شورای نظارت بر عملکرد صداوسیما برای «نود» و «برنده باش» واقعا تصمیم می‌گیرد؟

خروجی جلسه شورای نظارت بر عملکرد صداوسیما درباره تعیین‌تکلیف برنامه‌های «نود» و «برنده باش» متعلق به شبکه سوم سیما که دوشنبه 16 اردیبهشت 1398 برپا شد، با انتشار اطلاعیه‌ای جنجال‌ساز به ابهامات زیادی دامن زد.

شورای نظارت بر عملکرد صداوسیما برای «نود» و «برنده باش» واقعا تصمیم می‌گیرد؟

با انتشار این اطلاعیه نقدهای بسیاری از سوی رسانه‌ها مطرح شد و یکی از سؤالات اساسی این بود که چرا شورای نظارت بر عملکرد صداوسیما در برابر افکار عمومی که طرفدار برنامه‌ای پرمخاطب مانند «نود» بوده، سکوت کرده است؟ ضمن اینکه هیچ واکنش مشخصی به برنامه «برنده باش» که طبق اظهارنظر رهبری و آیت‌الله مکارم‌ شیراز ی مصداق ترویج بخت‌آزمایی و قماربازی است، در این اطلاعیه دیده نمی‌شود. نکته جالب این بود که در پی اعتراضات حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری که از ابتدا پیگیری این موضوع را در دستور کار خود قرار داده بود، در حساب توییتری خود به شکل تلویحی از دست‌کاری اطلاعیه این شورا درباره توقف برنامه «نود» خبر داد.

او در صفحه شخصی خود چنین نوشت: «متن اصلی بند اول اطلاعیه شورای نظارت به شرح زیر بوده است: 1) اگرچه تعطیلی یا تعلیق هریک از برنامه‌های صداوسیما از اختیارات سیاستی و اجرائی مدیران ارشد سازمان است اما شایسته است درمورد برنامه‌های پرمخاطب رعایت اصول و ضوابط اطلاع‌رسانی مناسب و فرایند اقناع افکار عمومی صورت گیرد».

درحالی‌که در بند یک «تعطیلی یا تعلیق هریک از برنامه‌های صداوسیما از اختیارات سیاستی و اجرائی مدیران ارشد سازمان است» ذکر شده بود.

موضوع مهم دیگر این بود که طبق اخبار منتشرشده افراد حاضر در این جلسه دکتر علی جنتی و حسام‌الدین آشنا (نمایندگان قوه مجریه)، ‌حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین اژه‌ای و محمدجواد لاریجانی (نمایندگان قوه قضائیه)، سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی و غلامرضا کاتب (نمایندگان قوه مقننه) و محمدحسین صوفی، ‌دبیر شورا، سیدمرتضی میرباقری، معاون سینما و احمد شهریاری، معاون منابع مالی و سرمایه انسانی سازمان صداوسیما معرفی شده بودند! اما با پیگیری‌های صورت‌گرفته مشخص شد دکتر علی جنتی به دلیل مشغله در این جلسه اصلا شرکت نکرده بود و در گفت‌وگویی، حضورنداشتن خود را در این جلسه تأیید کرد.

همچنین غلامرضا کاتب، نماینده مردم گرمسار و آرادان عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، در گفت‌وگوی کوتاهی درباره حضور در این جلسه عنوان کرد: «من فقط در ابتدای جلسه حضور داشتم و به دلیل تداخل با جلسه‌ای دیگر، ‌این جلسه را ترک کردم. از نتایج جلسه و تصمیم‌گیری نهایی هم اطلاعی ندارم. لطفا از آقای آشنا بپرسید».

او در پاسخ به این سؤال که « تحلیل شما از عملکرد مدیریت شبکه سوم در مواجهه با برنامه «نود» چیست»، ‌گفت: « بعدا دراین باره سخن خواهم گفت». ضمن اینکه در پی تماس تلفنی چندباره با نماینده دیگر مجلس برای پیگیری نتیجه این جلسه،‌ احسان قاضی‌زاده‌هاشمی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به تماس خبرنگاران پاسخی نداد.

در نهایت هم دکتر آشنا درباره این پرسش که «بالاخره در جلسه شورای نظارت چه گذشت و نتیجه چه شد»، ‌گفت: «من تا دوشنبه آینده درباره این موضوع اصلا صحبت نخواهم کرد».

با این نگاه باید تا دوشنبه آینده منتظر ماند تا نتیجه‌گیری و تصمیم نهایی درباره تعیین‌تکلیف دو برنامه «نود» و «برنده باش» چه خواهد بود.

منبع: شرق

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • آشنا
    0

    بعضي خيلي دارن مي سوزن كه مديريت شبكه 3 رو يك بچه حزب اللهي به عهده داره و به افراد نالايق باج نمي دهد. حالا هي شلوغ بازي دربيارين. ولي به لطف خدا تيرتان به سنگ خواهد خورد. عادل هم بهتره سرشو مثل بچه خوب پايين بندازه و به كارش برسه. شانتاژ ممنوع.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها