پیش بینی جالب رییس اتحادیه املاک از قیمت مسکن

یک مقام مسئول گفت: هم اکنون کف نرخ‌ اجاره مسکن بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته و قیمت خرید مسکن هم تا پایان سال روند کاهش قیمت را در پیش می‌گیرد.

پیش بینی جالب رییس اتحادیه املاک از قیمت مسکن

مصطفی قلی خسروی گفت: بانک مرکزی با ارائه آمارهای غلط در حوزه بازار اجاره، خرید و فروش باعث وارد شدن شوک به بازار مسکن می‌شود.

او گفت: دولت و وزارت راه و شهرسازی هم همواره اعلام کردند که ارائه آمارهای اجاره تنها برای شهر تهران خود باعث ایجاد نابه سامانی و افزایش قیمت‌ها می‌شود.

خسروی ادامه داد: بازار مسکن به ویژه بازار اجاره با کاهش قیمت مسکن مواجه شده و در حال حاضر هم این بازار با ثبات قیمتی روبه‌رو شده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: به هیچ عنوان آمارهای بانک مرکزی در رابطه با اعلام نرخ‌های بازار اجاره را قبول ندارم. مشخص نیست این آمارها بر اساس چه داده‌هایی اعلام می‌شوند.

او ادامه داد: زمانی که دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا سیاست تعیین نرخ اجاره مبنی بر افزایش ۲۵ درصدی نرخ اجاره را تعیین کردند، در همان زمان بانک مرکزی با اعلام افزایش نرخ ۳۰ درصدی باعث شد که این بازار به یک باره با افزایش ۵۰ درصدی نرخ روبه رو شود.

خسروی ادامه داد: نمی‌دانم هدف بانک مرکزی از اعلام و ارائه آمارهای مبنی بر افزایش ۵۰ درصدی نرخ اجاره در آبان ماه چیست؟ امیدوار هستیم دولت و وزارت راه و شهرسازی سیاست‌های درستی در قبال اعلام چنین آمارهایی به کار گیرند.

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر کف بازار نرخ‌های اجاره بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش داشته است؛ به طوری که در برخی از مناطق جنوبی تهران ما شاهد کاهش‌ نرخ اجاره بها تا ۲۰ درصد هم هستیم.

او گفت: قیمت مسکن تا پایان سال روند تثبیت و کاهش قیمت را در پیش گرفته و امیدوار هستیم این روند همچنان ادامه پیدا کند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ایرانی
    1

    اگر با این تیم هم چون تیم احمدی نژاد و روحانی برخورد نشود مردم ایران را به خاک سیاه خواهد نشاند..

  • ناشناس
    1

    آقای خسروی! صنف شما طبق قانون تجارت به عنوان دلال معاملات ملکی شناخته می شود یعنی اینکه مطابق قانون تجارت وظیفه دلال معاملات املاک اینست برای معامل (فروشنده) خریدار پیدا کند و حق العمل (حق دلالی) خود را طبق تعرفه دریافت کند لذا صنف شما وظیفه ای بیش از اینکه به عنوان دلال معاملات در قانون تجارت برای او تعیین شده وظیفه ای ندارد. دلال صلاحیت قانونی جهت تنظیم و انعقاد قرارداد فروش، اجاره و مشارکت در ساخت را ندارد ضمن اینکه دلال معامله نمی تواند قیمت معامله یا اجاره را تعیین کند. اختیار تعیین قیمت معامله یا اجاره به ترتیب با متعاملین و مؤجر و مستأجر است. لطفاً در کاری که صلاحیت قانونی ندارید دخالت نکنید و بانک مرکزی را نیز سرزنش نکنید!

  • خزان
    1

    گو تمام خورد مردک شارلاتان.روستاها هم زمین متری چند میلیون شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها