طوفان، مردم و میهمانان چادگان را غافلگیر کرد

با وجود استقرار دمای ۱۷ درجه سانتیگراد در چادگان در روز 5 شنبه ، شب گذشته و صبح امروز وضعیت جوی در چادگان تغییر کرده و وزش باد شدید، رعد و برق و بارش شدید باران، مردم را غافلگیر کرد.

طوفان، مردم و میهمانان چادگان را غافلگیر کرد

حسن عسگری- رییس اداره هواشناسی چادگان اظهار کرد: شب گذشته و صبح امروز جمعه شدت وزش باد به حدی بود که خودروها در جاده چادگان - اصفهان و به خصوص در نقاط روستایی مجبور به توقف شدند که ترافیک زیادی به وجود آورد.

وی افزود: بارش شدید باران صبحگاه امروز در چادگان باعث آبگرفتگی خیابان‌ها و جاری شدن روان آب‌ها شد.

عسگری خاطرنشان کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی حکایت از ناپایداری‌ جوی در منطقه چادگان دارد که پیامد این وضعیت وزش باد شدید همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

بارش باران اصفهان را فرا می‌گیرد

حجت‌الله علی‌عسگریان با اشاره به وضعیت هوای استان اصفهان اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی ناپایدار برای امروز بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس در بیشتر مناطق استان آسمان به صورت قسمتی ابری، همراه با افزایش ابر، وزش باد نسبتا شدید است و در بعد از ظهر و عصر رگبارهای پراکنده بهاری و رعد و برق دور از انتظار نیست.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه بیشینه دما یک تا دو درجه روند کاهشی دارد، گفت: بر این اساس بیشینه دمای اصفهان 28 و کمینه آن 17 درجه سانتیگراد خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت دما در دیگر نقاط استان اصفهان ادامه داد: گرم‌ترین نقطه استان خور و بیابانک با 36 درجه و خنک‌ترین نقطه بوئین میاندشت با 5 درجه سانتیگراد گزارش شده است.

علی‌عسگریان تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته، بارندگی‌هایی از سطح استان گزارش شده که بیشترین میزان بارش متعلق به خوانسار با 6 میلی‌متر، فریدون‌شهر با 4.2 میلی‌متر و برزوک کاشان با 4 میلی‌متر بوده و بعد از آن بویین و میاندشت، میمه و چادگان یک میلی‌متر، گلپایگان 0.9 میلی‌متر، نطنز 0.8 میلی‌متر و اصفهان 0.6 میلی‌متر باران داشتند.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها