یوسی کوهن: ایران به رسیدن به سلاح هسته ای نزدیک نیست

رئیس پیشین موساد در اظهاراتی مدعی شد که رژیم صهیونیستی می‌بایست توانایی اقدام مستقل علیه ایران را تقویت کند.

یوسی کوهن: ایران به رسیدن به سلاح هسته ای نزدیک نیست

به گزارش تایمز آو اسرائیل، یوسی کوهن، رئیس پیشین موساد روز سه‌شنبه در اظهاراتی با رد سخنان نفتالی بنت، نخست‌وزیر این رژیم و برخی مقامات دیگر درخصوص توانایی‌هایی هسته‌ای ایران عنوان کرد که تهران به رسیدن به سلاح هسته‌ای نزدیک نیست.

وی گفت: خلاصه این که ایران به رسیدن به سلاح هسته‌ای نزدیک نیست. به لطف تلاش‌های بزرگ ما، از قبل نزدیک‌تر نشده است. به گمانم آن‌ها درخصوص کارهایی که انجام می‌دهند نسبت به قبل کمتر حمایت دارند.

بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ماه اوت عنوان کرده بود که ایران تنها دو ماه با رسیدن به مواد لازم برای ساخت سلاح هسته‌ای فاصله دارد. گادی ایسنکوت ، رئیس پیشین ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در ماه ژوئیه مدعی شده بود که ایران از همیشه به دستیابی به سلاح هسته‌ای نزدیک‌تر است.

به نوشته تایمز او اسرائیل، طبق ارزیابی‌های رژیم صهیونیستی، ایران حتی پس از دستیابی به مواد لازم برای ساخت سلاح هسته‌ای، به چندین ماه زمان برای ساخت بمب هسته‌ای نیاز خواهد داشت.

نفتالی بنت در مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شده بود که برنامه هسته‌ای ایران در نقطه‌ای حیاتی قرار دارد و تمامی خطوط قرمز را رد کرده است. وی همچنین در روز سه‌شنبه ایران را متهم به نقض بارز تعهدات به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کرده و خواستار اقدام علیه ایران شده بود.

یوسی کوهن با اشاره به مذاکرات وین در زمینه توافق هسته‌ای ایران گفت: به نظرم متن توافق هسته‌ای با ایران در بیشتر از یک زمینه باید تغییر یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما باید توانایی‌های‌مان را توسعه دهیم تا بتوانیم مستقل باشیم و بتوانیم به آنچه که اسرائیل در گذشته در عراق و سوریه انجام داده بود

به گزارش ایسنا، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌ در دهمین کنفرانس دیپلماتیک اورشلیم پست، گفته بود: جهان باید ایران را به خاطر تخطی از تعهدات هسته‌ای‌ خود، به شورای امنیت ببرد.

بنت مدعی شد ایران «به طور آشکارا» در حال «تخطی» از تعهداتش نسبت به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

او در این باره گفت: منظور من حتی [تعهدات نسبت به] توافق هسته‌ای نیست، منظور تعهدات بنیادین [نسبت به آژانس] هستند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه اظهاراتش علیه ایران گفت: از قدرت‌های جهانی انتظار دارم ایران را پاسخگو بدانند و آن را به شورای امنیت سازمان ملل ببرند. این مسیر، مسیر صلح‌آمیز خواهد بود.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • سامان بیگ
    0

    درود بر شما. جهان امروز دیگر کسی برای دروغهای رژیم صهیونیستی تره خورد نمیکند.ترفند رژیم صهیونیستی از برنامه اتمی ایران فقط بخاطر وحشت از رشد علمی ایرانیان است وگرنه اسرائیل بزرگترین زراد خانه اتمی جهان را در اختیار دارد ایران فقط دنبال استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای برای خودش و خدمت به بشریت است و اینکه ایران برای محو رژیم اشغالگر قدس از نقشه زمین نیازی به بمب اتمی نداره موشک های میان برد شهاب اخیرا گنبد آهنین صهیونیست ها رو ترکاندند.آخه شما که موجودیتتان تحمل سه روز موشک باران ندارد چرا اینقدر روتون زیاده

  • ناشناس
    0

    ایران نیازی به سلاح هسته ای ندارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها