واریز تدریجی سود سهام عدالت دهک باقی مانده طی دو ماه آینده/سود سی و یک میلیون نفر کامل پرداخت شد

تاکنون سود سهام عدالت در مجموع به سی و یک میلیون نفر پرداخت شده و ۱۰ میلیون نفر کارکنان و کارمندان دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان صندوق‌های بازنشستگی کشوری، تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح طی دو ماه آینده خواهد شد.

واریز تدریجی سود سهام عدالت دهک باقی مانده طی دو ماه آینده/سود سی و یک میلیون نفر کامل پرداخت شد

مشمولین سهام عدالت شامل ۴۹ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۱۹۳ ایرانی را در بر می‌گیرد که البته از این تعداد بیش از ۲ میلیون نفر فوت شده‌اند، اما با توجه به اینکه افراد فوت شده نیز کماکان سهامدار سهام عدالت هستند و ورثه آن‌ها حق استفاده از سهام عدالت متوفیان را دارند، فهرست مشمولان سهام عدالت همان عدد ۴۹ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۱۹۳ نفر است.

این در حالی است که سهام عدالت نتوانسته است چندان در مسیر اصلی خود قرار گیرد، چراکه طی ۱۲ سال گذشته این سهام ارزش انتقال (خرید و فروش) و ارزش مدیریت نداشته و اگر هم سودی به آن تعلق گرفته بسیار ناچیز بوده است.

نکته قابل توجه اینجاست که برای سود سال مالی ۹۵ برای یک میلیون تومان سهام عدالت فقط ۱۵۰ هزار تومان و برای سال مالی ۹۶ نیز این عدد به ۱۷۵ هزار تومان رسیده است.

البته در جدیدترین دور از واریز سود سهام عدالت، از پاییز سال ۹۷ روند پرداخت به مشمولان کلید خورد و طی این سال در چهار مرحله سود سال مالی ۹۶ شرکت‌های سرمایه پذیر به حساب مشمولان واریز شد که در آخرین مرحله که مربوط به اسفند سال ۹۷ می‌شد مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان به حساب ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مشمولان واریز شد.

با این وجود با پرداخت سود سهام عدالت به این افراد، ۲ میلیون نفر از سایر مشمولان در صف دریافت سود باقی مانده‌اند که مقرر شده طی روز‌های جاری جمعاً ۱۶۵ میلیارد تومان سود بین این افراد تقسیم شود.

به این ترتیب، با احتساب سود‌های پرداخت شده به این گروه باقیمانده از مشمولان، تاکنون سود سهام عدالت در مجموع به سی و یک میلیون نفر به طور کامل پرداخت شده است.

گفتنی است در این بین تنها قشر باقی مانده که همچنان در صف دریافت سود سهام عدالت سال مالی ۹۶ باقی خواهند ماند، ۱۰ میلیون نفر کارکنان و کارمندان دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان صندوق‌های بازنشستگی کشوری، تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح هستند که طبق اعلام سازمان خصوصی سازی سود این قشر نیز طی دو ماه آینده به مرور واریز خواهد شد.

منبع: میزان

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • زهراورزدار
    0

    سلام. پدر بنده جانباز بازنشسته سپاه پاسداران بودن که دی ماه سال ۹۶ به رحمت خدا رفتن . میخواستم بدونم سود سهامشون رو واریز میکنن یانه . ما هنوز انحصاروراثت انجام ندادیم آیا هرزمانی که انحصاروراثت کنیم سود سهام رو از سال ۹۶ به بعد برامون واریز میکنن؟؟

  • گوهر
    0

    سلام چرا سود سهام عدالت بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی پرداخت نشده.بانک صادرات و رفاه خوزستان هیچ سودی واریز نکرده.لطفا پیگیری کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها