پاسخ رئیس دانشگاه آزاد به وزارت علوم ؛

نمی‌گذاریم پول‌های‌مان راکد بماند/ وزارت علوم دولت ساخته است اما ما مردم ساخته‌ایم/ چطور به ما می‌گویند بیمارستان نداشته باشیم

رئیس دانشگاه آزاد گفت : هم مدرسه اداره می‌کنیم،هم بیمارستان می‌سازیم،هم دانشگاه داریم،هم نمی‌گذاریم پول‌های‌مان راکد بماند؛حرف وزارت علوم را هم قبول نداریم.

نمی‌گذاریم پول‌های‌مان راکد بماند/ وزارت علوم دولت ساخته است اما ما مردم ساخته‌ایم/ چطور به ما می‌گویند بیمارستان نداشته باشیم

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به سخنان مجتبی شریعتی‌نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم مبنی بر وظیفه دانشگاه آزاد در امور آموزشی، گفت ما یک تفاوت نگاه جدی با معاون آموزشی وزیر داریم، ما در حوزه دانشگاه‌های پزشکی نیز نیرو تربیت می‌کنیم به طوری که ۴۰ درصد پرستارهای کشور در دانشگاه آزاد تربیت می‌شوند و ۱۰ دانشکده پزشکی داریم اما می‌گویند نباید بیمارستان داشته باشیم، مگر وزارت بهداشت بیمارستان ندارد؟

وی افزود: الزام تربیت پزشک، داشتن بیمارستان است. چطور به ما می‌گویند بیمارستان نداشته باشیم؟

تهران چی گفت:‌دوستان وزارت علوم، دانشگاه آزاد را از زاویه دانشگاه‌های وزارت علوم می‌بینند اما ما جامعیت داریم، دانشگاه آزاد در بحث مدرسه هم درگیر بوده و فضاهایی را هم به این بحث اختصاص می‌دهد زیرا ما معتقدیم یک نهاد پیوسته تعلیم و تربیت هستیم و این حسن ما است.

رئیس دانشگاه آزاد تأکید کرد:‌ ما یک حلقه آموزشی کامل هستیم و نگاه خردی که بخواهند بگویند دانشگاه آزاد فقط در یک مبحث کار کند، درست نیست. رسالت اجتماعی وزارت علوم با دانشگاه آزاد تفاوت دارد، وزارت علوم دولت ساخته است اما ما مردم ساخته‌ایم.

وی افزود: پول مردم نزد ما امانت است و ما نمی‌توانیم اجازه دهیم این پول راکد بماند و این منابع استفاده نشود. بنابراین اشکالی که آقای شریعتی نیاسر می‌گیرد وارد نیست.

طهرانچی گفت: دانشگاه‌های آزاد در حوزه تعلیم و تربیت به صورت جامع کار می‌کند، اگر می‌خواهیم تحصیل را با اشتغال متناسب‌سازی کنیم اتفاقاً لازم است که فعالیت‌های مرتبط با تحصیل داشته باشیم، و از موارد ناکارآمدی آموزش عالی ما نیز این بوده که باید در آموزش عالی پزشکی را توأم در بیمارستان و دانشگاه آموزش دهیم.

منبع: فارس

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • عاليه
    0

    يك بيمارستان بروز و عالي كه برگرفته از دانشگاهاي مهم و درجه يك دنيا باشه ببينيم كوبا چگونه است بريتانيا امريكا كانادا . طوري كه دانشكده پزشكي ، پرستاري و دندان در اين شهرك بيمارستاني مجهز باشه خوابگاه بگير تا آموزش تا مراكز رفاهي و ورزشي . خود دانشجويان بتوانند كار كنند يعني از پذيرش بيمار بگير حتي فضاي سبز دست دانشجويان رشته هاي آزاد باشه يعني اساتيد داخلي و خارجي بهمراه ادوات روز دنيا باشه ساخت بيمارستان بسيار عالي است حتي شده خارج تهران باشه مثلاً استان شمالي و يا تبريز زنجان ...

  • جواد
    0

    یک مشکل بسیار بزرگ دانشگاه ازاد این است که دانشجویان دکتری دانشگاه ازاد برای دفاع حتما باید یک مقاله چاپ شده در مجلات علمی پژوهشی مورد تایید وزارتین داشته باشند وگرنه حق دفاع ندارند دانشگاه ازاد مجله علمی پژوهشی مورد تایید وزارتین بسیار کم دارد و جوابگوی دانشجویان دکتری نیست مجلات دانشگاه های سراسری هم با تنگ نظری مقاله دانشجویان دکتری دانشگاه ازاد را رد میکنند و چاپ نمیکنند به همین دلیل خیلی از دانشجویان دکتری با وجود اماده بودن رساله دکترایشان بعضا 2 سال است که لنگ یک مقاله چاپ شده هستند اقای رییس دانشگاه خواهشا فکری بکنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها