روایت روزنامه اعتماد درباره بازداشت فرمانده نوجوان قرارگاه جهادی

زمینه سازان مقصرند، نه مهرشاد سهیلی/ در بالاکشیده شدن احمدی نژاد چه کسی تقصیر داشت؟

«تربیت نیروی جوان چنانچه در کنار انباشت نسلی و انتقال میراث گذشته و ارایه کارنامه‌ای در سطوح پایین‌تر و سلسله‌مراتبی نباشد، به فاجعه ختم می‌شود. همان‌گونه که در تجربه احمدی‌نژاد تکرار شد. او ترکیبی از توهم، خودبزرگ‌بینی، ناآگاهی و سوءتدبیر بود.»

زمینه سازان مقصرند، نه مهرشاد سهیلی/ در بالاکشیده شدن احمدی نژاد چه کسی تقصیر داشت؟

اعتماد درباره بازداشت مهرشاد سهیلی، «فرمانده قرارگاه جهادی» نوشت: او فقط بسان مردم دیارش باهوش بود.چه بسا در آغاز هم نیت بدی نداشت اما زود متوجه سوراخ دعا شد. او فهمید در سیستمی که مداهنه و تملق و چاپلوسی ملاک بالا رفتن از نردبان‌هاست، از خود پرسید چرا من نکنم؟

اینجا محل گفت‌وگوهای اخلاقی نیست که بپرسیم چرا کف نفس نکرد و چه و چه... مگر آنهایی که در این سال‌های پس از انقلاب شهرت دینداری و زهدشان گوش فلک را کر کرده بود، کم خطا کردند که حال یقه این نوجوان را بگیریم؟

او که دیروز و پریروز مورد اتهام قرار نگرفت. او احتمالا برای رسیدن به جایی که بتواند به یک نمونه جوان انقلابی مومن بدل شود و به سهولت و رانت با عالی‌ترین مقامات سیاسی و مذهبی ملاقات نماید، احتمالا چند سالی هم در تکاپو بوده. باید از کسانی شکایت و گله کرد که موجب پیدایش چنین ساختاری شده‌اند. اینکه برای رشد و پیشرفت، صالح و کارآمد و متخصص نباشید، بلکه تنها باید خوب دروغ بگویید و به تعبیر گوبلز، جوری هم بزرگ باشد که کسی نتواند تردید کند! یا اگر مخاطب شما دانست که دارید قورباغه را به جای فولکس جا می‌زنید در موقعیتی متزلزل باشد و شهامت اعتراض نداشته باشد.چون معمول آن است که منتقد باهوش باید به جای آن کذاب پاسخگو باشد.

آنهایی که زمینه فریب خود و مردم را در این داستان فراهم کردند، باید دستگیر شوند. ولی سوال آن است، اگر به راستی بخواهند مست گیرند، کسی باقی می‌ماند؟ ساختار نظام آموزشی و تربیتی ما اشکال دارد. ما سیستمی نساخته‌ایم که در آن فضیلت عامل رشد و پویایی و تکریم باشد. شکلی از فرمالیته ایدئولوژیک در کنار فرهنگ چاپلوسی و فاقد نظام ارزیابی و کاهش منزلت متفکران و ده‌ها عامل دیگر دست به دست هم داده‌اند تا بسیاری امور بزرگ در دست مردان خرد قرار گیرد.

آنهایی که متوجه نبودند جوانگرایی به معنی انتصاب تعدادی مدیر بی‌تجربه برای اداره یک وزارتخانه به عنوان دوره کارآموزی نیست! مقصر هستند. رهبری انقلاب اگر از تعبیر جوانگرایی سخن گفتند، گمان نمی‌برم منظورشان این شکل از کادرسازی بوده است. تربیت نیروی جوان چنانچه درکنار انباشت نسلی و انتقال میراث گذشته و ارایه کارنامه‌ای در سطوح پایین‌تر و سلسله‌مراتبی نباشد، به فاجعه ختم می‌شود.همان‌گونه که در تجربه احمدی‌نژاد تکرار شد. او ترکیبی از توهم، خودبزرگ‌بینی، ناآگاهی و سوءتدبیر بود. بسیاری از تصمیماتش خلاف منافع ملی یا عامدا یا سهوا در خدمت صهیونیسم جهانی بود. امروز هم می‌خواهد ادای بوریس یلتسین یا ژان‌لاک را درآورد!!

نمی‌دانم چرا برادرانی که آن تدبیر را رقم زدند و امروز در آن مانده‌اند، مجددا چنین می‌کنند! یک پاسخ آسان به این نگرش آن است. تربیت انسان‌های شایسته کار یکی، دو روز نیست. از سویی وقتی فضای نخبگی حاکم شود، نمی‌توان این دسته از تصمیم‌سازان را متولی امر کرد.

این چرخه تداوم دارد. شما یک ساختار معیوب دارید. خروجی سیستم افراد اصیل و اثرگذار نخواهند بود، لذا شما نگرش و ساختار تشکل‌یافته را تغییر نمی‌دهید، چون اگر چنین شود، برای شما دیگر جایی نیست. پس تصمیم به تولید کاریکاتوری جعلی و مصنوعی می‌زنید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    افول گرایان و تندروها و کاسبان تحریم چگونه از این بچه آتش به اختیار تعریف و آنرا الگو کرده بودند !!!!!
    ساختار و ریشه و توزیع قدرت و اختیارات در نظام غلط و باید به نفع مردم و جامعه اصلاح گردد...

  • ناشناس
    8

    مقایسه این فرد با احمدی نژاد درست نبود

  • یاسر
    0

    بیست و پنج سال پیش که داشتیم کار را شروع می کردیم مدیران ما افراد مو سفید با دانشی بودند که اگر کار را با کیفیت تحویل نمی دادیم پدرمان را در می آوردند و هدفشان فقط انجام کار نبود بلکه آموزش ما جوانترها بود. کم کم که به سابقه آنها رسیدیم یه مشت جوان بی تجربه جانمازآبکش امورات کشور را در دست گرفتند که از یک فرد بی دین هم بی دینتر بودند ولی ظاهر را حفظ کردند و الان دارد گندش در می آید که هدف از جوانگرایی این نبود.
    این جواناهای بی تجربه که جانماز آبکشیدن و ریاکاری را بلدند کار را به جایی رساندن که به خداوندی خدا خجالت می کشیم نماز بخوانیم که خدای نکرده ما را هم در ردیف آنها قرار ندهند. لعنت به آن کسیکه این فرهنگ را در کشور باب کرد. لعنت

  • محسن
    4

    مقایسه درستی نیست . اگر احمدی نژاد نبود و خاتمی و روحانی پشت سر هم رییس جمهور بودن و امثال آخوندی و نوبخت همه کاره بودن . اولین ثمره آنها غارنشینی و مستاجری همه مردم بوده.

  • یکی از مردم
    10

    درودخداوفرشتگان خدا بر دکتر احمدی نژاد فرزند ملت ایران تا ابد باد... شما اصلاح طلبان بروید ان خرابکاریهای حسن جونتون طی مدت 8 سال بر سر مردم خراب کرد درستش کنید.انقدر حجم خرابیها زیاد است که مملکت به ویرانه تبدیل شده است. اقتصاد فروپاشیده،، کشاورزی از بین رفته،، شور نشاط از بین رفته،،. بیت المال مملکت چپاول شده رفته.. چرا شما اصلاح طلبان طلب کارید..

  • ناشناس
    7

    احمدی نژاد از نادر مدیران جسور و خلاق کشور بوده



  • ناشناس
    0

    هرکی عقلش رسید و دست به زانوی توانمندی های خودش زد و از ممکلت ایران خارج شد اصلا نیازی به خواندن این داستان ها ندارد

  • حسن
    0

    متاسفانه چپ و راست داعیه خوب بودن و بد بودن طرف دیگر را دارند،به هر دو طیف و سایرطیف ها مردم در این چهل سال اعتماد کرده و رای داده اند.مشکل اینجاست که سیاسی کاری در همه جا رخنه کرده،وضعیت زندگی فعلی نتیجه کار و زحمات قابل تقدیر هر دو طیف بوده

  • غریبه
    0

    در بالا کشیدن احمدی نژاد اول و آخر شورای نگهبان و هم شخص جنتی مقصر اصلی هستند و بودند نه هیچ کسی دیگر

  • حاج س طوسی
    0

    با نظر نگارنده موافقم.عین حقیقتی که در جامعه ی ما حاکم هست.نخبگان فدایی دروغگویان شده اند.بیاید به کارنامه وزیران رئیسی نگاه کنید که از مربیگری مسابقه میدون به وزارت می رسد.

  • ناشناس
    0

    کدومشون به غیر از منفعت شخصیشون رنگ انقلابی و جهادی گرفته اند که این اولیش باشه ؟

  • اصلاح طلب گره زن سفره و سلامت مردم به fatf
    0

    در بالا کشیدن روحانی و زندگی ملتی رو به خاک سیاه کشاندن چه کسانی مقصرند چه کسانی مقصر سالهای 92 تا 1400 هستند که الان خودشان را پشت دیگران مخفی کرده اند بانیان وضع امروز اقتصاد کشور طلب کار شده اند عجب رویی دارند پررویی نجومی که میگن اینها هستند علی برکت اله

  • ناشناس
    1

    اتفاقا مهمترین تفاوت احمدی نژاد این بود که به بدنه قدرت وصل نبود.هر چی بود و شد خودش بود و بس

  • ایرانی
    0

    اعتماد کور کورانه تحلیل می کند این پسر بچه بیسواد و رانتی که توسط علمای بی سوادتر از خود را با احمدی نژاد مقایسه می کنید . احمدی نژاد یک دانشگاهی است و با سواد ترین رئیس جمهور بعد از بنی صدر است . به احتمال زیاد نویسنده مقاله فردی عقده ای و جیره خوار می باشد. احمدی نژاد کجا و اربابانت خاتمی و کروبی و موسوی و روحانی کجا؟؟؟؟؟!!!!!

  • باد سرد و سوزناک
    1

    احمدی نژاد تعادل روحی و روانی نداشت .فرصت طلبان هم تا توانستند سوار بر ایشان زندگی مردم را بغارت بردند.باید به شورای نگهبان و نهادهای نظارتی که تعهدی به مردم و مملکت ندارند تبریک گفت که برای حفظ حکومت هر آنچه در توان دارند پیاده میکنند.

  • تلخند
    0

    به نظر باید اول اونهایی که این جوانک اونهارا خام کرد واجازه دادن از موقعیتشون سوئ استفاده بکند و به عنوان فرمانده جهادی ،موئلف کتاب و....مطرحش کردند وبا این ترفندها سر مردمو کلاه گذاشت وتحت عنوان خیریه جیبشونو خالی کرد و همه را چاپید،مورد باز خواست قرار بگیرند

  • بی طرف
    0

    چه جالب که یک بچه بی سواد رو میچسبانید یه یک استاد دانشگاه که ۸ سال برای این مملکت زحمت کشید و چون برای دزدان و سودجویان مفید نبود مورد هجوم انتقاد قرار گرفت.با دل شیر رفت نیویورک نتونستن بگن بالای چشمت ابرو یه.خدایی کدوم رئیس جمهور آنقدر دل و جرئت داشت که تو دل دشمن بره و حرفشو بزنه اونا هم نتونن چیزی بگن.
    همون احمدی نژاد که پراید گرون شد یه تهدید بگیر نگیر کرد که دوباره ماشین برگشت به قیمت قبلش.
    همیشه آدمهای خوب دشمن زیاد دارند و پشتشون حرف زیاده.
    به حق علی هرکس برای این مملکت خدمت کرد خدا کمکش کند هرکس هم که قصد دزدی و چپاول داشت خداوند ریش ش رو بکند.
    الهی آمین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها