وزیر خارجه بلژیک خواهان منع فروش سلاح به عربستان شد

وزیر خارجه بلژیک به دلیل وجود شک و تردیدها درباره استفاده از تسلیحات در جنگ یمن، خواستار به تعلیق درآمدن فروش سلاح به عربستان شد.

وزیر خارجه بلژیک خواهان منع فروش سلاح به عربستان شد

دیدی رندرز، وزیر خارجه بلژیک از سه منطقه اصلی در این کشور یعنی فلاندر، والونیا و بروکسل که مقامات اجرایی آنها اختیار صدور مجوز صادرات تسلیحات و تجهیزات نظامی را دارند، خواست تصمیمی در این باره اتخاذ کنند.

سه چهارم بخش صنعت اسلحه بلژیک در والونیا قرار دارد و در این منطقه تیربارهای سنگین و تفنگ‌های تهاجمی از نوع "اف ان هرستال" تولید می‌شود و عربستان یکی از بزرگ‌ترین مشتری‌های اسلحه در این منطقه است.

رندرز که ریاست وزارت دفاع در دولت فدرال را نیز بر عهده دارد، گفت، رئیس نهاد اجرایی در والونیا باید صادرات سلاح به عربستان را به دلیل جنگ در یمن متوقف کند. وی ادامه داد، قراردادها امکان این کار را فراهم می‌کند.

در این راستا، رئیس قوه مجریه در والونیا تاکید کرد، از زمان کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد عربستانی، دیگر مجوزی برای صادرات سلاح به عربستان صادر نخواهد شد.

از سوی دیگر، یک منبع در بخش بنادر فرانسه به خبرگزاری فرانسه گفته بود، کشتی باری عربستان موسوم به "بحری ینبع" که قرار بود برای بارگیری تسلیحات فرانسه در بندر هاور این کشور لنگر اندازد، در این بندر توقف نخواهد کرد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها