فیلم‌های جدید در سینما؛ از حضور شهاب حسینی تا حمید فرخ‌نژاد

از امروز چهارشنبه (۱۸ اردیبهشت) ۶ فیلم جدید در سینماهای سرارکشور همزمان با آغاز ماه مبارک مضان اکران می‌شود که کارگردان چهار فیلم، زن هستند.

فیلم‌های جدید در سینما؛ از حضور شهاب حسینی تا حمید فرخ‌نژاد

فیلم‌های سینمایی سامورایی در برلین به کارگردانی مهدی نادری، به دنیا آمدن به کارگردانی محسن عبدالوهاب، خانه دیگری به کارگردانی بهنوش صادقی، نبات به کارگردانی پگاه ارضی، تولدت مبارک به کارگردانی سمیه زارعی نژاد، وکیل مدافع به کارگردانی سلما بابایی و ونداد دوشن از امروز چهارشنبه (18 اردیبهشت) اکران خود را آغاز کردند و از میان این 6 فیلم یک فیلم کمدی اجتماعی، 5 فیلم اجتماعی و کارگردان چهار فیلم زن هستند که اول فیلمشان را ساخته‌اند.

فیلم سینمایی وکیل مدافع به کارگردانی سلما بابایی، دختر شهید بابایی و ونداد دوشن، داستان مرد دامداری است که قرار است نماینده مجلس شود و اما در این میان با مشکلی مواجه می‌شود. این فیلم که اولین اثر سازندگان آن است در جشنواره فیلم فجر چند نمایش محدود داشت و ایمان افشاریان، کوروش تهامی، محمودعزیزی، مجید یاسر، شهرام قائدی و بهناز جعفری دران ایفای نقش می‌کنند.

نبات به کارگردانی پگاه ارضی از جمله فیلم‌هایی است که بعد از مدتها با بازی شهاب حسینی در سینماها اکران می‌شود و داستان سعید مرد چهل و چهار ساله‌ای را روایت می‌کند که همسرش را سال‌ها پیش در یک سانحه از دست داده و با دختر دوازده ساله‌اش؛ نبات؛ زندگی آرام و شیرینی را در تهران سپری می‌کند اما با ورود ناگهانی زنی دیگر به زندگی نبات، سرنوشت همه آن‌ها دستخوش تغییراتی می‌شود. علاوه بر شهاب حسینی، نازنین فراهانی، ستایش محمودی، معصومه رحمتی و تینا اسدی در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

فیلم تولدت مبارک به کارگردانی سمیه زارعی‌نژاد داستان دختری به نام مریم است. او اهل کتاب و کتابخوانی است و برای هر کاری راهی جدید انتخاب می‌کند. محمدرضا فروتن، محبوبه بیات، مبینا مرتضوی، سارا زارعی و نیما سیدی در فیلم حضور دارند. این فیلم بعد از 5 سال ساخت فرصت اکران پیدا کرده است.

فیلم سینمایی خانه دیگری به کارگردانی بهنوش صادقی سال 94 ساخته شد و بعد از چند نمایش محدود اجازه اکران را پیدا کرده است. داستان این فیلم درباره زنی به نام مرجان است که باید ظرف ۱۰ روز، پولی را برای پدرش تهیه کند. او در طی این مسیر با موانعی روبرو می‌شود که زندگی زناشویی‌اش را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. گوهر خیراندیش، لیلا زارع، پژمان بازغی، مهنوش صادقی، علیرضا جعفری، روشنک گرامی، امیر صادقی، رابعه مدنی و متین ستوده و ناصر هاشمی در فیلم بازی کرده‌اند.

بدنیا آمدن به کارگردانی محسن عبدالوهاب بعد از چهار سال که از ساخت آن می‌گذرد فرصت اکران در سینماها را پیدا کرده و داستان زن و شوهری است که در آستانه‌ میان‌سالگی برای ادامه‌ مسیرِ زندگی‌شان با یکدیگر دچار مشکل شده‌اند. هدایت هاشمی، الهام کردا، پونه عبدالکریم‌زاده، رضا مرتضوی، رویا جاویدنیا، مهدی امیری، اسماعیل پوررضا، مرتضی نسیم سبحان، بابک گودرزی ­نژاد و سیاوش نقشبندی، بازیگران اصلی این فیلم هستند.

سامورایی در برلین به کارگردانی مهدی نادری و تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفاری اولین اثر بلند سینمایی سازنده آن بعد از فیلم بدرود بغداد است. این فیلم کمدی اجتماعی در ایران و آلمان ساخته شده و حمید فرخ‌‌نژاد امیرمهدی ژوله، میرطاهر مظلومی، هومن حاجی عبداللهی، سامان صفاری، نادر مشایخی، محسن حسینی و احمد سمنار به همراه رنه اشتولز، آزاده اسماعیل‌خانی، گوهر خیراندیش و میترا حجار در این فیلم به عنوان بازیگر حضور دارند.

منبع: ایلنا

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها