با روش لویی سی کی در دنیای استندآپ کمدی بیشتر آشنا شوید

محمد رضا نجاری

با روش لویی سی کی در دنیای استندآپ کمدی بیشتر آشنا شوید

در دنیای استندآپ کمدی کمدین ها، بازیگران و نویسندگان زیادی بودند که به عرصه استندآپ کمدی ورود کردند. لویی سی کی از آن دسته از استندآپ کمدین های شناخته شده ای است که استندآپ کمدی را با اجرای استندآپ کمدی شروع کرد. مدتی بعد از ناکامی به نوشتن رو آورد و پس از شناختن خود برای همیشه جایگاه خویش را روی صحنه تثبیت کرد.


چه چیز کار لویی سی کی را جذاب می کند؟
سی کی از آن دسته استندآپ کمدین های برجسته ای است که کاراکتر خاص خود را دارد. ادای کسی را در نمی آورد و کارش شبیه دیگران نیست. در حقیقت لویی سی کی خود لویی سی کی است. او با فرمولی شبیه به یک روانشناس گویی آینه ای در مقابل ما قرار می دهد و تمام نا ملایمات روانی ما را به ما نشان می دهد. برای نمونه، از شخصیت عصبی و پرخاشگر خود در رانندگی می گوید، چیزی که همه ما آن را هر روز تجربه می کنیم. انگار دارد از خود ما صحبت می کند و دقیقا این همان چیزی است که او می خواهد و ما جذبش می شویم.


متن استندآپ کمدی لویی سی کی چگونه است؟
او معمولا سخنان خود را با یک جمله خبری و یا سوالی آغاز می کند و سپس به انواع مختلف یا به سوال پاسخ می دهد و یا جمله خبری را موشکافانه برای ما شرح می دهد. برای نمونه در اجرایی می گوید: «مغز پسرها و دخترها با هم متفاوت است» و یا «من با سقط جنین موافقم» و سپس شروع به بسط جمله آغازین خود می کند. این کار او چارچوب حرفهایش را برای مخاطب مشخص می کند و مخاطب را از سرگردانی نجات می دهد. بعد از جمله آغازین شروع به مصداق آوردن برای جمله خود می کند و این کار را با تعریف کردن ماجرایی از خودش و یا خانواده و دوستانش انجام می دهد و قدرت اینکه مخاطب او خود را در موقعیت مشابهی ببیند بالا می برد.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها