یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با خبرفوری:

سیاست‎های یک شبه دولت درباره بنزین جوابگوی نیازهای مردم نیست/ اگر قرار است مردم بنزین آزاد بخرند بازگشت کارت سوخت هیچ توجیهی ندارد/ دولت به جای طرح ایده‎‌های رنگارنگ با هدر رفت سوخت مقابله کند

یک کارشناس مسائل اقتصادی با انتقاد از سیاست‎های دولت در حوزه انرژی گفت: اگر قرار است مردم بنزین آزاد بخرند دیگر چه دلیلی برای توزیع کارت سوخت در شرایط فعلی وجود دارد.

سیاست‎های یک شبه دولت درباره بنزین جوابگوی نیازهای مردم نیست/ اگر قرار است مردم بنزین آزاد بخرند بازگشت کارت سوخت هیچ توجیهی ندارد/ دولت به جای طرح ایده‎‌های رنگارنگ با هدر رفت سوخت مقابله کند

بلاتکلیفی دولت در تعیین قیمت سوخت و به ویژه بنزین هفته گذشته نگرانی‎های بسیاری را برای مردم ایجاد کرد به گونه‌ای که با انتشار یک خبر درباره افزایش قیمت سوخت علی‎رغم تکذیب دولت جامعه با التهابات بسیاری روبه‎‎رو شد، روندی که در صف‎های چند ساعته مردم در پمپ‎های بنزین گویا بود و در این رقابت فشرده تفاوتی میان فقیر و غنی وجود نداشت و همه در این میدان درصدد تصاحب گوی سبقت بودند.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی براین باورند که نحوه توزیع و فروش سوخت در کشورمان در حال حاضر با مشکلات بسیاری روبه‎رو است و دولت باید به جای تصمیم مقطعی برای افزایش قیمت سوخت،سهمیه‎بندی و یا توزیع کارت سوخت تدبیر جدی را اتخاذ کند، چرا که این بلاتکلیفی بدون شک جز هدررفت و قاچاق سوخت در کشورمان دستاورد دیگری را برایمان رقم نمی‎زند.

عبدالله‎زاد از کارشناسان و فعالان اقتصادی از جمله کسانی است که معتقد است دولت باید به فکر راه‎حل جدی برای نحوه توزع سوخت در کشور باشد.

گفت و گو این کارشناس اقتصادی با خبر فوری بخوانید:

علیرضا عبدالله‎زاده کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبرفوری درباره اینکه دولت برای بهبود وضعیت سوخت در کشور باید به دنبال چه راهکاری باشد، اظهار کرد: به نظر می‎رسد مخالفت مجلس شورای اسلامی با افزایش قیمت سوخت ، رویکردی منطقی و قابل قبول باشد.

وی با اشاره به اینکه بازگشت کارت سوخت نیزدروضعیت فعلی اقتصاد کشور برای مبارزه با قاچاق اقدامی مثمرثمر نیست، افزود: کارت سوخت زمانی از سوی مردم مورد استفاده قرار می‎گیرد که مردم از این استفاده منفعتی کسب کنند ، لذا اگر قرار است قیمت بنزین آزاد باشد چه ضرورتی برای استفاده از کارت سوخت وجود دارد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: رویه مدنظر دولت و سایرنهادهای اجرایی در مورد سوخت در کشور باید تغییر پیدا کند، چرا که سرمایه‎های ما به طروق مختلف به دلیل سیاست‎گذاری‎های غلط در حال از بین رفتن است و ما شاهدیم بودیم با تعیین قیمت 4200 تومانی برای ارز میلیاردها دلار از سرمایه ما از کشور خارج شد و هیچ پولی هم سر سفره مردم قرار نگرفت و در نهایت کالایی مثل گوشت قیمت‎اش به 120 هزار تومان رسید.

عبدالله‎زاده خاطرنشان کرد: متاسفانه در حوزه انرژی و تعیین قیمت ما شاهد هدر رفتن منافع و سرمایه کشورهستیم و نه تنها یارانه عادلانه‎ای به مردم در حوزه انرژی تخصیص پیدا نمی‎کند بلکه منابعی هم در بودجه به این امر اختصاص پیدا نکرده و ما تنها باتوجه به فشارهای دشمنان در حال از دست دادن منابع کشورمان هستیم که این امر به دلیل سیاست‌گذاری‎های غلطی است که افرادی بدون داشتن اطلاعات در این زمینه اتخاذ کردند و به هیچ وجه پایه و تراز علمی و کارشناسی درستی ندارد.

وی تاکید کرد: بنده معتقدم سیاست‎های یک شبه طراحی شده در حوزه‎های مختلف از جمله انرژی جوابگوی نیازهای مردم نیست و بیشتر مردم هم با این رویه مخالف هستند.

این کارشناس اقتصادی گفت: در حال حاضر رویکردهای مردم و فعالین اقتصادی در حوزه‎هایی مثل بنزین تشابهات بسیاری دارد و در واقع مردم انتظار دارند که تدبیر جدی برای نحوه فروش و توزیع بنزین در کشور صورت گیرد تا همه مردم بتوانند از شرایطی که در این زمینه وجود دارد بهره ببرند.

عبدالله‎‌ زاده اظهار کرد: اینکه ما یک روز حرف از سهمیه‎بندی بزنیم و یک روز دیگر از توزیع کارت سوخت سخن بگوییم به خوبی بیان‌کننده این است که دولت برنامه مشخصی را برای حوزه سوخت ندارد و تنها برحسب وضعیت اقتصادی که در کشور حاکم است برای ارزیابی نظرات مردم اخباری را منتشر می‎کند که اگر باب میل مردم باشد آنها را اجرایی کند در غیراینصورت با سیاست سکوت سعی می‎کند در جهت جلب نظر مردم وارد عمل شود.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • علی
    0

    بازی همیشگی دولت برای رسیدن به هدف های خودش شایعه بنزین 2500 تومانی بازی با افکار عمومی در شرایط بحرانی اظهار نظرهای مختلف در نهایت بنزین با قیمت مورد نظرشون گرون میشه مردم باید بدونند تا وقتی اسیر بازی باشند روز به روز زندگی براشون سخت تر میشه

  • تنها
    0

    مردم دیگه فهمیدن خ... خودتونید

  • Shirazi
    0

    این یعنی الان کارشناس بود؟!!! وا مصیبتا!! خب کارشناس حوزه تخصصی نمیدونم چی! خب شما که انتفاد کردید دولت هم مثل شما نمیدونه چکار کنه!! حداقل یه نظری یا راه حلی؟!!!! این کارشناسی شما در این باره راننده های تاکسی هم از شما بهتر کارشناسی میکنن! لطفا اگه راه حلی دارید بسم الله.....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها