چرا از ورود گردشگران به تنگه واشی جلوگیری می‌شود؟

فرماندار فیروزکوه از ممنوعیت ورود گردشگر به منطقه تنگه واشی در صورت تأمین نشدن زیرساخت‌های لازم این منطقه در سال جاری خبر داد.

چرا از ورود گردشگران به تنگه واشی جلوگیری می‌شود؟

جلسه ساماندهی منطقه گردشگری تنگه واشی (آبشار ساواشی) به ریاست مهدی یوسفی جمارانی فرماندار شهرستان، حمزه امرایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و جمعی از مسئولان و روسای ادارات مربوطه ظهر پنجشنبه در سالن شهدای هفته دولت فرمانداری برگزار شد.

یوسفی جمارانی در این جلسه ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان تصریح کرد: تنگه واشی یکی از جاذبه‌های گردشگری شناخته شده است که پیش از ایجاد زیرساخت‌ها مورد استقبال بسیاری از گردشگران قرار گرفته و منجر به بروز مشکلاتی شده است.

وی مشکلات ترافیکی برای محلیان روستای جلیزجند، خطرناک بودن منطقه در شرایط بحران و بروز حوادث طبیعی مثل سیلاب را از جمله مسائلی اعلام کرد که می‌طلبد ایجاد زیرساخت‌های مناسب و ساماندهی این جاذبه مهم گردشگری تسریع شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شرایط نابسامان تنگه واشی همواره دغدغه مسئولان در سنوات قبل نیز بوده، اما متاسفانه تاکنون هیچ اقدام موثری در این راستا صورت نگرفته است، لذا تمام اهتمام خود را در سال جاری به کار میگیریم تا ساماندهی منطقه انجام شود، در غیر این صورت از پذیرفتن گردشگر در منطقه معذوریم.

نماینده عالی دولت در فیروزکوه تاکید کرد: با بارش‌های اخیر سطح آب رودخانه تنگه واشی به طور چشمگیری بالا آمده و خطر بروز سیلاب و حوادث مرگبار را افزایش داده است، لذا به منظور حفظ جان و امنیت شهروندان تا مساعد نشدن شرایط از حضور آن‌ها جلوگیری خواهیم کرد.

وی ضمن بیان اینکه ساماندهی منطقه نیازمند همکاری و همدلی مسئولان متولی به ویژه اعضای شورای اسلامی روستا و دهیار جلیزجند است، ابراز کرد: برنامه ریزی برای منطقه مذکور علاوه بر حل مشکلات روستائیان می‌تواند فرصت‌های شغلی بسیاری برایشان به همراه داشته باشد.

فرماندار فیروزکوه افزود: پارکینگ باید به قبل از ورودی روستا منتقل و ایاب و ذهاب گردشگران با وسایل نقلیه عمومی انجام شود.

یوسفی جمارانی بیان داشت: احداث بازارچه موقت در پارکینگ فعلی که در آینده به عنوان پایانه وسایل نقلیه عمومی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، می‌تواند اشتغال روستا را رونق دهد؛ البته سازه‌ها نباید به طبیعت آسیب بزنند و ساخت و ساز محسوب شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها