مردم با احتساب متغیرهای سیاسی وارد بازار ارز نشوند

رئیس بانک مرکزی گفت: مردم با احتساب متغیرهای سیاسی وارد بازار ارز نشوند، بانک مرکزی پیش بینی‌ها را انجام داده و پیشگیری‌های لازم را خواهد داشت و خوشبین هستیم که این مقطع هم می‌گذرد.

مردم با احتساب متغیرهای سیاسی وارد بازار ارز نشوند

عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی صبح امروز در حاشیه نشست هیئت دولت در خصوص نوسانات بازار ارز در جمع خبرنگاران، گفت: جوی که در بازار ارز در چند هفته اخیر اتفاق افتاده حاصل تنش‌های سیاسی است که در این هفته‌ها اتفاق افتاد و بنده فاکتور اقتصادی در آن نمی‌بینم.

وی با اشاره به اینکه همیشه توصیه‌ام این بوده که در بازار ارز فاکتورهای اقتصادی نیست که نرخ دلار را بالا برده است، ادامه داد: با همین تعبیر تنش‌های سیاسی، ممکن است متغیرها مجدداً تغییر کنند و امیدواریم اتفاقاتی که تحت عنوان آثار روانی سیاسی در بازار مطرح می‌شوند، به حداقل برسد.

رئیس بانک مرکزی با بیان اینکه مردم با احتساب متغیرهای سیاسی وارد این بازار نشوند، تصریح کرد: بانک مرکزی پیش بینی‌ها را انجام داده و پیشگیری‌های لازم را خواهد داشت و خوشبین هستیم که این مقطع هم می‌گذرد.

همتی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی در متغیرهای سیاسی نقش ندارد و تحولات را ایجاد نمی‌کند، گفت: ممکن است توافقاتی صورت گیرد و مذاکراتی انجام شود که هیچکدام از آن‌ها قابل پیش بینی نیست و قرار نیست هر روز مبادلات و موازنات را در داخل سنگین کنیم و مواقعی که لازم باشد مداخله می‌کنیم و در حال حاضر می‌گویم شرایط بانک مرکزی از لحاظ توانمندی‌ها فرقی با گذشته نکرده است.

وی درباره شایعه‌ای مبنی بر تأمین کسری بودجه دولت با افزایش نرخ ارز، خاطرنشان کرد: اصلاً چنین چیزی نیست و اگر چنین چیزی بود باید عرضه سنگینی در بازار داشته باشیم و تمام تلاش و همت بانک مرکزی این است که ثبات نسبی در بانک مرکزی ایجاد کند و از نوسانات شدید جلوگیری شود و این مهم‌ترین استراتژی بانک مرکزی است.



منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مردمی
    0

    خوب ماه رمضان همه اقلام را گران کردید بدبخت مردم چه تقصیری دارند

  • مردم
    0

    بانک مرکزی که با یک پیغام و پسغام به تلاطم می افتد به درد ملت نمی خورد و نمیشود هیچ اطمینانی به آن داشت اقای همتی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟