قیمت و مشخصات اولین خودرو برقی فولکس واگن اعلام شد

پیش‌سفارش فولکس‌واگن ID.3 پس از نمایشگاه خودرو فرانکفورت آغاز می‌شود و مشتریان می‌توانند با پرداخت حدود ۳۴ هزار دلار، ارزان‌ترین نسخه آن را بخرند.

قیمت و مشخصات اولین خودرو برقی فولکس واگن اعلام شد

فولکس‌واگن به‌طوررسمی از آغاز پیش‌سفارش هاچ‌بک تمام‌الکتریکی خود با نام ID.3 خبر داد. این خودرو الکتریکی پیش‌تر با نام فولکس‌واگن ID. شناخته می‌شد. نمایش عمومی و رسمی فولکس‌واگن ID.3، اواخر تابستان در نمایشگاه خودرو فرانکفورت انجام می‌شود. به‌همین‌دلیل، تصاویری که از این هاچ‌بک مشاهده می‌کنیم، همگی مستتر هستند. تمام مدل‌های این خانواده از پیشوند ID. در نام خود استفاده می‌کنند و خودروساز آلمانی به‌تازگی تأیید کرده که قصد دارد مدل‌های دیگری شامل آی‌دی کروز و آی‌دی ویژن و آی‌دی رومز را در آینده راهی بازار کند.

پیشوند ID. و عدد ۳ در نام هاچ‌بک تمام‌الکتریکی جدید فولکس‌واگن، هرکدام به ویژگی خاصی اشاره می‌کنند. پیشوند ID. مربوط‌به خودروهای بخش کامپکت می‌شود که تمایز ساختاری با سایر محصولات در بخش طراحی داخلی و صنعتی دارد. همچنین، عدد ۳ به سومین فصل مهم و استراتژیک در تاریخ این برند خودروسازی پس ازفولکس‌واگن بیتل و گلف اشاره می‌کند.

تمام اعضای این خانواده پیشوند ID. دارند که نشان‌دهنده‌ی مجموعه‌ای جدید و مستقل از محصولات فولکس‌واگن است. بیتل در دوران حضور خود، خدمت شایانی در مقیاس وسیع به حمل‌ونقل مردم انجام داد و فولکس‌واگن گلفنیز به‌عنوان پیش‌قراول، نوآوری‌های بزرگی برای نسل خود به‌همراه داشت. حالا فولکس‌واگن ID. قصد دارد حمل‌ونقل الکتریکی را برای مشتریان دردسترس قرار دهد و خودرو الکتریکی ID. نیز می‌خواهد طراحی هوشمند و هویت و فناوری‌های الهام‌بخش را دراختیار مشتریان بگذارد.

در ابتدا، سه نسخه‌ی معمولی و یک‌ نسخه‌ی محدود ویژه از فولکس‌واگن ID.3 برای فروش در نظر گرفته شده است. نسخه‌های معمولی نیز با سه بسته‌ی باتری متوسط و بزرگ و پایه عرضه می‌شوند و قیمت مدل پایه درحدود ۳۳ هزار و ۵۰۰ دلار خواهد بود. قیمت نسخه‌ی محدود با تیراژ ۳۰ هزار دستگاه از حدود ۴۴ هزار و ۷۵۰ دلار آغاز می‌شود. نسخه یادشده در چهار رنگ و سه تریم مختلف برای خریداران عرضه خواهد شد. گفته می‌شود این نسخه از بسته‌ی باتری متوسط ۵۸ کیلووات‌ساعتی بهره می‌برد و شعاع حرکتی آن طبق استاندارد WLTP حدود ۴۲۰ کیلومتر خواهد بود.


تمام تریم‌های نسخه محدود فولکس‌واگن ID.3 با رینگ‌های بزرگ عرضه می‌شوند و تریم 1ST امکانات رفاهی جامعی ازجمله کنترل صوتی و سیستم ناوبری دارد. تریم 1ST Plus با سیستم روشنایی IQ. Light و طراحی داخلی و بیرونی دورنگ عرضه خواهد شد. همچنین، تریم 1ST Max از امکاناتی مانند سقف شیشه‌ای بزرگ پانورامیک و نوآوری‌هایی مانند صفحه‌نمایش پیشرفته‌ی واقعیت افزوده بهره می‌برد.

پیش‌پرداخت موردنیاز برای ثبت سفارش در انگلستان حدود ۱,۱۰۰ دلار است که در کشورهای دیگر، متفاوت خواهد بود. سفارش‌ها پس از نمایشگاه IAA امسال در فرانکفورت پذیرفته می‌شود و مشتریان آلمانی می‌توانند تا اوایل بهار سال آینده، سفارش‌های خود را نهایی کنند. سفارش اولیه در ۲۹ کشور اروپایی دردسترس قرار می‌گیرد که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نروژ، آلمان، هلند، فرانسه، انگلستان و اتریش اشاره کرد. فولکس‌واگن قصد دارد سالانه به‌طور متوسط بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو به مشتریان تحویل دهد.

کسانی که نسخه‌ی 1ST هاچ‌بک فولکس‌واگن ID.3 را می‌خرند، می‌توانند تا یک‌سال (تقریبا ۲,۰۰۰ کیلووات‌ساعت) از شارژ رایگان در ایستگاه‌های شارژ مجاز بهره‌مند شوند. مشتریان می‌توانند در تمام ایستگاه‌های شارژ عمومی که به اپلیکیشن شارژ هوشمند فولکس‌واگن با نام We Charge متصل هستند یا ایستگاه‌های شارژ آیونیتی (IONITY) اروپا، خودرو الکتریکی خود را شارژ کنند.

تولید فولکس‌واگن ID.3 از اواخر سال ۲۰۱۹ آغاز می‌شود؛ اما انتظار می‌رود اولین محصولات تا اواسط سال ۲۰۲۰ به‌دست مشتریان برسد. خودروساز آلمانی قصد دارد سال ۲۰۲۵ تقریبا ۲۵ خودرو الکتریکی جدید روانه بازار کند و پیش‌بینی می‌شود تیراژ سالانه‌ی آن‌ها به یک‌میلیون دستگاه برسد.

منبع: زومیت

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها