سرامیک کف اتاق خواب

در این مقاله درباره سرامیک کف اتاق خواب و همچنین ابعاد سرامیک کف توضیح دادیم همراه ما باشید تا درباره سرامیک مات اطلاعات بیشتری کسب کنید.

سرامیک کف اتاق خواب

اتاق خواب‌ها خاص‌ترین مکان‌های خانه هستند؛ جایی که در آنها پس از یک روز فعالیت، استراحت می‌کنید. هرچه در اتاق خواب وجود دارد، اعم از دکوراسیون، فرش و کفپوش لازم است کاملا راحت و در عین حال زیبا باشد.

آن‌چه در کف این اتاق‌ها نصب می‌کنید (سرامیک، سنگ، کفپوش چوبی، پارکت و... ) مطمئنا از نظر راحتی، زیبایی و کاربرد با آن‌چه در پذیرایی یا سرویس‌ها استفاده می‌شوند متفاوت خواهند بود. در میان کفپوش‌های متفاوت، سرامیک کف اتاق خواب یک انتخاب متداول، زیبا و در عین حال مقرون به صرفه است. ابعاد سرامیک کف متفاوت است و می‌تواند به شکل سرامیک مات یا براق تولید شود.

اگر می‌خواهید کف اتاق‌خواب خود را با سرامیک فرش کنید، ما در این‌جا یک راهنمای کامل برای شما فراهم کرده‌ایم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

سرامیک کف اتاق خواب چیست؟

کاشی سرامیکی مخلوطی از خاک رس و برخی از مواد طبیعی مانند ماسه، کوارتز و آب است. این مواد به شکل لایه‌های نازک قالب‌ زده می‌شوند و برای نصب در کف و دیوار‌ها آماده می‌شوند. سرامیک کف اتاق خواب نسبت به سرامیکی که در دیوارها استفاده می‌شود ضخیم‌تر و مقاوم‌تر است؛ با این حال نسبت به سرامیک حیاط از ضخامت کمتری برخوردار است.

سرامیک کف اتاق خواب به‌راحتی نصب می‌شوند، تمیز می‌شود، تعمیر می‌شود و از همه مهم‌تر با قیمت‌های مناسب در دسترس است.

ابعاد سرامیک کف می‌تواند متفاوت باشد؛ با این حال همه آنها استحکام خوبی در دماهای بالا و در مواجهه با مواد اسیدی از خود نشان می‌دهند.

در سال‌های اخیر، پیشرفت تکنولوژی در زمینه تولید سرامیک مات و براق، و افزایش ساخت‌ و سازها منجر به تقاضای بالایی برای انواع ابعاد سرامیک کف اتاق خواب شده است.

1

انواع کاشی سرامیکی

انواع مختلفی از سرامیک، از نظر طرح، ابعاد سرامیک، جنس و ویژگی‌ها وجود دارد. با این حال سرامیک کف اتاق خواب به‌طور معمول به سه دسته تقسیم می‌شود:

  • لعاب‌دار (سرامیک براق)
  • بدون لعاب (سرامیک مات)
  • چینی (پرسلین)

سرامیک بدون لعاب (سرامیک مات) با سرامیک لعاب‌ دار چه فرقی دارد؟

برای تولید کاشی سرامیکی، کاشی‌های ساخته‌شده از خاک رس را برای پخت در کوره قرار می‌دهند. اگر قرار باشد کاشی لعاب‌دار یا براق باشد، قبل از پخت روی آن یک پوشش خاص کشیده می‌شود که پس از پخت، براق ‌شود.

اما اگر قبل از پختن کاشی هیچ پوششی روی آن اعمال نشود، آن را کاشی بدون لعاب یا سرامیک مات می‌نامند. به این ترتیب، تفاوت اساسی سرامیک مات با براق، پوشش روی آنهاست.

سرامیک مات، رنگ خود را یا از مواد معدنی موجود در خاک رس می‌گیرد یا با افزودن رنگدانه به آن. اگر قرار باشد سرامیک مات طرح‌دار باشند، طرح در تمام بافت کاشی رسوخ می‌کند؛ برخلاف انواع براق که معمولا طرح فقط در قسمت لعاب اعمال می‌شود. به همین دلیل سرامیک مات طبیعی‌تر به‌نظر می رسد.

با این حال گاهی لعاف افزوده شده بر روی سرامیک براق نیست؛ در این شرایط ظاهر ظاهر سرامیک مات می‌شود؛ یک کاشی لعاب‌دار مات.

سرامیک پرسلین با دو نوع قبلی چه فرقی دارد؟

پرسلن ترکیبی از خاک رس، فلدسپات یا گرانیت است که در اثر فشار و حرارت زیاد متراکم می‌شود و در نهایت به‌صورت سرامیک کف اتاق خواب تولید می‌شود. استحکام و دوام بالای پرسلن باعث شده تا امروزه در بسیاری از ساختمان‌ها از آن استفاده شود. این کاشی‌ها آب خیلی کمتری را جذب می‌کنند.

سرامیک پرسلین هم می‌تواند لعاب دار یا از انواع سرامیک مات باشد.

ابعاد سرامیک کف

ابعاد سرامیک کف به موادی که از آن ساخته شده‌ است و کاربرد مورد نظر بستگی دارد. در طول سال‌ها، اندازه استاندارد کاشی مرتبا تغییر کرده و در بسیاری از موارد افزایش یافته است.

سایز کاشی‌های سرامیکی از اندازه کوچک‌ 27/1 در 27/1 سانتی‌متری شروع شده و به کاشی‌های بزرگ‌تر با ابعاد 24 در 24 اینچ (61 در 61 سانتی‌متر) ختم می‌شوند. با این حال معمولا سرامیک کف اتاق خواب ابعاد خیلی کوچکی ندارد. محبوب‌ترین ابعاد سرامیک کف 12 در 12 اینچ، 18 در 18 اینچ و 12 در 24 اینچ است.

به غیر از طول و عرض سرامیک کف اتاق خواب، مسئله دیگری که باید در نظر گرفت ضخامت سرامیک است. کاشی‌های بسیار نازک، 6 میلی‌متر ضخامت دارند؛ درحالی‌که کاشی‌های استاندارد با ضخامتی معادل 10 میلی‌متر در دسترس هستند که بیشترین استفاده را دارند.

اگر صاحب‌خانه سرامیک ضخیم‌تری بخواهد، کاشی‌های 20 میلی‌متری هم در دسترس هستند که معمولا در مواردی به‌کار می‌روند که نیاز است مقاومت کف زیاد باشد.

 

سرامیک مات

اگر قصد انتخاب یک سرامیک مناسب برای کف اتاق خواب خود را دارید لازم است موارد زیر را در نظر بگیرید:

بهترین جنس را انتخاب کنید

سعی کنید سرامیکی را بخرید که جنس خوبی داشته داشته باشد. ممکن است تشخیص آن ابتدا سخت باشد، اما اگر چند بازدید از مراکز فروش سرامیک داشته باشید، به‌تدریج می‌توانید جنس خوب را از بد تشخیص دهید. علاوه بر این، معمولا سرامیک جنس خوب قیمت بیشتری دارد.

سایز مناسب

معمولا کاشی‌های 30 در 60 سانتی‌متری یا 60 در 60 سانتی‌متری برای اتاق خواب مناسب هستند. استفاده از کاشی‌های خیلی کوچک برای اتاق خواب مناسب نیست.

طرح سازگار با محیط اتاق

طرح مورد نظر شما کاملا به سلیقه و دکوراسیون اتاق خواب شما وابسته است. شما می‌توانید انواع مات یا براق، طرح‌دار و یا ساده سرامیک را انتخاب کنید. همچنین انواع مدل‌ها با ظاهری سنگی و یا چوبی نیز در دسترس است.

محدوده بودجه

برای خرید سرامیک کف اتاق خواب، لازم است مشخص کنید که چقدر بودجه دارید. با این حال سعی کنید کیفیت را فدای قیمت نکنید و اگر طرح خاصی از سرامیک، گران است؛ به‌جای هزینه برای طرح، یک کاشی با کیفیت بهتر، اما ساده‌تر را انتخاب کنید.

در آخر اگر به دنبال کاشی‌های جنس خوب برای کف اتاق خواب خود هستید، می‌توانید آنها را از ما خریداری کنید. ما انواع مختلف سرامیک با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف را ارائه می‌دهیم؛ طیف وسیعی که احتمالا هر آن‌چه در نظر داشته باشید می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها