طرز تهیه کیک شکلاتی

کیک شکلاتی آلبالویی یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و مجلسی است که با رسپی های مختلفی درست می‌شود.

طرز تهیه کیک شکلاتی

 آلبالویی

مرحله اول

برای تهیه کیک شکلاتی آلبالویی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر و نمک درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت۷ تا ۱۰ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کاملا روشن و حجیم شود. در ادامه آرد را به همراه، نشاسته ذرت و پودر کاکائو درون الک می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله مواد خشک را طی ۳ مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. در ادامه درون قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله چهارم

حالا مایه کیک را درون قالب ریخته و قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم تا کیک به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در این فاصله شکلات دارک را به همراه کره درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

در ادامه شیر عسلی را به کاسه اضافه کرده و روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا مواد کاملا ذوب و یکدست شوند. پس از گذشت ۳۰ دقیقه یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

طرز تهیه کیک شکلاتی آلبالویی به روش خانگی

مرحله ششم

در صورتی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است. حالا قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس کیک را از قالب جدا کرده و روی توری می گذاریم.

مرحله هفتم

در ادامه گنبد کیک را به صورت ورقه ای برش زده و درون کیک را با قاشق خالی می کنیم، سپس خرده های کیک را به کاسه حاوی مخلوط شکلات می افزاییم. حالا هسته آلبالوها را جدا کرده و به کاسه می افزاییم.

مرحله هشتم

حالا مواد فیلینگ را به خوبی مخلوط کرده تا با هم ترکیب شوند و درون کیک می ریزیم، سپس روی آنرا کاملا صاف و یکدست می کنیم. در ادامه گنبد کیک را روی کیک گذاشته و به سراغ درست کردن مایه گلیز می رویم.

مرحله نهم

برای این منظور شکلات دارک را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس روغن هسته انگور را به کاسه حاوی شکلات آب شده اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم. حالا بادام خرد شده را به کاسه می افزاییم.

مرحله دهم

در این مرحله مایه گلیز را مخلوط کرده و به صورت پخش روی کیک می ریزیم تا سطح کیک را کاملا کاور کند. حالا اجازه می دهیم کیک به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال استراحت کند، سپس به همراه چای سرو می کنیم. 

 

منبع: برترین ها
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها