هوآوی دوباره از اپل پیشی گرفت

رشد چشمگیر فروش گوشی‌های شرکت هوآوی در چهارماهه نخست سال ۲۰۱۹

شرکت هوآوی توانسته در چهارماهه نخست سال ۲۰۱۹، جایگاه اپل را در بازار داغ گوشی‌های هوشمند از آن خود کند و گامی دیگر در صعود به بزرگترین تولیدکننده گوشی های هوشمند براساس پیش بینی های خود بردارد.

رشد چشمگیر فروش گوشی‌های شرکت هوآوی در چهارماهه نخست سال ۲۰۱۹

در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۹، در مجموع ۳۱۰.۸ میلیون گوشی هوشمند در جهان فروخته شده که در مقایسه با مدت مشابه ۲۰۱۸، ۶.۶ درصد کاهش داشته است. این ششمین سه‌ماهه متوالی است که روند کاهشی فروش جهانی گوشی‌های هوشمند ادامه دارد. در این بازه زمانی، سهم هوآوی از این بازار به ۱۷ درصد رسیده است که بیشترین سهم بازار هوآوی تا کنون بوده است. این در حالی است که هوآوی در بازار مهمی همچون بازار آمریکا، حضور فعالی ندارد.
یکی از دلایل شتاب‌گیری فروش گوشی‌های هوآوی را باید در نوآوری‌های این شرکت جست‌وجو کرد. هوآوی نخستین شرکتی بوده که قابلیت‌هایی از قبیل گوشی 5G، شارژ بی‌سیم معکوس، پردازش هوش مصنوعی در گوشی، دوربین پیشرفته و غیره را معرفی کرده است.
«شرکت بین‌المللی داده» (International Data Corporation یا IDC) معتقد است که این گزارش‌ها نشان می‌دهد که با وجود عملکرد قدرتمند هوآوی و رشد فروش این شرکت، فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۹ همچنان رو به افول خواهد بود.



ریان ریث، مدیر بخش موبایل IDC، می‌گوید: «روزبه‌روز روشن‌تر می‌شود که هوآوی به‌شدت تلاش می‌کند تا جایگاهش در حوزه موبایل را ارتقا بدهد و گوشی‌های هوشمند موتور محرک این شرکت است. چالش‌های بازار گوشی‌های هوشمند همچنان در همه حوزه‌ها ادامه دارد و با این حال، هوآوی توانسته است فروش خود را ۵۰ درصد افزایش بدهد».
در همین مقطع، فروش گوشی‌های سامسونگ ۸.۱ میلیون دستگاه کاهش داشته و به ۷۱.۹ میلیون دستگاه رسیده است. این در حالی است که فروش گوشی‌های هوآوی با ۵۰.۳ درصد افزایش به ۵۹.۱ میلیون دستگاه رسیده و فاصله کمی با سامسونگ دارد.
اپل در سه‌ماهه نخست امسال با مشکلاتی دست به گریبان بود و طبق گزارش IDC، فروش آیفون‌های آن با کاهش سرسام‌آورِ ۳۰.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ۳۶.۴ میلیون دستگاه رسیده است.
بسیاری از کارشناسان می‌گویند از یک طرف کاربران بیشتر از گذشته برای خرید گوشی جدید صبر می‌کنند و از طرف دیگر امکانات و قابلیت‌های مدل‌های جدید جذابیت کافی را برای کاربران ندارد. در نتیجه فروش جهانی گوشی روندی نزولی گرفته است. اکنون مدت میانگین برای تعویض گوشی‌های آیفون به ۳۶ ماه رسیده و این نرخ برای پرچم‌داران اندرویدی نزدیک به ۳۰ ماه است.
آنتونی اسکارسلا، مدیر تحقیق IDC، می‌گوید: «مصرف‌کنندگان در مقایسه با قبل، مدت طولانی‌تری از گوشی‌هایشان استفاده می‌کنند و مدل‌های تازه و گرانقیمتی که معرفی می‌شوند، انگیزه زیادی برای خرید ایجاد نمی‌کنند».
افزون بر این، بسیاری از مصرف‌کنندگان تمایل دارند تا سال ۲۰۲۰ و آماده‌سازی شبکه‌ها و سخت‌افزارهای 5G، منتظر گوشی‌های هوشمند 5G بمانند.

63

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها