چگونگی راه یابی فرزندانمان به مدارس تیزهوشان

آزمون تیزهوشان همه ساله در پایان دوره ابتدایی یعنی از پایه ششم به هفتم و در پایان دوره متوسطه یعنی از پایه نهم به دهم برگزار می شود به این ترتیب دانش آموزان مقطع ابتدایی که قصد دارند برای تحصیل در تیزهوشان دوره متوسطه اول باید در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم شرکت کنند و دانش آموزانی که قصد ثبت نام و تحصیل در متوسطه دوم تیزهوشان را دارند باید در آزمون تیزهوشان نهم شرکت کنند.

چگونگی راه یابی فرزندانمان به مدارس تیزهوشان

نشانی اینترنتی وب سایت ها برای ثبت نام تیزهوشان 

سایت ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم : https://sampad.medu.ir

سایت ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم : https://azmoon.medu.ir

 

ضرورت مشاوره تحصیلی قبل از ثبت نام آزمون تیزهوشان

همه دانش آموزان دو شانس برای پذیرش در مدارس تیزهوشان دارند. بار اول زمانی است که می خواهید از مقطع ابتدایی وارد مقطع متوسطه اول شوید، یعنی از پایه ششم به هفتم و بار دوم زمانی است که می خواهید از مقطع متوسطه اول وارد مقطع متوسطه دوم شوید از پایه نهم به دهم است. جالب است بدانید که در صورت قبولی در مدارس تیزهوشان، پایه ششم به هفتم، دیگر نیازی به شرکت مجدد در آزمون تیزهوشان برای پایه نهم به دهم نیست و تنها به شرطی می توانید وارد مقطع متوسطه دوم در تیزهوشان شوید که به حد نصاب معدل رسیده و البته مشکل انضباطی هم نداشته باشید.

( برای مشاوره تحصیلی و کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام تیزهوشان به وب سایت خبرینو به نشانی اینترنتی https://khabarino.com مراجعه نمایید )

پیشنهاد ما بعنوان بهترین مشاور تحصیلی تیزهوشان این است که شانس خود را در پایه ششم به هفتم امتحان کنید، زیرا ظرفیت دبیرستان های متوسطه اول تیزهوشان بسیار بیشتر از ظرفیت دبیرستان های متوسطه دوم تیزهوشان است و همچنین به دلیل کمتر بودن متقاضی و داوطلب در پایه ششم به هفتم، عملا شانس پذیرش و قبولی چند برابر خواهد بود. اما اگر این فرصت را از دست دادید نگران نباشید زیرا با تلاش و کار بیشتر هم می توانید سطح آمادگی خود را بالا ببرید و در پایه نهم به دهم ثبت نام نموده و در آزمون تیزهوشان شرکت کنید.

چرا رفتن از کلاس ششم به هفتم راحت تر است؟

یکی از نکات مهمی که دانستن آن به شما برای قبولی در آزمون تیزهوشان کمک زیادی می کند این است که شانس شما برای قبولی در ثبت نام آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم بسیار بیشتر از قبولی در آزمون تیزهوشان نهم به دهم است.دلیل این امر ظرفیت بالای دانش آموز در مقطع متوسطه اول و همچنین تعداد کمتر داوطلبان در این مقطع می باشد. کلاس های متعددی تحت عنوان آمادگی آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی برگزار می شود و شما نیز می توانید با شرکت در این کلاس ها شانس قبولی خود را چند برابر کنید.

برای ورود به مدارس تیزهوشان چقدر باید مطالعه کرد؟

در پاسخ به این سوال که برای قبولی در آزمون مدارس تیزهوشان باید چند ساعت در روز مطالعه کرد، باید به شما بگوییم که میزان مطالعه با توجه به سطح تحصیلات و توانایی شما متفاوت است. اما عموما اکثر پذیرفته شدگان تیزهوشان با 3-4 ساعت در روز شروع نموده  و در روزهای پایانی رسیدن به زمان آزمون تیزهوشان حتی به 10-12 ساعت مطالعه در روز می رسیدند. البته همان طور که گفتیم اگر کمتر درس بخوانی، قبول شدن در پایه ششم راحت تر است.

 

موسسات آموزشی برای قبولی در آزمون تیزهوشان ضمانت میکنند!

اگر در هر جایی گفته شود تضمینی قبول میشوید، چه کنکور چه آزمون تیزهوشان، استخدام و ...بدون شک یا اغراق صورت گرفته و یا مشکلی وجود دارد و این امر عقلا قابل قبول نیست برای مثال، دانش‌آموزی را در نظر بگیرید که طبق برنامه داده شده پیش نمی‌رود و در امتحان به خوبی نتیجه نمی‌گیرد، یا دانش‌آموزی که به دلیل استرس و اضطراب نمی‌تواند آنطور که انتظار می‌رود عملکرد خوبی داشته باشد، چگونه می‌توانید اطمینان حاصل کنید که این افراد می توانند قبولی شما را تضمین کند.

البته باید این نکته را متذکر شد که شرکت در کلاسهای آمادگی و همینطور مشاوره های تحصیلی در شانس قبولی در آزمون تیزهوشان و یا سایر امتحانات بسیار تاثیرگذار است.بعنوان مثال واقعی، نحوه برنامه ریزی و عملکردنفرات برتر کنکور تایید کننده این موضوع است.

با توجه به تجربه سالها در حوزه آموزشی به ویژه آزمون تیزهوشان بهترین راه برای قبول شدن در مدارس تیزهوشان مشاوره تخصصی تحصیلی و شرکت در کلاس های آمادگی آزمون تیزهوشان است.

با توجه به تجربه سال های گذشته، اگر سطح آزمون تیزهوشان را بالاتر از کتاب های درسی در نظر بگیریم، با مطالعه کتاب های درسی در مدرسه شانس زیادی برای قبولی در این آزمون نخواهید داشت لذا بهترین راه حل مشاوره تحصیلی و شرکت در کلاس های آمادگی آزمون است.

نکته حائز اهمیت اینکه اگر هزینه کلاس های حضوری یا آزمون های آنلاین دانش آموزان تیزهوش پایه ششم و نهم را پرداخت کنید، با قبولی دانش آموزان مستعد و تیزهوش دیگر از پرداخت شهریه های بالا در مدارس غیر انتفاعی در امان خواهید بود. ( بعبارت ساده، هزینه های مشاوره و شرکت در کلاسها خیلی کمتر از شهریه های مدارس غیر انتفاعی است )

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • حسین
    0

    سلام
    از اینکه مطالب مفید و کاربردی منتشر میکنید تشکر میکنم.

  • امیرحسین
    0

    سلام
    چقدر خوبه که مطالب مفید منتشرمیکنید و بخاطر همین همیشه من و همکارام سایت شما رو می‌خونیم.
    یاحق

  • محبی اصل
    0

    با احترام
    به نظرم وظیفه یک رسانه که اطلاع رسانی به موقع و درست هست را بخوبی انجام میدهید. این مقاله خیلی بدرد اولیا دانش اموزان میخوره. امیدوارم همیشه در پناه خداوند پایدار باشید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها