پیشروی نیروهای انصارالله در جنوب یمن/ بزرگترین شهر از توابع استان الضالع در آستانه سقوط

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن وارد محله‌های شرقی و غربی شهر

پیشروی نیروهای انصارالله در جنوب یمن/ بزرگترین شهر از توابع استان الضالع در آستانه سقوط

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از دو مقام یمنی که نخواستند نامشان فاش شود، اعلام کرد، نیروهای انصارالله با استفاده از درگیری و اختلاف به وجود آمده میان نیروهای عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن و نیروهای تحت حمایت امارات در مناطق مختلف استان ضالع واقع در جنوب یمن پیشروی کرده‌اند.

این منابع اعلام کردند که در نتیجه درگیری میان نیروهای انصارالله و دولت مستعفی یمن تحت حمایت ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان چند نیرو از هر دو طرف کشته شده‌اند.

استان ضالع در هفته‌های اخیر شاهد عملیات‌های گسترده انصارالله در جبهه‌های مختلف علیه نیروهای متجاوز بوده است. هفته اخیر مساحت وسیعی از منطقه العود توسط انصارلله و کمیته‌های مردمی آزاد شد. همچنین سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از آزادسازی کامل بخش الحشا در جنوب غرب استان ضالع خبر داد.

همچنین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن منتظر دستور و اشاره صنعا برای تسلط یافتن بر شهر قعطبه بزرگترین شهر استان ضالع هستند. آنها طی هفته‌های گذشته توانستند مناطق اطراف شهر را پاکسازی کنند و از سه محور به مرزهای آن پیشروی داشته باشند. این مساله موجب دستپاچگی در میان صفوف ائتلاف سعودی شامل نیروهای تحت امر امارات و نیروهای وابسته به عبدربه منصور هادی شده است، این نیروها با از دست دادن مواضع نظامی استراتژیک نظیر نقیل الشیم، منطقه حمر و قردح و افتادن این مناطقه به دست ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اختلافات‌شان بالا گرفت.

این پیشروی در مناطق کوهستانی پیچیده "شورای انتقالی جنوب" وابسته به ابوظبی را به اعلام حالت آماده‌باش واداشت. نیروهای انصارالله در صدد دور نگه داشتن شهر قعطبه از هرگونه ویرانی هستند و اکنون عملیاتی در مناطق تحت سیطره شبه نظامیان "کمربند امنیتی" وابسته به ابوظبی صورت داده‌اند.

منابع محلی به روزنامه الاخبار لبنان گفتند، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی روزهای گذشته دستاوردهایی در میدان داشتند و توانستند حلقه محاصره دشمنان خود را در سناح و مریس تنگ‌تر کنند. آنها بر کل مواضع نظامی نزدیک به ساختمان زندان مرکزی استان مسلط شدند. آنها همچنین مجتمع دولتی در استان ضالع را تحت تسلط خود درآورده‌ و موفق شدند به سمت گذرگاه سناح حلقه وصل دو استان اب و ضالع پیشروی کنند در حالیکه ۱۲ مقر را بعد از تسلط بر پادگان الجمیمه و منطقه ریشان مشرف به پادگان صدرین را در چارچوب تاکتیک محاصره کامل شهر قعطبه به تصرف خود درآوردند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها