اتحادیه اروپا با اعلام پایبندی به برجام اولتیماتوم و ضرب الاجل ایران را رد کرد

 یک روز پس از آنکه ایران اعلام کرد که برخی تعهدات خود در برجام را تعلیق می کند ، اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه اعلام کرد: اعضای این اتحادیه همچنان از توافق هسته ای با ایران حمایت به عمل می آورند.

اتحادیه اروپا با اعلام پایبندی به برجام اولتیماتوم و ضرب الاجل ایران را رد کرد

خبرگزاری فرانسه گزارش داد ؛ فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان امروز در بیانیه ای اعلام کردند: از توافق هسته ای با ایران حمایت می کنیم و تبعیت ایران را تحت تعهداتش در قبال توافق هسته ای مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.
این بیانیه می افزاید :هرگونه اولتیماتوم را در مورد برجام رد می کنیم .
از سوی دیگر شبکه خبری دویچه وله آلمان روز پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرد که اقدام دیروز ایران برای به توقف بخشی از تعهدات خود در توافق هسته ای ایران (برجام) به منزله خروج از آن نیست و اروپا هم همچنان بدان پایبند است.
رییس جمهوری اسلامی ایران دیروز (چهارشنبه ) از کاهش اجرای تعهدات ایران در برجام خبر داد و یک ضرب الاجل 60 برای اروپا تعیین کرد تا به تعهدات خود عمل کنند.
کارشناسان، اقدام ایران در کاهش برخی تعهدات در برجام را که رئیس جمهوری اسلامی ایران از آن با عنوان 'جراحی برجام' یاد کرد، اقدامی هوشمندانه توصیف کردند که اروپایی ها را با انتخابی مهم رو به رو ساخته است.
کاهش اجرای تعهدات ایران شامل توقف فروش مازاد ذخایر آب سنگین و اورانیوم غنی شده است.
شورای عالی امنیت ملی کشورمان روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو برجام، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام، از امروز ۱۸ اردیبهشت ۹۸ برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند.

منبع: ایرنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • کاربر ناشناس
    0

    دمش گرم!

  • آیدین
    0

    مطمعن شدین برجام تموم شده یا هنوزم امید هست به قول رئیس سازمان ملل جناب گوترش

  • ناشناس
    0

    خب ما تازه رسیدیم به جایی که سعید جلیلی بود و داشت مقاومت میکرد

  • علیرضا
    0

    مقصر اونایی هستن که دم ایران را به دم شما گره زدند...

  • مصطفی
    0

    خوب ما هم پایبندیم ....ولی غنی سازی 35 درصد میکنیم اونهم جلو چشم شما و بازرسان ...شما هم پایبند باشید بون تعهدات ...در نتیجه هم ما متعهدیم هم شما آزانس هم ناظره

  • عباس
    0

    به نظر من برجام دیگر کارایی ندارد و هرچه زودتر خارج شویم به نفع ماست قضیه به این شکل است که اتحادیه اروپا سنگ سبک ترازو برجامست یعنی کاری نمیتواند بکند حتی اگر مایل باشد مثل فردی میماند که هم خدا را میخواهد هم خرما را چین و روسیه که اگر برجام هم نباشد با ایران کار میکنند ولی به سختی میماند این آمریکای جانی که با این تز کنگره و رئیس جمهورش به هیچ معاهده ای پایبند نیستند و نمی مانند پس باید غنی سازی 60 درصد و اخراج بازرسان دستور کار نظام شود و دیگر مذاکره بی مذاکره تا حساب کار دستشان بیاید مطمئن باشید که هیچ جنگی رخ نمیدهد چون دیگر توان جنگ در امپریالیسم نمانده است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها