قطع فیس بوک، اینستاگرام و واتس آپ/ اطلاعیه واتساپ در خصوص اخلال در شبکه

شبکه های اجتماعی فیس بوک، اینستاگرام و واتس آپ از دقایقی پیش قطع شد.

قطع فیس بوک، اینستاگرام و واتس آپ/ اطلاعیه واتساپ در خصوص اخلال در شبکه

این رخداد که از ساعت ۱۹:۱۴ به وقت تهران روی داده است، دسترسی جهانی به این شبکه ها در تمام نقاط جهان را غیر ممکن ساخته است.

اختلا جهانی در واتس اپ,اختلال دسترسی جهانی کاربران به واتس اپ و اینستاگرام

اطلاعیه واتساپ در خصوص اخلال در شبکه: از صبوری شما متشکریم!

اطلاعیه واتس اپ: ما می دانیم که برخی از افراد در حال حاضر با واتس‌اپ مشکل دارند. در تلاش هستیم تا همه چیز به حالت عادی برگردد و در اسرع وقت با به روز رسانی مشکل را برطرف می‌کنیم. از صبوری شما تشکر می کنیم!

گوگل ، آمازون و پیام رسان توئیتر نیز دچار اختلال شده اند

خبرگزاری رویترز گزارش داد: گزارش های کاربران نشان می دهد که وب سایت آمازون، موتور جستجوی گوگل و پیام رسان توئیتر نیز دچار اختلال شده اند.

مشکل چیست؟

مشکل اختلال در سرویسهای فیسبوک از جمله اینستاگرام و واتساپ ناشی از DNS هست که ظاهرا به دلیل ناپدید شدن BGP فیسبوک از اینترنت ناشی شده.

ناپدید شدن BGP فیسبوک از اینترنت، باعث میشه سرویسهای DNS نتونن IP سرورهای فیسبوک رو پیدا کنن که نتیجه اون این هست که کاربران هم امکان وصل شدن به سرورهای فیسبوک رو نخواهد داشت که اثراتش همین قطع شدن اپهای فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ برای اونهاست.

این مورد توسط شرکت کلاوفلیر که صاحب یکی از شلوغ ترین DNS های جهان یعنی 1.1.1.1 هست، تایید شده و این شرکت به خاطر پیدا نشدن IP های فیسبوک، درخواستهای بسیار زیادی از کاربران دریافت کرده و نرخ خطاهای این سرویس بالا رفته.

طبق گفته یکی از مهندسان فیسبوک در ردیت، در اشتباهی بزرگ، اپدیتی که مهندسان فیسبوک امروز برای تجهیزات شبکه فیسبوک ارسال کردن باعث مشکلی در تنظیمات این تجهیزات شده، بنابراین این تجهیزات نمیتونن IP سرورهای فیسبوک رو به بقیه BGP ها مخابره کنن، این مشکل ناپدید شدن BGP فیسبوک رو از اینترنت به دنبال داشته که باعث شده سرویس های فیسبوک توسط کاربران قابل دسترسی و پیدا کردن نباشن.

این اپدیت جدید باعث شده که مهندسان نتونن از راه دور تجهیزات شبکه فیسبوک رو اصلاح کنن و از شبکه بیرون بیافتن. در نتیجه تنها کسانی که دسترسی فیزیکی به این تجهیزات دارن امکان تغییر در تنظیمات و اصلاح اونهارو دارن. اما همین افراد، که به این تجهیزات دسترسی فیزیکی دارن، دارای اعتبار لازم برای دسترسی نرم افزاری به اونها نیستن.

در نتیجه این قضیه باعث مشکلات لجستیکی زیادی شده چون کسانی که دسترسی لازم برای اعلام تغییرات دارن از اون دورن و باید حضوری در محل حاضر بشن و کسانی که حضوری در محل هستن، دسترسی های لازم برای اعمال تغییرات رو ندارن.

علاوه بر این که به خاطر پاندمی، تعداد افراد حاضر در دیتاسنترهای فیسبوک کم هست که این قضیه رو بیش از پیش بدتر میکنه.

فیس‌بوک حمله سایبری را رد کرد

نیویورک تایمز به نقل از فیس بوک نوشت: گزارش‌ها درباره اینکه اختلال ایجاد شده در سرویس‌های فیس‌بوک به دلیل حملات سایبری رخ داده، تکذیب می‌کنیم.

شبكه اجتماعى تيك تاك هم دچار اختلال شد

اختلال فيس بوك ، واتس اپ و اينستاگرام همچنان ادامه دارد.

نقص فنی در سایت لینکداین و سرویس ایمیل گوگل

الجزیره: یک سایت تخصصی نظارت بر عملکرد وب سایت های اینترنتی، از نقص فنی در سایت لینکداین و سرویس ایمیل گوگل(جی میل) خبر داد.

منبع: خبرفوری

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 22
  • مهندس
    0

    خدا رو شکر که جهانیه

  • زهرا
    0

    پس صیانت نیست. خیالمون راحت باشه؟

    نظرات شما -
    • رادمهر
      0

      چن نفر مثل مان پیگیر که بقیه خبر دار میشن

  • سیدعلی
    0

    آها خوب بگو بخاطر همین صفحه اینستا و یو تیوب من باز نمیشه

  • الهه
    0

    به نظرتون چقدر طول میکشه که درست بشه؟

  • اا
    0

    مسوولین ایرانی چه کیفی می کنند !!

    نظرات شما -
    • وکیل فدا دکتر
      0

      اتفاقا مسئولین ترس این رو دارن، ملت الان با چیزی سرگرم نیست و ممکنه بریزن تو خیابون و انقلاب جدید کنن

    • معصومه نظافت
      0

      کسی میدونه کی درس میشه

    • معصومه نظافت
      0

      کسی میدونه کی درس میشه

  • س
    0

    فردا نفهمیم گولمون زدین؟بلاخره ارتباطمون با دنیا قطع شده دیگه کی به کیه؟پس فردا بی بی سیم بگه دنیا اینترنت داره شما نگین دروغ گوئه.چمیدونم والله

    نظرات شما -
    • ش
      0

      واتس آپ اطلاعیه داده تلگرام هم حسابش خبر از اخلال جهانی این پیام رسان داده یعنی اطلاعیه ی خود این اپیکیشن ها رو هم قبول ندارید؟اصلا خبر اختلال جهانی رو نیویورک تایمز و رویترز کار کردن

    • سینا
      0

      حاجی شما که انقد والا بلا میکنی، فیلتر شکن نداری تو بساطت یعنی؟ وقتی با فیلتر شکنم نمیاره یعنی اشکل از خودشون دیگه .. والا !

  • 11
    0

    جالبه که این سرویس رایگان اطلاعیه میده اما خدمات پولی در کشور ما به یکباره قطع میشه و هیچکس هم خودش را موظف به اطلاع رسانی نمی کنه

    نظرات شما -
    • گربه
      0

      هیچچی رایگان نیست

  • هامون‌
    0

    اون نماینده ها که در مجلس میرقصیدن برای طرح ... امشب را هم به خوشیهاشون اضافه کنن فقط سوالم اینجاست اگه بچه هاشون خواستن عکس یک لباس یا کتاب یا ... رو بفرستن براشون که باباجون بخریم یا نه ؟ یا ماشین و یا هرچی از طریق چه پیام رسانی این کارو انجام میتونن بدهند !

  • ناشناس
    0

    الان عنابستانی عشق میکنه، ببین تو این چند ساعت چقدر چراغ قرمز رد کرده و وارده خط ویژه شده و تو گوش چند تا سرباز و مامور راهنمایی رانندگی زده.

  • مرتضی
    0

    این برنامه ها توسط ی فرد 13 ساله از کشور چین و هک شده با بروزرسانی های جدید حداقل تا 24 ساعته آینده درست میشه

  • علی
    0

    همونجوری که کرونا بوسیله چین به دنیا سرایت کرد فیلترینگ ما هم دنیا را گرفت،

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بر پدر مادر هر چه چینی و روسی هست لعنت که قراره فضای مجازی و شبکه اینترنت ما را بدست بگیرند و کنترل کنند و ملت ما را هم مثل مردم خودشون از نظر آگاهی و اطلاعات عقده ای و عقب مونده نگهدارند.

  • کمک فوری
    0

    شاخ های اینستاگرام در حال جون دادن هستند و به کمک فوری احتیاج دارندخخخخ

  • .
    0

    فکر کن از فردا بریم با یاهو ایمیل بفرستیم/ از این ثانیه ها به بعد، باتوجه به حجم اطلاعات هرز و ویروس ها و هکرها، باید هر لحظه منتظر چنین اتفاقاتی حتی بدتر در سطح جهان مجازی باشیم.

  • آغاز ماجرا
    0

    کشورهای جهان حداقل باید؛ اِجماع به حذف سایتهای حجیم، تکرار شونده و بی فایده فیلم و عکس پورن با دامنه های مختلف در تمام سِرورها بگیرند. حجم انفجار اطلاعات در اینده باعث قطع اب برق گاز تلفن و اختلال در سیستم های بانکی و هر چه که مربوط به اینترنت است می شود و این تازه آغاز ماجراست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها