حالات جنین در هنگام مواجهه با طعم تلخ یا طعم‌ های دیگر

اگر شما نیز علاقه ای چندان به طعم کلم پیچ ندارید، اصلا تنها نیستید! محققان در مطالعات خود دریافتند که جنین ها هنگام قرار گرفتن در معرض طعم کلم پیچ در داخل رحم، دچار حالت بغض و گریه می شوند.

حالات جنین در هنگام مواجهه با طعم تلخ یا طعم‌ های دیگر

در مطالعاتی که پیش از این صورت گرفته است، محققان پیش بینی‌هایی ارائه دادند مبنی بر اینکه ممکن است ترجیحات غذایی ما در پیش از تولد و تحت تأثیر رژیم غذایی مادر شکل بگیرند. با این حال، این تیم، اولین تیم تحقیقاتی هستند که مستقیم واکنش نوزادان متولد نشده را نسبت به طعم‌های مختلف مورد بررسی قرار دادند.

پروفسور Nadja Reissland، از دانشگاه دورهام و یکی از نویسندگان این تحقیق، گفت: «این تحقیق یک تحقیق کاملا جدید است. در بسیاری از موارد، محققان قبلی فقط به بررسی ترجیحات و ذائقه غذایی نوزاد پس از تولد پرداخته بودند، اما بررسی حالات صورت جنین در هنگام مواجه با طعم تلخ یا طعم‌های دیگر، یک بررسی کاملا جدید است.»

این تیم در مجله Psychological Science نوشت که رایحه‌های مرتبط با مواد غذایی مورد استفاده مادر در مایع آمنیوتیک وجود دارد. جوانه‌های چشایی جنین می‌توانند مواد شیمیایی مرتبط با طعم را از هفته ۱۴ بارداری و بوی مواد غذایی را از هفته ۲۴ بارداری حس کنند.

حالات جنین در هنگام مواجه با طعم تلخ یا طعم های دیگر

برای بررسی این موضوع که آیا جنین‌ها تمایزی میان طعم‌های متفاوت قائل هستند، این تیم به بررسی نتایج حاصل از سونوگرافی حدود ۷۰ زن باردار ۱۸ تا ۴۰ ساله ساکن شمال شرقی انگلیس پرداختند. در این مطالعه، زنان باردار به دو گروه تقسیم شدند. از یک گروه خواسته شد تا ۲۰ دقیقه پیش از سونوگرافی یک کپسول پودر کلم پیچ مصرف کنند و از گروه دیگر خواسته شد که یک کپسول پودر هویج مصرف کنند.

این تیم همچنین تصاویر سونوگرافی ۳۰ زن را از آرشیو بیمارستان دریافت کرده و به عنوان گروه کنترل که هیچ کپسولی به آن‌ها داده نشده است مورد بررسی قرار دادند.

از همه زنان خواسته شد تا یک ساعت قبل از انجام سونوگرافی از خوردن هر چیز دیگری غیر از کپسول‌ها خودداری کنند.

سپس این تیم به تجزیه و تحلیل فریم به فریم از حرکات مختلف صورت جنین، از جمله عکس‌هایی که شبیه خندیدن یا گریه کردن بودند، پرداختند.

به طور کلی، محققان ۱۸۰ اسکن از ۹۹ جنین را که در ۳۲ هفتگی، ۳۶ هفتگی یا در هر دو مقطع زمانی اسکن شده بودند، بررسی کردند. پس از بررسی اسکن ها، این تیم تحقیقاتی دریافت که وقتی مادر کپسول کلم پیچ مصرف می‌کند، در مقایسه با کپسول هویج یا بدون کپسول، حالت گریه جنین‌ها دو برابر بیشتر است.

با این حال، وقتی مادر یک کپسول هویج مصرف می‌کرد، جنین‌ها تقریباً دو برابر بیشتر از زمانی که یک کپسول کلم پیچ توسط مادر بلعیده می‌شد، حالت خنده‌مانند به خود می‌گرفتند.

دکتر Benoist Schaal، نویسنده این تحقیق از مرکز رفتار تغذیه در دانشگاه بورگوندی، در مصاحبه‌ای به گاردین گفت که نتایج شگفت‌آور بود. او بیان داشت: «جنین از قبل قادر به حس کردن چیزی است که مادر خورده است.»

بیزا اوستون، نویسنده اول این تحقیق، گفت که تیم او اکنون به دنبال بررسی واکنش نوزادان به طعم‌های مختلف در بازه زمانی پس از تولد است.

ریسلند اضافه کرد که این مطالعه می‌تواند رویکردی مفید برای تنظیم رژیم غذایی زنان باردار باشد. او گفت: «آنچه ما از تحقیقات دیگر دریافتیم آن است که اگر مادر رژیم غذایی متنوعی مانند سبزیجات و میوه‌ها و ... در زمان بارداری داشته باشد، نوزادان پس از تولد به میزان کمتری دچار بی اشتیاقی غذایی می‌شوند.»

دکتر جولی منلا، متخصص در این زمینه از مرکز حواس شیمیایی مونل در ایالات متحده، خاطرنشان کرد که این تحقیق از کار‌های قبلی حمایت می‌کند و نشان می‌دهد که فرزندان می‌توانند از طریق طعم‌های غذایی موجود در مایع آمنیوتیک با رژیم غذایی مادر آشنا شوند. اما او هشدار داد که در این مطالعه زنان باردار به طور تصادفی در گروه‌های آزمایش یا کنترل قرار نگرفتند.

پروفسور کاترین فورستل، از کالج ویلیام و مری، گفت که این کار دریچه‌ای به دنیای شیمی حسی جنین انسان باز می‌کند. فورستل افزود: «انجام تحقیقات بیشتر در آینده که بتوانند تفاوت‌های فردی در واکنش‌های جنین به طعم‌ها، نحوه ارتباط آن‌ها با عادات غذایی مادران و حتی واکنش نوزادان به غذا‌ها پس از تولد را برجسته کند، قطعا بسیار جالب خواهد بود.»

منبع: تابناک جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • هی
    0

    اینا چیه میذارید حالمونو بهم زدید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها