برای قطع شدن ریزش مو این کارها را انجام ندهید

اگر از ریزش موهایتان کلافه شده‌اید و به فکر استفاده از مکمل‌های دارویی افتاده‌اید، کم خونی، تیروئید و هورمون‌های خود را با کمک یک پزشک بررسی کنید تا از درمان ریزش مو جواب بگیرید.

برای قطع شدن ریزش مو این کارها را انجام ندهید

ریزش بین ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در هر روز، بخشی از چرخه طبیعی رشد مو است. انجمن پوست و موی آمریکا ضمن اعلام این واقعیت تاکید کرده است که اگر ریزشی بیشتر از این مقدار دارید و موهای شما نازک شده است بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید.

اما بیشتر افراد قبل از بررسی‌های پزشکی، با توصیه‌هایی دیگر روبرو می‌شوند: این ۲ ویتامین‌ ریزش مو را قطع و موهایتان را تقویت می‌کند

دکتر محدثه آقاسی، متخصص تغذیه، با اشاره به اهمیت کشف علت ریزش موها گفت: «بسیاری از ما درباره تاثیر مثبت مکمل زینک یا روی در کنترل ریزش مو توصیه‌هایی می‌شنویم اما قبل از هر چیز باید دلیل ریزش مو را با کمک یک پزشک تشخیص دهیم تا درمانی موثر دریافت کنیم.»

آقاسی گفت: «اگر علت ریزش مو چیزی غیر از کمبود زینک در بدن باشد، مصرف این مکمل وضعیت موهای شما را بهتر نخواهد کرد.» گاهی مشکلات هورمونی، تخمدان‌ پلی کیستیک، کم کاری تیروئید و کم خونی به خصوص فقر آهن همگی از جمله بیماری‌هایی هستند که با علامت بالینی ریزش مو همراهند.

گذشته از زمینه‌های ژنتیکی و وراثتی، استرس، تماس مستقیم با حرارت، استفاده مکرر از رنگ مو، سشوار و اتوی مو نیز باعث ریزش مو و نازکی تارهای آن می‌شود پس بهتر است برای داشتن موهایی پرپشت و پرحجم، علاوه بر بررسی‌های پزشکی، کمی نیز در سبک زندگی خود دقت کنیم تا به نتیجه دلخواه برسیم.

منبع: همشهری آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها