نکات طلایی در سرویس کولر

تصور کنید یک روز گرم را با تحمل گرما و ترافیک و شلوغی‌های روزمره، به سختی پشت سر گذاشتید و بیشتر از هر چیز به این فکر می‌کنید که زودتر به خانه رسیده و زیر باد خنک کولر دراز بکشید و تمام خستگی روز از تن‌تان در شود!

نکات طلایی در سرویس کولر

حتی فکر کردن به این حس هم می‌تواند شما را آرام‌تر و کلافه‌گی‌تان را کمتر کند؛ اما متاسفانه وقتی به خانه می‌رسید، می‌بینید کولر آن طور که انتظارش را دارید خنک نمی‌کند یا دچار مشکل شده است؛ در این شرایط احتمالا خستگی به تن‌تان مانده و حال خوشی نخواهید داشت. این موقعیت، اهمیت نصب و سرویس کولر آبی را برای شما روشن‌تر می‌کند.

اهمیت سرویس کولر آبی
اگر کولر آبی شما مشکل فنی نداشته باشد و فقط نیاز به سرویس کردن دارد، می‌توانید از دو راه این کار را انجام دهید؛ یا خودتان سرویس کولر آبی را به عهده بگیرید که برای این کار می‌توانید از مطالب این مقاله « نکات طلایی برای سرویس کولر آبی » استفاده کنید و یا از کارشناسان مورد اعتماد سرویس کولر آبی بهره ببرید؛ با توجه به آلودگی‌‌های زیادی که شهرنشینی به شما هدیه داده، بهتر است بدانید که سرویس کولر آبی در شهرهای بزرگ به‌ویژه تهران ، نه تنها عمر کولر را بیشتر‌‌‌ می‌کند، بلکه باعث صرفه‌جویی در مصرف آب و برق هم می‌شود و شما بعد از سرویس کولر آبی متوجه کاهش چشمگیر میزان قبض برق و آب خود خواهید بود.

مراحل سرویس کولر آبی
برای سرویس کولر آبی بهتر است بدانید که کولر آبی دارای دو بخش گردش آب و گردش هوا‌‌‌ است که توسط دو موتور به صورت جداگانه انجام‌‌‌ می‌شوند. پمپ آب، عمل سیستم گردش آب کولر و موتور اصلی کولر، عمل سیستم گردش هوا را انجام‌‌‌ می‌دهد. قطعات و تجهیزات کولر آبی شامل سه دسته الکتریکی و مکانیکی و ثابت‌‌‌ هستند:

قسمت الکتریکی: کلیدهای قطع و وصل، پمپ آب و موتور کولر‌‌.
قسمت مکانیکی: توربین هوا، شناور و تسمه کولر آبی‌‌‌.
قسمت ثابت: بدنه، دریچه‌ها و شیر تخلیه و اتصالات شبکه آبرسانی‌‌‌.


نکات طلایی در سرویس کولر آبی
چهار پایه‌ی کولر را مستقیما روی سطح آسفالت یا ایزوگام قرار ندهید و زیر پایه‌های آن سنگ بگذارید تا در سطح آسفالت فرو نروند.
تعویض به موقع قطعات خراب یا بلااستفاده کولر، از نکات مهم در سرویس کولر آبی است؛ مثلا تعویض سیم‌‌های فرسوده کولر‌‌‌ که اگر به موقع تعویض نشوند، می‌توانند منجر به برق گرفتگی شوند؛ بنابراین بهتر است سیم‌ها را هر چند وقت یک‌بار چک کنید و در صورتی‌که پوسیدگی داشتند، حتما آن‌ها را عوض کنید.
اگرفن‌های کولر چرخش نامناسب داشته باشند، باید اکتروموتور را تعویض کنید.
هر چند وقت یک‌بار موتور کولر آبی و یاتاقان‌ها را روغن کاری کنید.
تنظیم اصولی و صحیح شناور کولر، از دیگر نکات تاثیرگذار در سرویس کولر آبی است؛ شناور‌ها وظیفه تنظیم فشار و ارتفاع آب را بر عهده دارند و اگر به درستی تنظیم نشوند، موجب سرریز شدن آب خواهند شد.
اگر کولر آبی شما دچار لرزش شده، حتما برزنت‌ها را بررسی کنید. برای مطمئن بودن از کیفیت سرویس کولر آبی توجه داشته باشید که هر چه جنس برزنت‌ها بهتر باشد، کولر نیاز کمتری به سرویس کوتاه مدت دارد.
اگر وضعیت تسمه کولر بررسی نشود و دچار نقص و مشکل باشد، کولر صداهای ناهنجاری می‌دهد.
نصب، تعمیر و سرویس کولر آبی آچاره
بعد از نصب اولیه که معمولا توسط نصاب کولر آبی صورت می‌گیرد، یک سری عوامل هستند که لازم است هر سال در ابتدای راه‌اندازی، کنترل و اصلاح شوند که به این کار سرویس کولر آبی گفته می‌شود. آچاره در راستای راحتی شما و رفع نیازهای روزمره‌تان، سرویس نصب و سرویس کولر آبی را توسط بهترین کارشناسان مجرب و حرفه‌ای تعمیرات به شما عزیزان ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن، سفارش‌تان را ثبت کنید و از تعمیرکارهای مجرب ما برای نصب و سرویس کولر آبی خود استفاده کنید. ضمنا شما باتوجه به سوابق و امتیازات متخصصان آچاره که در پروفایل آن‌ها موجود است، می‌توانید بهترین متخصص را انتخاب کنید.

هزینه سرویس کولر آبی در شهرهای مختلف
تهران: هزینه تمام خدمات سرویس کولر آبی: فقط ۵۰ هزار تومان

همدان:

· نصب کولر و راه اندازی کولر آبی: ۷۰ هزار تومان

· سرویس کامل کولر آبی: ۵۰ هزار تومان

· سرویس و راه اندازی کولر آبی: ۳۰ هزارتومان

قم:

· سرویس کامل کولر آبی: ۴۰ هزار تومان (با تخفیف آچاره فقط ۲۹ هزار تومان)

· سرویس کولر گازی : 130 هزار تومان (با تخفیف آچاره فقط 110 هزار تومان)

مشهد:

· قیمت سرویس کامل کولر آبی: 35 هزار تومان

· سرویس کولر گازی: 60 هزار تومان

شیراز :

· سرویس کامل کولر آبی: ۴۵ هزار تومان

· سرویس کولر گازی: ۴۵ هزار تومان

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها