جستجو با حالت ناشناس در سرویس‌های مختلف گوگل

گوگل قصد دارد ویژگی جدیدی با نام حالت ناشناس را به سرویس نقشه و جستجوی خود اضافه کند.

جستجو با حالت ناشناس در سرویس‌های مختلف گوگل

گوگل در حال ایجاد یک ویژگی جدید به نام حالت ناشناس در سرویس نقشه و جستجوی خود است. در این حالت اپلیکیشن‌ها بدون استفاده از اطلاعات یک حساب کاربری و بهره‌گیری از داده‌های خاص آن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اگرچه شاید این ویژگی از نظر برخی از کاربران جدید نباشد، زیرا تا قبل از اعلام چنین خبری از سوی گوگل کاربران قادر بودند با باز کردن یک تب شخصی در مرورگر خود به صورت خصوصی به جستجو بپردازند. اما باز کردن تب خصوصی به معنای محرمانه سازی تمام فرآیند جستجو نبود، چراکه کاربر از طریق اطلاعات درون برنامه‌ای قابل ردیابی بود.

با استفاده از ویژگی جدید گوگل که با نام «حالت ناشناس» شناخته می‌شود، کاربران علاوه بر پنهان کردن اطلاعات و عکس حساب کاربری خود، تقریبا به هیچ شکلی قابل ردیابی از طریق فرآیندهای درون برنامه‌ای نیستند. این قابلیت جدید گوگل که به نوعی موجب بیشتر شدن حریم خصوصی کاربران می‌شود به فاکتورهایی مانند موقعیت مکانی و مطالب خاص مورد جستجو توجه زیادی کرده و با پنهان سازی این اطلاعات احتمال هرگونه شناسایی و ردیابی را لغو می‌کند.

گوگل از سال گذشته جستجو در حالت ناشناس را در سرویس جستجوی ویدئوی خود یا همان یوتیوب آغاز کرده بود و پس از کسب نتایج رضایت بخش حال به دنبال راه‌اندازی این قابلیت در مرروگر کروم و Google Map است. البته «حالت ناشناس» تنها بخشی از ویژگی‌های جدید محصولات گوگل است.

گوگل در نسخه‌های جدید کروم و گوگل مپ جستجو را ساده‌تر کرده و امکان بررسی سوابق جستجو را به صورت دقیق‌تری در اختیار کاربر قرار داده است. یکی از ویژگی‌‍‌های جدید گوگل تنظیم ماندگاری سوابق جستجو است، یعنی کاربر می‌تواند پس از جستجو در سایت‌های مختلف، یافتن موقعیت‌های مکانی گوناگون روی نقشه و جستجوی ویدئویی خاص در یوتیوب، بازه زمانی ماندگاری تاریخچه جستجوهای خود را تنظیم کند تا پس از طی آن مدت اطلاعات به صورت خودکار از تاریخچه جستجو حذف شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها