کوهسرخ در واکسیناسیون مادران باردار رتبه دوم خراسان رضوی را دارد

فرماندار شهرستان کوهسرخ گفت: شهرستان کوهسرخ در حوزه واکسیناسیون جمعیت مادران باردار رتبه دوم را در سطح استان خراسان رضوی دارد.

کوهسرخ در واکسیناسیون مادران باردار رتبه دوم خراسان رضوی را دارد

رضا رمضانی‌طرقی عنوان کرد: تا کنون تمهیدات خوبی در شهرستان کوهسرخ برای مقابله با پیک ششم که شاید موجب دلواپسی جامعه شود، اندیشیده شده است.

وی در ادامه به وضعیت واکسیناسیون در شهرستان کوهسرخ اشاره کرد و افزود: شهرستان کوهسرخ در حوزه واکسیناسیون جمعیت جامعه هدف دانش‌آموزان و همچنین سالمندان رتبه اول را در سطح استان خراسان رضوی دارد.

فرماندار شهرستان کوهسرخ تصریح کرد: تاکنون ۹۱ درصد سالمندان شهرستان کوهسرخ واکسینه شده‌اند که به ۷۸ درصد این افراد هر ۲ دز واکسن کووید ۱۹ تزریق شده است؛ همچنین تا امروز ۸۲.۵ درصد دانش‌آموزان واکسینه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز ۷۶ درصد جامعه هدف ۱۲ سال به بالای شهرستان واکسینه شده‌اند، بیان کرد: اگر این توفیقات در شهرستان به دست آمده چون در هر روستا یک تیم شامل دهیار، بهورز، فرمانده پایگاه مقاومت، رئیس شورا و روحانی روستا تحت عنوان ستاد پیشگیری از کرونا تشکیل داده‌ایم.

رمضانی تصریح کرد: این تیم علاوه بر اینکه به طور مداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به روستائیان تذکر می‌دهند، به خانه‌های تک تک افراد جامعه هدف در روستا مراجعه می‌کنند. همچنین در هر مناسبتی از تیم سیار واکسیناسیون استفاده می‌شود. تا کنون در شهر ریوش شهرداری، ستاد اقامه نماز جمعه و سایر ادارات برای واکسیناسیون تلاش‌های بسیار خوبی داشته‌اند و تبلیغات کرده‌اند.

فرماندار کوهسرخ گفت: در سطح کوهسرخ پنج گروه که مسئولیت هر کدام با یکی از مسئولان شهرستان است، تشکیل شده و طی هفته از سطح بازار، ادارات و بانک‌ها بازدیدهایی دارند و توصیه‌ها و تذکرهای لازم را می‌دهند.

گردشگرپذیر بودن کوهسرخ و افزایش بیماران کرونایی

وی در ادامه بیان کرد: آنچه امروز در افزایش بیماران کرونایی نگرانمان کرده، گردشگرپذیر بودن کوهسرخ است. علی‌رغم اینکه جمعیت زیادی از شهرهای مجاور به خصوص در روزهای پایانی هفته به کوهسرخ می‌آیند اما از سویی نمی‌توانیم محدودیت و ممنوعیتی را اجرا کنیم.

رمضانی گفت: اگر چه جمعیت بسیاری از کوهسرخ به شهرهای دیگر مهاجرت کرده‌اند اما روزهای پایانی هفته در روستاهای شهرستان حضور می‌یابند و این در انتقال ویروس کرونا موجب بروز مشکلاتی برای شهرستان شده که در همین خصوص توصیه می‌شود شهروندان رفت و آمدها به منطقه را کاهش دهند.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری هرگونه مراسم عروسی بدون داشتن مجوز از شبکه بهداشت و درمان کوهسرخ در سطح شهر و روستاها ممنوع است، خاطرنشان کرد: قطعا شهرهای منطقه ترشیز از هم جدا نیست. با توجه به رفت و آمدهای بسیاری که بین چهار شهرستان کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ انجام می‌شود، تصمیماتی که در حوزه کرونا گرفته می‌شود، باید برای تمام منطقه ترشیز باشد. اخذ تصمیمات جداگانه برای هر شهرستان جوابگوی مسائل در مبارزه با این ویروس منحوس نخواهد بود.

رمضانی افزود: اگر در حوزه کرونا نافرمانی مدنی به وجود بیاید و مردم دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، عملا تصمیم‎‌گیری‌های ستاد مبارزه با کرونا بی‌نتیجه خواهد ماند.

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی رضایت‌بخش نیست

وی تصریح کرد: از ابتدای شروع طرح واکسیناسیون تا امروز نزدیک به ۲۵ هزار دوز واکسن در شهرستان تزریق شده که جمعیت ۷۶ درصدی را شامل می‌شود. همچنین ۸۲.۵ درصد دانش‌آموزان و ۸۰ درصد معلمان دوز اول و ۴۰ درصد معلمان نیز دوز دوم واکسن را تزریق نموده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۶۵ درصد جمعیت شهرستان کوهسرخ دوز دوم را دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر علاوه بر اینکه تست هشت نفر مثبت بوده، هشت نفر هم به خاطر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کاشمر بستری هستند.

فرماندار کوهسرخ با بیان اینکه بیماری کرونا در شهرستان کوهسرخ روند صعودی دارد، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در منطقه رضایت‌بخش ندانست و تصریح کرد: تنها حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد از جمعیت شهرستان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

وی بیان کرد: اگر عادی‌انگاری از ذهن مردم از بین نرود، در رسیدن به اهداف که کاهش تعداد مبتلایان و مرگ و میر است، موفق نخواهیم بود. گاه مشاهده می‌شود حتی برخی کسانی که دوز دوم را دریافت کرده‌اند، به خاطر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجدد به این ویروس مبتلا شده‌اند.

رمضانی افزود: با توجه به فصل سرما و طولانی‌تر شدن شب‌ها شاهد شب نشینی‌هایی در سطح شهر و روستاها هستیم. از سویی نداشتن تهویه مناسب و بسته بودن در و پنجره‌های منازل موجب بروز مشکلاتی در افزایش بیماران می‌‎شود.

وی در همین خصوص از شهروندان خواست ضمن پرهیز از شب‌نشینی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای تزریق واکسن شتاب کرده و دوستان و همسایگان‌ را هم ترغیب کنند.

فرماندار کوهسرخ مطرح کرد: واکسن کرونا به میزان کافی در این شهرستان موجود است و عذر و بهانه‌ای در خصوص عدم مراجعه افراد برای واکسن زدن پذیرفته نیست. قطعا با کسانی که در فضای مجازی تبلیغات منفی علیه واکسیناسیون انجام ‌دهند، برخورد قانونی لازم صورت می‌گیرد. برگزاری تجمعات و حضور در مراسم‌ عروسی و عزاداری همواره از مهمترین عوامل بالا رفتن آمار ابتلا به کرونا است.

رمضانی افزود: آگاهی‌بخشی علما و روحانیون به مردم نسبت به تهدیدهای بیماری کرونا مهم است و امیدواریم با همراهی مردم مانع روند صعودی مجدد کرونا در منطقه شویم. بحران کرونا همچنان پابرجاست و عادی‌انگاری خطرناک است و تنها راه برون‌رفت از وضعیت موجود کرونایی واکسیناسیون است.

وی با قدردانی از تلاش همه متولیان امر به ویژه کادر درمان و پرستاری اجرای دقیق مصوبات ستاد مبارزه با کرونای شهرستان طبق رنگ بندی، اطلاع رسانی و آگاه‌سازی، کنترل ورود و خروج به منطقه و کنترل بیماران مثبت کرونایی را مورد تاکید قرار داد.

فرماندار کوهسرخ گفت: ضمن اینکه در حوزه استفاده از ماسک تبلیغات و فرهنگ سازی وسیعی باید در سطح شهرستان صورت گیرد، باید با توجه به افزایش بیماران کرونایی که در سطح ترشیز مشاهده می‌کنیم ستاد کرونا به سمت فرهنگ‌سازی رعایت پروتکل‌های بهداشتی حرکت کند تا مردم نسبت به موضوع کرونا حساس‌تر شوند.

وی عنوان کرد: هیچ فردی حق ندارد محدودیت و ممنوعیتی یا بالعکس آن، خارج از مصوبات نشست ستاد پیشگیری و مقابله کرونا در شهرستان ایجاد کند، کادر درمانی ایثار می‌کنند و سلامت خود را به خطر می اندازند که جامعه دچار مشکل نشوند و مردم باید به خاطر این افراد، پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

براساس اعلام نرم افزار ماسک شهرستان کوهسرخ از یکم آبان‌ماه نارنجی اعلام شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها