تفاوت بین سیاتیک و دیسک چیست؟

بسیاری از افراد سیاتیک با دیسک را اشتباه می‌گیرند و این ممکن است به دلیل شباهت علائم آن‌ها باشد.

تفاوت بین سیاتیک و دیسک چیست؟

به گزارش وب سایت المرسال نوشت: سیاتیک دردی است که ممکن است هر فرد به آن دچار شود و این درد به طور خاص در عصب سیاتیک ایجاد می‌شود و از باسن شروع شده تا پایین ساق پا ادامه می‌یابد.

نکات زیادی وجود دارد که پزشکان برای جلوگیری از درد سیاتیک، از جمله ورزش منظم، انجام تمرین‌های تقویت کننده کمر که ماهیچه‌های ماهیچه‌های شکم را نیز بسیار حفظ می‌کند. همچنین باید هنگام نشستن حالت مناسبی را انتخاب کند. هنگام نشستن، لازم است یک صندلی با بالشتک‌های خوب و راحت داشته باشید و سطح زانو‌ها در منحنی طبیعی پشت نیز حفظ شود.

علل سیاتیک

دلایل زیادی می‌تواند باعث سیاتیک شود که ما مهمترین دلایل را مرور می‌کنیم: عادات منفی روزانه، مانند نشستن طولانی مدت در مقابل تلویزیون یا کامپیوتر و عدم نشستن در وضعیت صحیح بدن، مانند خم شدن مداوم پشت به مدت طولانی.

عوامل ژنتیکی که توسط والدین توسط فرزندان به ارث می‌رسد، می‌تواند باعث شود غضروف فرد بیش از حد معمول ضعیف شده و باعث لغزش و سیاتیک شود. هنگامی که فرد پیر می‌شود، ممکن است دچار غشای غضروفی شود که بین مهره‌های استخوانی وجود دارد.

درمان سیاتیک

اکثر موارد سیاتیک را می‌توان به روش‌های ساده و به دور از جراحی‌های سخت درمان کرد و همچنین می‌توان آن را در مدت کوتاهی، به طور خاص در چند هفته درمان کرد.

- تمرینات هوازی به درمان سیاتیک کمک زیادی می‌کند و مهم است که همیشه فعال بمانید. یکی از مهمترین تمریناتی که مبتلایان به سیاتیک می‌توانند انجام دهند، پیاده روی، دوچرخه سواری و برخی فعالیت‌های آبی مانند شنا، برای حرکت دادن تمام نقاط و مفاصل بدن بسیار مؤثر است.

- استفاده مداوم از کمپرس سرد و گرم روی نواحی آسیب دیده نیز برای درمان سیاتیک مؤثر است. برای کمپرس سرد می‌توانید خودتان را در خانه تهیه کنید و کمپرس گرم را می‌توانید از داروخانه‌ها تهیه کنید.

- فیزیوتراپی از طریق تمرینات خاصی انجام می‌شود که باعث تقویت عضلات، بهبود قدرت ستون فقرات و در نتیجه کمک زیادی به درمان سیاتیک می‌شود.
دیسک (فتق دیسک)

دیسک یک ماده چسبنده است که بین مهره‌های ستون فقرات واقع شده و در ستون فقرات به شکل رباط‌های دایره‌ای شکل قرار دارد و نقش اصلی آن این است که به کمر که فشار‌هایی را تحمل می‌کند کمک کند؛ و بیماری دیسک این است که با مشکل یا نقص آسیب ببیند.
علل بیماری دیسک

- رفتار‌های غلطی که توسط افراد انجام می‌شود، مانند نشستن طولانی مدت بدون حرکت، حمل بار‌های سنگین بر روی انسان مانند کیف مسافرتی.

- چاقی و پیامد‌های منفی آن، مانند فشار بیش از حد به کمر و نیز حرکات اشتباهی که فرد هنگام انجام تمرینات هوازی یا هنگام انجام کار انجام می‌دهد.

- افزایش سن، عامل مهمی است که ممکن است باعث بیماری دیسک شود، زیرا ممکن است در هنگام افزایش سن، مهره‌های او مایع محافظتی را که در داخل آن‌ها قرار دارد از دست بدهد.

درمان بیماری دیسک

بیماری دیسک را می‌توان از طریق بسیاری از روش‌های توصیه شده توسط پزشکان درمان کرد و مطمئناً در هر مورد روش درمانی مناسب تری برای بیان وجود دارد و ما در اینجا مهمترین روش‌های درمانی بیماری دیسک را مرور می‌کنیم:

درمان دارویی، در مراحل اولیه بیماری دیسک، استفاده از دارو‌های ضد درد که باعث کاهش احساس درد و التهاب می‌شود.

مراقبت‌های خانگی، امکان مراقبت خانگی از بیمار، مانند استراحت در رختخواب یا مصرف دارو‌های مسکن بدون مراجعه به پزشک وجود دارد، اما با درد مداوم، باید فوراً به پزشک مراجعه کرد.

روش‌های جراحی، اگر بیمار از روش‌های فوق الذکر پیروی کند و درد یا درمان تسکین نیابد، می‌توان با راهنمایی پزشک به عملیات جراحی لازم متوسل شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها