محمدرضا باهنر در نشست خبری مطرح کرد؛

شرط مذاکره با ترامپ، بازگشت به شرایط 2 سال پیش است/ شماره دادن ترامپ جنگ روانی است/ تلاش می‌کنیم طیف آقای لاریجانی جذب ائتلاف ما شوند/ مردم فعالیت چشم گیری از اصلاح طلبان در مجلس ندیدند

دبیر کل جامعه مهندسین در نشست خبری که در پایگاه خبری خبرفوری برگزار شد، گفت: رسانه‌ها باید در قبال جنگ اکتسابی که علیه ایران شروع شده وارد عمل شوند.

شرط مذاکره با ترامپ، بازگشت به شرایط 2 سال پیش است/ شماره دادن ترامپ جنگ روانی است/ تلاش می‌کنیم طیف آقای لاریجانی جذب ائتلاف ما شوند/ مردم فعالیت چشم گیری از اصلاح طلبان در مجلس ندیدند

به گزارش خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دفتر پایگاه خبری خبر فوری برگزار شد با تشکر از خبر فوری به دلیل برگزاری این نشست اظهار کرد: تند شدن فضای تهدیدات رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه ایران مشکلاتی را برای ما پیش آورده است از این رو رسانه‌ها باید در قبال جنگ اکتسابی که علیه ایران شروع شده وارد عمل شوند

وی افزود:جنگ روانی نسبت به سایر جنگ‌ها بسیار اهمیت دارد از این رو رسانه‌ها باید در این جنگ روانی دقت عمل بیشتری را به خرج بدهند.

باهنر در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره حضور احمدی‌نژاد در مراسم افطاری جامعه اسلامی مهندسین گفت: جامعه اسلامی مهندسین در ضیافت افطاری خود معمولا از همه تشکلات و زیر مجموعه‌های خود دعوت می‌کنند و معمولا این مراسم افطاری در دانشگاه امام صادق برگزار می‌شد اما به دلیل تداخل این موضوع با سال تحصیلی دانشجویان این مراسم در سال آدینه برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: ما در این مراسم از فعالان سیاسی، مسئولین کشور و نمایندگان مجلس و اعضای دولت و مجمع تشخیص دعوت می‌کنیم از این رو آقای احمدی‌نژاد در این جلسه حضور داشت.

باهنر در پاسخ به خبر فوری در مورد عملکرد مجلس دهم و حضور اصلاح طلبان در بهارستان گفت : یک مقدار رفتارها و اتفاقات هر مجلسی مرهون فراکسیون‌های داخلی مجلس است و یک سری هم تحت الشعاع رفتارهای بیرون مجلس است و هر مجلس تحت الشعاع اتفاقات بیرونی زمان خود است.
وی ادامه داد : برخی می‌گویند مجلس دهم مجلس ضعیفی بوده است ، من این تحلیل را قبول ندارم . درهر دوره از مجلس به طور متوسط 60 درصد از نمایندگان برای دوره بعد رای نمی آورند و این در مجلس دهم هم وجود داشت . مجلس دهم یک ویژگی داشت و آن این بود که فراکسیون اکثریت نداشت سه فراکسیون اقلیت داشت و بر حسب تجربه در مجالسی که فراکسیون اکثریت ندارند ضعیف میشوند و معتقدم مردم کار چشم گیری از اصلاح طلبان در مجلس ندیدند و این قضاوت قاعدتا درانتخابات آینده تاثیر می‌گذارد.

باهنر در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره تشکیل جلسات گفت و گوی ملی و رئوس این نشست‌ تاکید کرد: الان این جلسات یک جلسات ساختار مند و دارای اساسنامه نیست و تنها یک ایده است و ما موافق بحث‌هایی چون آشتی ملی نیستیم و اکر مشکلی هست به دلیل اختلافات و رقابت جریانات سیاسی است که نباید تبدیل به خصومت شود.
وی گفت: ما معتقدیم جریانات سیاسی علی‌رغم اختلافات و رقابتی که با هم دارند باید با هم تعامل داشته باشند روندی که با تشکیل خانه احزاب در زمان اصلاحات شدت گرفت و بنده با آن موافقم.
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین اظهار کرد: ما از دوستان خواستیم این روند گفت ‌‌و‌گو را در مجلس، مجمع تشخیص و احزاب کلید بزنند چرا که جریانات سیاسی می‌توانند با هم گفت و گو کنند.
باهنر افزود: به عنوان بک چهره پارلمانی معتقدم این جلسات باید توسعه پیدا کند و ساختار مند شود.

وی درباره اینکه احزاب چه میزان با مردم در ارتباط هستند که در مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا وارد عمل شوند گفت: ما در کشورمان چند حزب فعال بیشتر نداریم از این رو در این فضا جناح‌های سیاسی،صداو سیما و رسانه‌ها باید همراه مردم باشند و از جدال و دعواهای لفظی پرهیز کنند.

باهنر در پاسخ به سوال خبر فوری درباره اینکه اصولگرایان در انتخابات آینده با چه اسمی وارد عمل خواهند شد گفت: یکی از نقدها در جریانات سیاسی ایران است که ما در زمان انتخابات بیشتر توانمان را برای رسیدن به وحدت در مجموعه خودمان به کار می‌گیریم که این فرآیند برخی وقت‌ها به وحدت منجر می‌شود و برخی وقت‌ها نه، اما اینکه در دوره بعد اسامی عوض می‌شود قطعا این امر صورت می‌گیرد و به جز جمنا در حال حاضر شورای وحدت راهبردی اصولگرایان با ریاست حداد عادل شکل گرفته است.
وی تاکید کرد: در بدنه اصولگرایان از چهره‌های رادیکال تا چهره‌های معتدل وجود دارند و در حال حاضر همه ظرفیت‌ها اصولگرایی از طیف قالیباف، جمنا، جبهه پایداری که موضع تندتری دارند و جبهه پیروان فعالیت خود را آغاز کردند و ما امیدواریم به وحدت برسیم که این روند از منظر ما در تهران حتمی است.

باهنر در ادامه در پاسخ به سوال مشابهی درباره موضوعات گعده هایی که با اصلاح طلبان برگزار می شود، اظهار کرد: ما تاکنون درباره نحوه گفت و گو بحث کردیم و وارد بحث اصلی نشدیم و قرار شد اگر خواستیم وارد بحث شویم از جایی شروع کنیم که کمترین اختلاف را داریم. مثلا برای راه اندازی تولید در کشور هیچ جناحی مخالف نیست. همه نهادها و جناح‌های کشور می توانند در این راه همکاری کنند تا تولید راه بیفتد. تا جلو برویم و ببینم نحوه گفت و گو ها چطور می شود.
نایب رئیس مجالس پیشین در پاسخ به سوال دیگری درباره شرایط مذاکره با ترامپ نیز گفت: گفت‌وگو باید آورده داشته باشد و این آورده به تجربیات گذشته برمی گردد. در زمان 1+5 معتقد بودیم داریم وارد بازی برد-برد می‌شویم. معتقدم این گفت وگوها خوب پیش رفت و هیچ کشوری ضرر نکرد و اگر متعهد بمانیم ضرر نمی کنیم.
او افزود: اما در آمریکا ساختار خود را دارند. اینها مثل اینکه قرار دارند که هر چند وقتی یک رئیس جمهور بیاورند و بگویند دیوانه او است و نمی توان روی رفتارش حساب کرد. می بینید هر کاری کرده که ضد حقوق بشر بوده است. مثلا از یک موسسه فرهنگی مثل یونسکو خارج شده است. من اعتقاد ندارم این کار از دست هیات حاکمه آمریکا در رفته است، بلکه این امر در سناریوهایشان است. الان نوبت ترامپ است و می خواهد سیستم را جلو ببرد و صراحتا می گوید پول بدهید من به شما کاری نداشته باشم. باتعبیر زشت خودش دنبال گاو شیرده می گردد. او اعتقاد دارد که آنها یک سری خرج می کنند و باید برگشت داشته باشد.
باهنر به نشست کارتر و ترامپ در سال های گذشته اشاره کرد و نقل به مضمون گفت: کارتر با ترامپ صحبت کرده بود و ترامپ گفته بود نگران است اقتصاد چین از امریکا جلو می‌زند. کارتر گفته چین از زمان حکومت قرن های اخیرش تا حالا در جنگ شرکت نکرده اما آمریکا در 200 سال گذشته فقط 16 سال نجنگیده و خب عقب می افتد.
وی اظهار کرد: آمریکا ملت بزرگی دارد و من گاهی می گویم چرا اینقدر ملت آمریکا باید هزینه کند یا گروگان اهداف صهیونیست ها شود.
باهنر تاکید کرد: آدم جایی گفتگو می کند که ساختار وجود داشته باشد. ترمونیولوژی مشخص داشته باشد. نمی شود در حین گفت و گو زیر میز زد. اولین و مهترین شرط گفتگو این است که آمریکا به گفتگوی دوسال قبل خودش برگردد.
وی گفت: درست است که در جنگ اقتصادی هستیم اما آتش پشتیبان را جنگ روانی می دهد. اینکه بگوید من پشت تلفن ایستادم تا یکی زنگ بزند جنگ روانی است.

باهنر در پاسخ به این سوال که آیا در ائتلاف اصولگرایان طیف نزدیک به لاریجانی نیز حضور خواهند داشت یا نه گفت: نظر ما این است که نیروهای نزدیک به لاریجانی جذب ائتلاف ما بشوند دوره قبل هم 2 نفر از این طیف در لیست اصلاح طلبان حضور داشتند ولی در عمل در مجلس جزو فراکسیون مستقلین بودند و تلاش میکنیم طیف آقای لاریجانی حتما باید در ائتلاف ما حضور داشته باشند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • تاتار
    0

    سلام ؛ ببينيم همين حالا هم ما برجام نقص كرديم دادن يك نفتكش 20ميليون ليتري به سوريه كه توسط سازمان ملل و متفقين (5+1) تحريم شده يعني نقص برجام اين كشتي همين حالا مشغول تخليه نفت در بندر سوريه هست . در ضمن كشور تحريم شونده . بيشترين اسيب مي بينه . اينكه ترامپ برگرده به برجامي كه سال 96 توسط مجلس سنا و مجلس ... عنوان نشد كه تصويب بشه چرا سال برجام كوچيكه ايران نگفت ما در مجلس تصويب مي كنيم و تائيديه رهبري آـمد اجرايي مي كنيم شما هم بايد اوباما بره مجلس سناء و تصويب كنه اونوقت ما برجام اجراء مي كنيم . همون سال نشان مي داد گروهي قدرتمند در ايران دوست ندارند برجام با پشتبانه اجرايي شه چون دوست دارند تحريم شويم تا 20 الي 30درصد پول كشور در دور زدن تحريم بره جيبشان . ما چه بخواهيم چه نخواهيم مذاكره مي كنيم حال منتظر سال 2020 هستيم ترامپ نشه مثل اين مي مونه بگيم ايران مي خواهد مانند روس ها و چين در انتخابات 2020 امريكا دخالت كنه گروه دموكرات حاكم شه ولي اين يك رسك بزرگ كه مي تواند مانند جنگ ايران عراق تحريم را تا 8 سال باقي نگهداره . انوقت حداقل 5 سال زمان نياز داره باز مجددا گروه جمهوري خواه باز زدن زير برجام بزرگه . پس ما دراريم كاري مي كنيم اعراب قند دلشون آب مي شود و اسرائيل با اعلام كارهاي دوغزآباد نشان داد درست بود چرا كه تحريم برگشت

    نظرات شما -
    • ایرانی با غیرت
      0

      ما یه مذاکره داریم یه تسلیم. شما اگر میتونید داشته های خودتون اعم از هسته ای و نظامی رو حفظ کنید و مذاکره ای کنید که به توافق بینجامه بسم الله. اگر هم منظورتون این هست که مذاکره کنیم اگر نتیجه داد که داد نداد هم که نداد!! باید عرض کنم که این یعنی معطل گذاشتن کشور برای مذاکره ای که حاصلی در آن نیست. نکته بعدی رژیم آمریکا دشمنی خودش رو نسبت به ایران به روش های مختلف نشان دادن. حتی ملت ایران رو تروریست اعلام کردن. مذاکره با چنین افراد گستاخی دیگه مذاکره نیست بلکه دیاثت است. اروپا هم باید راهش رو از آمریکا جدا کنه. بعضیا میگن این محاله که چنین اتفاقی بیفته. ما هم میگیم محاله که ما امتیازی بدیم چه هسته ای چه هر موضوع دیگه ای. امتیاز نظامی که هرگز.

    • عبدالله
      0

      اینا همش فیلمه دنیای امروزی میطلبه سیاستمداران حکومتی به نوعی قدرت خود را ازجیب مات به نمایش بگذاره بناچار تعدادی ار ملتهای نگون بخت در این بازیها فدا بشن وسلام

    • اشکان
      0

      عبدالله صدالبته قدرت ایران برگرفته از ملتش بوده و خواهد بود

  • ذوالقرنین
    0

    گیریم که برگرده شما چی ایا دلار میشه سه هزار وپانصد موقعی نفعی برا مردم نداره وفقط برا امنیت خودتونه پس همان بهتر که جنگ بشه وشما هم طعم در به دری وگرسنگی ورشکستگی را بکشید

  • کاربر ناشناس
    0

    آقای باهنر باید بیاید همراه مردم شود وبفهمد که چگونه نظام داره اداره میشود ، ملوک الطوایفی شده این مملکت ، هرکس یک‌جور داره نظام را پیش میبره ومردم دارند بین این چرخها له میشوند ،قوه قضاییه که خودی وغیر خودی مثالش جناب آقای مرتضوی ، مجریه که کاره ای نیست ، مقننه که تحت سلطه گروه قدرتمند هست ،و.......خلاصه کشور منحله ایران چنین هست.

  • علی
    0

    شما و طیف شما ها میگفتی که برجام دستاوردی نداشت چه شده حالا راهی جز این ندارید که بپذیرید کار اقای روحانی و تیم او در خصوص کشور درست بوده ولی دار و دسته شما در این قضیه برجام منافعشان (تحریم دور زدن ) به خطر افتاده گفتی این مذاکره درست نبوده . خدا لعنت کند کسانی که منافع خود را به منافع ملت و ایران ترجیح میدهند . . تاریخ شما را قضاوت خواهد کرد . باید همه شما در نزد خدا توبه کنید و از اقای ظریف حلالیت بطلبی . هم فکران شما میگفتن ظریف امریکایی است . واقعا کسی که دلش برای ایران و نظام می سوزد ظریف و امثال اوست .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها