باران شیخی به اراک بازگشت / پلیس: هیچ باجی پرداخت نکردیم / هر ۵ آدم‌ربا دستگیر شدند / آدم‌ربا‌ها با خانواده بده‌بستان مالی داشتند

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: باران شیخی با سلامت کامل به آغوش خانواده بازگشته و هر ۵ نفر آدم ربا در این پرونده دستگیر شده و در بند قانون هستند.

باران شیخی به اراک بازگشت / پلیس: هیچ باجی پرداخت نکردیم / هر ۵ آدم‌ربا دستگیر شدند / آدم‌ربا‌ها با خانواده بده‌بستان مالی داشتند

سردار کیومرث عزیزی در حاشیه بازگشت باران شیخی به اراک در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان مرکزی اظهار کرد: پس از گذشت ۳۰ ساعت از مفقود شدن باران، پلیس استان مرکزی کارآگاه خبره خود را به استان سیستان و بلوچستان اعزام کرد. انسجام و همدلی برای جستجوی باران وجود داشت و پلیس سیستان و بلوچستان و اطلاعات نیز کمک‌ها و اقدامات لازم را انجام دادند را پلیس بتواند در جهت پیگیری اقدامات لازم را انجام دهد.

وی یکی از اقدامات در مسیر جستجوی باران را اقدامات اطلاعاتی و شگردهای خاص پلیسی دانست و افزود: همچنین یکی دیگر از روش‌های جستجوی باران از طریق ریش سفیدان و معتمدان محل بود که خانواده در جریان این موضوع بودند و گام‌های خوبی برداشته شد و توانستیم حلقه‌های اطراف آدم‌ربا را حذف کنیم؛ به این صورت که تا زمان رسیدن به آدم رباها ۴ نفر از همدستان دستگیر شده بودند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به اینکه خانواده باران مراودات خوبی از قبل با ربایندگان داشتند، همزمان رایزنی‌های خوبی انجام داده و اطلاعات خوبی به پلیس منتقل کردند.

عزیزی بیان کرد: مجموعه این اقدامات باعث شد بدون پرداخت کوچک‌ترین باج به آدم رباها هر ۵ نفر آدم رباها را دستگیر کنیم.

وی ادامه داد: توصیه بنده این است که خانواده‌ها از اطفال خود به خوبی مراقبت کرده و اگر با افرادی مراودات غیرقانونی دارند سعی بر حذف مراودات داشته باشند تا دچار چنین مشکلاتی نشوند.

عزیزی اضافه کرد: هرچند پروسه بازگشت باران ۲۴ روز به طول انجامید اما فرآیند به خوبی سپری شد در حالی که ممکن بود این پروسه سالیان زیادی به طول انجامد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: تعدادی از افراد دستگیر شده با توجه به اینکه جرایمی مهمتر از این جرم مرتکب شده اند، در حال حاضر در اختیار دستگاه قضائی سیستان و بلوچستان هستند اما پس از اینکه اقدامات تحقیقاتی انجام شود، حتماً با قرار لازم به استان مرکزی تحویل داده خواهند شد.

عزیزی ادامه داد: شب گذشته نیز گروهی از اراذل اوباش با ۵ کیلوگرم هروئین دستگیر شدند. معمولاً سوژه‌های مختلفی با این شدت رخ می‌دهد اما شاید رسانه‌ای نشود چراکه بسیاری از اقدامات پلیس منع قانونی برای اطلاع رسانی دارد.

وی در خصوص ادامه روند پرونده افزود: در حال حاضر مستندی در خصوص ربط این موضوع به مواد مخدر وجود ندارد و آنچه برای ما مسجل است اینست که آدم رباها با خانواده یک بده بستان مالی داشته اند که هنوز قانونی بودن آن مشخص نیست. معمولاً در پرونده‌های این چنینی جرم مهم‌تر در اولویت رسیدگی قرار دارد که اولویت رسیدگی در این پرونده موضوع آدم ربایی و سالم برگشتن این دختر بچه بود.

عزیزی گفت: در استان مرکزی شاید سالیانه یک تا سه مورد آدم ربایی رخ دهد که این آمار پایین نشان از قانونمندی مردم استان دارد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها