کلاهبرداران در صدد سرقت اطلاعات رمز یکبارمصرف

رئیس هیئت‌مدیره آسان پرداخت از فعالیت کلاهبرداران برای سرقت اطلاعات رمز دوم یکبار مصرف با تماس تلفنی خبر داد

کلاهبرداران در صدد سرقت اطلاعات رمز یکبارمصرف

مهدی شهیدی در خصوص ضرورت استفاده از رمز‌های یکبار مصرف در شبکه بانکی و پرداخت گفت: همان طور که مشخص است رمز یکبار مصرف برای استفاده در یک بازه زمانی مشخص و کوتاه معتبر است.

وی افزود: بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی اگر زمان استفاده از رمز یکبار مصرف به پایان برسد دیگر این رمز معتبر نیست و در نتیجه نمی‌تواند مورد سوء استفاده نیز قرار گیرد.

شهیدی در پاسخ به این پرسش که بهره‌گیری از رمز یکبار مصرف تا چه میزان می‌تواند امنیت در تراکنش‌های اینترنتی را برقرار کند، گفت: رمز یکبار مصرف به دلیل اینکه حدود یک دقیقه اعتبار دارد، از امنیت بالایی برخوردار است، اما نکات مهمی در این خصوص باید مورد توجه هموطنان قرار گیرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت آسان پرداخت افزود: بانک‌ها از طریق پیامک، فراخوانی برای مشتریان برای دریافت رمز یکبار مصرف ارسال کرده اند. در واقع بانک‌ها با ارسال این پیامک‌ها به مردم اطلاع داده‌اند که برای فعال‌سازی و دریافت رمز دوم یکبار مصرف بسته به نوع سیاست هر بانک باید به سایت یا شعب بانک مراجعه کنند.

وی افزود: البته روش فعال‌سازی رمز یکبار مصرف دوم در هر بانک با توجه به سیاست‌های آن طراحی شده و متفاوت از دیگری است.

شهیدی تاکید کرد: در این بین موضوع مهمی که مشتریان بانک‌ها باید به آن توجه کنند، این است که به تلفن‌هایی که مشخصا با هدف راهنمایی برای فعال سازی رمز یکبار مصرف دوم با آن‌ها برقرار می‌شود و اپراتور در این تماس‌ها از آن‌ها در خواست می‌کند پیامکی که حاوی رمز یکبار مصرف دوم است و از سمت بانک برای آن‌ها ارسال شده را بخوانند، توجه نکنند.

وی گفت: اطمینان دارم هیچ بانکی برای فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف دوم با مشتریان خود تماس تلفنی برقرار نمی‌کند و اطلاعات حاوی رمز یکبار مصرف را که از سمت بانک برای آن‌ها فرستاده می‌شود طلب نمی‌کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها