رئیس جمهور بلاروس: برای مقابله با تهدیدهای غرب آماده ایم

رئیس جمهوری بلاروس با هشدار به کشورهای غربی و همسایگان عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که بلاروس از امکانات و توانمندی لازم برای مقابله و پاسخ دادن به تهدیدهای نظامی برخوردار است.

رئیس جمهور بلاروس: برای مقابله با تهدیدهای غرب آماده ایم

 الکساندر لوکاشنکو روز دوشنبه در جمع مقام های وزارت دفاع بلاروس گفت: ستاد مشترک ارتش بلاروس باید بطور دقیق پیش بینی کند که دشمنان در چه جهاتی حمله می کنند و چگونه باید به این حملات پاسخ بدهیم.

وی خطاب به مقام های نظامی بلاروسی افزود: یک نیروی واکنش سریع باید ایجاد شود که در طول ۲-۳ ساعت در هر نقطه ای برای مقابله با دشمن وارد عمل شود.

رئیس جمهوری بلاروس گفت که این کشور واحدها و نیروهای نظامی ورزیده و کارآزموده ای دارد که در طول سه ساعت می توانند در هر نقطه کشور بلاروس حضور یابند.

وی گفت: موضوع نیروهای مسلح بلاروس و نه فقط ارتش این کشور مطرح است که شامل نیروهای وزارت کشور و سازمان امنیت بلاروس می شود و این واحدها می توانند در صورت نیاز برای مقابله با دشمن وارد عمل شوند.  

ویکتور خرنین وزیر دفاع بلاروس نیز در دیدار لوکاشنکو با مقام های بلاروسی گفت که نگران خریدهای تسلیحاتی پیشرفته کشورهای همسایه بلاروس است.  

به گزارش تاس، خرنین گفت: خرید های تانک های آبرامس، سامانه های پدافند موشکی پاتریوت، اتشبارهای هیمارو و جنگنده های اف-۳۵ آمریکایی توسط کشورهای همسایه بلاروس نگران کننده است.   

 وی خاطرنشان کرد که لهستان لشکر جدید زرهی ۱۸ و تیپ مستقل جدید تشکیل داده و در حال مجهز کردن این واحدهای نظامی است.

به گفته وزیر دفاع بلاروس، کشورهای عضو ناتو، توانمندیهای نظامی تهاجمی خود در مجاورت مرزهای بلاروس را تقویت می کنند.  

 رئیس جمهوری بلاروس پیشتر گفته بود که آمریکا می خواهد از مساله پناهجویان در مرز بلاروس و لهستان برای آغاز جنگ استفاده کند.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری دولتی بلتای بلاروس، لوکاشنکو گفت: آمریکا با استفاده لهستان، کشورهای حوزه بالتیک و اوکراین و بحران پناهجویان در مرز بلاروس می خواهد جنگ را آغاز کند.  

رئیس جمهوری بلاروس با بیان اینکه آمریکا اهداف خود را در مساله پناهجویان دنبال می کند، اظهار داشت: مقامهای آمریکایی آشکارا می گویند که پیمان ناتو نیز باید به این مساله ورود کند.  

وی افزود: ورود ناتو به این مساله به چه معناست؟ این به معنای آغاز جنگ است و آنها ما را برای چنین جنگی تحریک می کنند.  

لوکاشنکو خاطرنشان کرد که آمریکا به این جنگ نیاز دارد.  

 رئیس جمهوری بلاروس تصریح کرد که آمریکا همیشه می خواهد با استفاده از دیگران بجنگند و در این منطقه نیز در پی آغاز مناقشه هستند. آنها نظاره گر این جنگ خواهند بود و به کشورهای دیگر سلاح می فروشند و تلاش خواهند کرد تا ما همدیگر را بکشیم و اقتصادمان سقوط کند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها