داد رجا از قصور شرکت راه آهن درآمد

مدیرعامل رجا با اشاره به قصور در نگهداری ابنیه فنی و لایروبی پل‌ها توسط شرکت راه آهن گفت: بابت تأخیر در سیر نوروزی ناوگان مسافری، درخواست پرداخت ضرر و زیان کرده ایم.

داد رجا از قصور شرکت راه آهن درآمد

محمد رجبی با اشاره به افزایش هزینه‌های نگهداری واگن‌ها، اظهار کرد: با افزایش نرخ ارز، هزینه تأمین قطعات موردنیاز واگن‌ها به‌شدت افزایش‌یافته است و برای نمونه چرخی که با دو میلیون تومان تهیه می‌شد در حال حاضر قیمت آن شش برابر شده است.

وی در این‌ باره افزود: با ادامه این روند نه‌تنها قادر به توسعه ناوگان مسافری نخواهیم بود، بلکه به‌ مرور از تعداد واگن‌های عملیاتی ما هم کم خواهد شد و باید از حالا برای این موضوع فکری کرد.

مدیرعامل رجا در پاسخ به این سؤال که آیا این توقف فروش بلیت یک درخواست سندیکای باید فرض شود، گفت: توقف فروش بلیت اتفاقی است که بارها در سامانه فروش رخ‌داده است و این بار هم مانند دفعات قبل خواهد بود و بنا به شرایط، ممکن است فروش بلیت برای مدتی دیگر رفع و یا دوباره متوقف شود ولی در هر صورت برای تعیین تکلیف قیمت بلیت، شورای عالی ترابری وزارت راه، باید جوابی برای افزایش هزینه‌های ما داشته باشد.

رجبی در پاسخ به این سؤال که آیا این درخواست سندیکایی شما نباید در مواردی دیگری مانند مسدودی خطوط در ایام سیل نوروزی نیز پی گیری می‌شد، تصریح کرد: در مورد مسدودی و بازگشایی خطوط در ایام سیل نوروز نیز بخشی مربوط به شرایط محیطی بود که ناچار به قبول محدودیت‌ها بودیم ولی برخی از این مسدودی خطوط که به دلیل عملکرد راه‌آهن بود، کتباً درخواست دریافت خسارت کرده‌ایم.

وی در این خصوص ادامه داد: راه‌آهن در اجرای نگهداری ابنیه فنی و لایروبی پل‌ها که برنامه زمان‌بندی‌ شده و مدونی دارد به‌درستی عمل‌ نکرده بود و بابت تأخیر در سیر ناوگان مسافری، درخواست پرداخت بخشی از ضرر و زیان کرده‌ایم.

رجبی در پایان با تأکید بر ویژگی‌های انحصاری حمل‌ونقل ریلی، خاطرنشان کرد: از آنجا که حمل نقل ریلی، پاک، ایمن و موجب توسعه پایدار در سایر بخش‌های کشور است، مسئولان با کاهش هزینه‌های سربار راه‌آهن و ایجاد جذابیت در سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، موجب دوام و ارتقاء این صنعت شوند.

منبع: آنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها