بارندگی رگباری به 10 روستای مراوه تپه خسارت وارد کرد

 بخشدار گلیداغ واقع در شمال شرقی استان گلستان اعلام کرد: بارش رگباری باران و تگرگ شنبه شب به محصولات کشاورزی، واحدهای مسکونی، ابنیه فنی و زیرساخت های عمرانی 10 روستای این بخش خسارت وارد کرد.

بارندگی رگباری به 10 روستای مراوه تپه خسارت وارد کرد

عبدالخندان حمیدی با بیان اینکه خسارات وارده به روستای چنارلی در حدود 50 کیلومتری شمال غربی گلیداغ ناشی از بارش شدید تگرگ بوده است، افزود: بارندگی رگباری در بخش گلیداع که حدود 15دقیقه جریان داشت، به محصولات کشاورزی و باغی، واحدهای مسکونی، جاده های بین مزارع و زیرساخت های عمرانی روستاهای عرب قاری حاجی، قرناوه علیا و سفلی، خانگه، بش اویلی، آلتی آغاج بالا و پائین، پالچقلی گوگلان، کچیک و اسلام آباد این بخش از توابع شهرستان مراوه تپه خسارت وارد کرده است.

وی گفت: در روستای کچیک گلیداغ علاوه بر شدت بارندگی، جاری شدن سیلاب نیز عامل خسارت وارده به این روستا بوده است.

حمیدی با بیان اینکه مقدار خسارات وارده به روستاهای یادشده پس از بررسی و ارزیابی کارشناسی دستگاه های اجرایی مرتبط اعلام خواهد شد، اظهار داشت: بارندگی در بخش گلیداغ باعث آبگرفتگی مزارع و ریزش خوشه های گندم، کلزا و میوه باغات شده است.

وی همچنین گفت: براساس گزارش های رسیده اولیه جاری شدن سیلاب در روستای کچیک و شدت بارندگی در سایر روستاها باعث آبگرفتگی و وارد شدن خسارات به واحدهای مسکونی شده و همچنین زمینه آبگرفتگی و تخریب جاده های بین مزارع در برخی روستاهای این بخش را فراهم کرده است.

بخشدار گلیداغ بابیان اینکه این بارندگی علی رغم خسارات وارده، خوشبختانه هیچگونه مصدوم و تلفات جانی نداشته است، ادامه داد: به جز جاده های بین مزارع چند روستا، محورها و راه های اصلی و فرعی بخش گلیداغ باز بوده و رفت و آمد در جریان است.

بخش گلیداغ با یک شهر و 51روستا در 40کیلومتری جنوب مرکز شهرستان 62هزارنفری مراوه تپه در منتهی الیه شمال شرقی استان گلستان واقع است.

بارندگی های شب گذشته در شرق گلستان بیشتر به صورت نقطه ای و در مناطق مختلف، شدت آن متفاوت و در برخی نقاط به صورت رگباری بود و بر اساس اعلام هواشناسی مراوه تپه، در روستای چنارلی این بارندگی همراه با تگرگ و مقدار آن حدود 20 میلی متر بوده است.

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها