنه آشیل کمپین تبلیغاتی روحانی شد

به گزارش خبر فوری ، شایعه تخلف اقتصادی دختر وزیر وقتی داغ شد که در مناظره دوم نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ، محمد باقر قالیباف به این موضوع اشاره کرد و بلافاصله با این توضیح جهانگیری همراه شد که دختر وزیر «مظلوم» و «بیکار» بوده و تنها «200 میلیون تومان» کالا وارد کرده است.

حسن روحانی نیز در همان مناظره گفت که هنوز در محکمه چیزی درباره پرونده دختر وزیر ثابت نشده است.

به دنبال این اظهارنظرها، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود نه فقط پرونده دختر وزیر را تایید کرد بلکه از امضای شخص وزیر پای صورتجلسات شرکت تجاری خانوادگی خبر داد.

این اظهارنظر باعث شد تا حسن روحانی در یکی از سفرهای انتخاباتی خود، به شدت از سخنگوی قوه قضائیه و مواضع او انتقاد کند.

حالا در تازه ترین اظهارنظرها درباره وزیر آموزش و پرورش، داوود محمدی، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفته «در تاریخ ۲۵ اسفندماه ۹۵ شرکت آمیتیس و طراوت کودکی توسط آقای احمدی دانش‌آشتیانی امضا شده است تا موضوع تغییر نشانی شرکت در دفاتر ثبت شرکت‌ها درج شود و همین اقدام در بحث تقلیل سرمایه شرکت در تاریخ ۱۰ اسفندماه ۹۵ و ابلاغ مصوب مورخ ۱۰/۱۰/۹۵ مجمع عمومی این شرکت اتفاق افتاده است. آقای دانش آشتیانی در شرکت دیگری باعنوان مهندسان مشاور طرح‌نگار عضویت در هیات مدیره دارند. آقای دانش آشتیانی در پاسخ به اظهارات محسنی اژه‌ای توضیح دادند که اینجانب پس از اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی یعنی در تاریخ ۱۲ آبان ماه ۹۵ استعفای خود را از هردو شرکت ارائه دادم که مورد موافقت قرار گرفت و مستنداً با پست سفارشی مدارک مربوطه را به اداره کل ثبت شرکت‌ها ارسال کردم. تصویر قبوض پستی در پرونده کمیسیون ضبط شده است.»

همزمان با این گزارش، خبرگزاری تسنیم در گزارشی در همین رابطه نوشته است که «سید حسن» روستایی بیکاری است که بادریافت 5/2میلیون تومان کارت بازرگانی خود را در اختیار دختر وزیر قرار داده است. در این گزارش تاکید شده که شرکت خانوادگی وزیر آموزش و پرورش تنها در یک فقره محموله پوشاک وارداتی از کشور ایتالیا تولید چین 220 میلیون تومان کالا را با کارت بازرگانی یک فرد سوم به کشور وارد کرده است. کارت بازرگانی بنابر ادعای این گزارش، مربوط به شرکتی بوده که مالکان آن برادران دوقلوی 27 ساله به‌نام‌های سید حسن و سید حسین ساکن شهر رشت می‌باشند.

سید حسین به تسنیم درباره اقدام دختر وزیر در واردات کالا با کارت بازرگانی شرکت آنها گفته «به من گفتند کارت بازرگانی نداشته به‌خاطر همین با کارت من این کار را کرده است».

واقعیت پرونده واردات کالا توسط دختر وزیر آموزش و پرورش و نقش شخص وزیر در این پرونده هرچه باشد، باید گفت که 10 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری، این پرونده به یک پاشنه آشیل برای کمپین تبلیغاتی حسن روحانی تبدیل شده است. به خصوص اینکه به تازگی پای او در پرونده امضای سند 2030 یونسکو نیز به میان کشیده شده است. پرونده وزیر آموزش و پرورش که کمتر از یکسال از عمر حضورش در کابینه حسن روحانی می گذرد را شاید بتوان براساس ادبیات غربی، «آشتیانی گیت» نامید.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها