شیرهای طلایی ونیز به لیتوانی و آمریکا رسید/ ایران دست خالی ماند + تصاویر

در پنجاه و هشتمین دوسالانه هنری ونیز، «لیتوانی» جایزه شیر طلای بهترین غرفه را دریافت کرد. شیر طلای بهترین هنرمند هم به «آرتور جَفا» از آمریکا رسید.

شیرهای طلایی ونیز به لیتوانی و آمریکا رسید/ ایران دست خالی ماند + تصاویر

پنجاه وهشتمین دوسالانه (بینال) هنری ونیز برندگانش را شناخت. این رویداد هنری، امسال جوایز خود را به آثاری که به روابط نژادی آمریکا و خطرات در حال ظهور تغییرات آب و هوایی و شرایط تاثیرگذار بر آن پرداخته بود، اعطا کرد.

هیأت داوران امسال، شیر طلای بهترین غرفه را به کشور «لیتوانی» اهدا کرد که با اثر «خورشید و دریا» در این رویداد هنری حضور داشت.

«آرتور جافا» از آمریکا هم شیر طلایی بهترین هنرمند را دریافت کرد.

شیر نقره‌ای ونیز هم به شرکت‌کننده جوان قبرسی ساکن برلین آلمان «هَریس اِپامینودا» تقدیم شد. ویدیوی ۳۰ دقیقه‌ای او با عنوان «چیمِرا» مملو از تصاویر چشم‌اندازهای درخشان، نماهای نزدیک از حیوانات و نماهایی طولانی از سنگ‌های قیمتی تراش‌خورده است.

جایزه شیر طلایی یک عمر دستاورد هنری دوسالانه ونیز هم به «جیمی دورهام» هنرمند آمریکایی رسید.

هیأت داوران همچنین از دو هنرمند بخاطر مشارکت در نمایشگاه مرکزی تقدیر کرد: «ترِزا مارگولز» از مکزیک و «اوتوبونگ نِکانگا» از نیجریه.

غرفه بلژیک هم به خاطر نصب عروسک‌های کوکی سورئال مورد تقدیر هیأت داوران بیینال ونیز قرار گرفت.

امسال ۹۰ کشور از سراسر جهان در جشنواره بییِنال هنری ونیز شرکت کرده‌اند. کشورهای پاکستان، مالزی، ماداگاسکار و غنا برای اولین بار در این رویداد حضور دارند.

پنجاه‌ و هشتمین بییِنال(دو سالانه) ونیز از تاریخ ۱۱ ماه می تا ۲۴ نوامبر (۲۱ اردیبهشت‌ماه تا سوم آذر) در ونیز ایتالیا برگزار می‌شود.

منبع: فارس

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها