گجت های درون گوشی با قابلیت تعامل با مغز عرضه خواهد شد

دانشمندان دانشگاه استنفورد ادعا می کنند بزودی گجت های درون گوشی وارد بازار خواهد شد که قابلیت نظارت بر مغز را خواهند داشت و می توانند تعامل جالبی با این عضو بیولوژیک داشته باشند.

گجت های درون گوشی با قابلیت تعامل با مغز عرضه خواهد شد

پژوهشگران دانشگاه استنفورد معتقدند بزودی گجت های درون گوشی عرضه خواهد شد که می توانند با مغز در تعامل بوده و فعالیت آن را نظارت کنند.

این دسته از گجت ها را تحت عنوان "هییرایبلز" (hearables) طبقه بندی کرده اند. این گجت ها با سیگنال های عصبی که از گوش انسان عبور می کنند تعامل گرفته و در نتیجه می توانند از این طریق به تعامل با مغز برسند.

اگر هییرایبلز ها قادر باشند چنین کنترلی بر گوش و مغز داشته باشند در نتیجه قادر خواهند بود انسان را وادارند تا بر روی یک مکالمه خاص متمرکز شود و در نهایت به مانند یک وسیله جانبی هوشمند شنوایی عمل خواهند کرد.

همچنین این گجت ها می توانند با نظارت بر مغز برخی از مشکلات مانند وز وز گوش را برطرف سازند. این فناوری جدید می تواند مرز میان هوش بیولوژیک و هوش مصنوعی را در نوردد و در نهایت به تقویت فرایندهای تفکری و همکاری با مغز بپردازد.

قبلا هم قرار بود گجت های دیگری از این دست عرضه شود که برخی از آنها بمانند عینک های گوگل مدعی بودند که با استفاده از فناوری واقعیت افزوده می توانند انقلابی در دنیای فناوری ایجاد کنند که البته اینگونه نشد.

گجت های درون گوشی و ورود به بازار در آینده ای نزدیک
اما گجت های درون گوشی واقعیت دارند، آنها قادرند تا به نظارت بر سلامت اعصاب و روان بپردازند، ورودی شنوایی را تحت کنترل داشته باشند و برخلاف عینک های گوگل توجه کسی را هم جلب نخواهند کرد.

گوش یکی از بهترین گزینه ها برای گرفتن تعامل با مغز است. شاید بتوان گوش را با یک درگاه یو اس بی مقایسه کرد، بنابراین از این درگاه می توان برای تعامل با مغز استفاده کرد و به نوشتن دستورات برای مغز پرداخت. همچنین از آن برای خوانش مغز هم می توان استفاده کرد.

دانشمندان استنفورد معتقدند این فناوری ظرف 5 آینده عرضه خواهد شد و تعامل میان رایانه و مغز برقرار می شود. در این صورت گجت های یاد شده به صورت آرام و مخفیانه و بدون سر و صدا به برآورد و پیش بینی نیازهای انسان پرداخته و به عنوان یک شریک و همکار قابل اعتماد انسان را در مدیریت دنیای اطراف خود کمک می کنند.

منبع: گجت نیوز

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها