کشف غیرقانونی 2 اسکلت انسان در بافق!

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با تاکید بر این که اقدام مالک قلعه بدون هماهنگی میراث فرهنگی بوده است، از پیگیری مراحل قانونی علیه اقدام مالک قلعه هستیم.

کشف غیرقانونی 2 اسکلت انسان در بافق!

سید مصطفی فاطمی با اشاره به کشف دو اسکلت انسان در قلعه تاریخی «رضا آباد» شهرستان بافق، اظهار کرد: این بنا که در ۵۷ کیلومتری شهرستان بافق و در نزدیکی شهر نوق قرار گرفته، بنایی تاریخی با مالکیت شخصی است و در فهرست آثار ملی کشور به ثبت نرسیده است.

وی با اشاره به این که صاحب قلعه بدون مجوز میراث فرهنگی نسبت به تخریب و تجسس در بنا اقدام کرده است، گفت: مالک بنا که در حین مرمت بنا، استخوان‌های دو اسکلت را پیدا کرده و به نیروی انتظامی شهرستان گزارش داده است، با میراث فرهنگی هماهنگ نبوده و به همین دلیل پیگیر مراحل قانونی علیه اقدام وی هستیم.

این مسئول از مشخص نبودن قدمت اسکلت‌های مکشوفه، یاد و تصریح کرد: قدمت این آثار تا زمانی که نتایج آزمایشات دی. ان. ای اعلام نشود، مشخص نیست و نمی‌توان به این اسکلت‌ها تا آن زمان قدمتی را نسبت داد.

فاطمی تاکید کرد: هر نوع تجسس و کند و کاو در تمام بناهای تاریخی به ویژه ابنیه ثبت شده در فهرست آثار ملی و جهانی بدون هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی جرم و پیگرد قانونی دارد.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها