توضیح موزیلا در مورد علت قطع تبلیغات در مرورگر فایرفاکس

موزیلا توضیحاتی را در خصوص قطع ناگهانی برخی از سرویس‌های مرورگر فایرفاکس بیان کرد و عدم دسترسی به تبلیغات را با آن مرتبط دانست.

توضیح موزیلا در مورد علت قطع تبلیغات در مرورگر فایرفاکس

در هفته گذشته برخی از سرویس‌ها و افزونه‌های تبلیغاتی موزیلا به طور ناگهانی قطع و از دسترس کاربران خارج کردید. حال مدیران ارشد موزیلا با تایید مشکل ایجاد شده در مرورگر فایرفاکس، توضیحاتی را در خصوص آن بیان کردند.

ریک رسکورلا مدیر ارشد فناوری فایرفاکس در این خصوص گفت: قطع برخی سرویس‌‌های تبلیغاتی و افزونه‌های خدماتی فایرفاکس به دلیل پایان اعتبار گواهی فعالیت این سرویس‌ها بود. سیستم به طور خودکار با اطلاع از این موضوع و بدون اعتبار دانستن سرویس‌های مربوطه آن‌ها را قطع کرد.

این مشکل در حالی ایجاد شده بود که در هفته‌های اخیر برخی از کاربران نسبت به پایان یافتن اعتبار برخی از سرویس‌های فایر فاکس هشدار داده بودند. پس از این اتفاق مهندسان موزیلا به صورت دست به کار شده و با کار کردن در تعطیلات آخر هته تمامی تلاش خود را به کار بستند تا از هرگونه انتشار آسیب بیشتر به مرورگر جلوگیری کنند.

موزیلا در ورزهای اخیر اطلاعات بیشتر از مشکل ایجاد شده را منتشر کردهع است و تعدادی از این گواهی‌های بی‌اعتبار را مربوط به کاربران دانست. در حالی که موزیلا مشکل ایجاده شده را تنها محدود به تعدادی از سرویس‌های تبلیغاتی و افزونه‌ها دانست ولی برخی از کارشناسان فناوری معتقدند این در بازه زمانی خاص تمامی افزونه‌های فایرفاکس قطع شده بود.

بررسی‌ها حاکی از قطع ۶ تا ۱۲ ساعته برخی از سرویس‌‌های فایرفاکس بود. ریک رسکولا گفت: خوشبختانه با تلاش فراوان متخصصان موزیلا تمامی مشکلات مرورگر فایرفاکس مرتفع گشته است و کلیه گواهی‌های منقضی شده، بروز رسانی گشته و مورد استفاده قرار گرفته‌اند. با اینکه صدور گواهی در چنین شرایطی و به صورت اضطراری امری مشکل است ولی ما به آسودگی در جستجو را برای کاربران هستیم و در این راه از هرگونه تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها