تعیین تکلیف تیمی با یک پرسپولیسی و پدیده هایش

تیم فوتبال پدیده مشهد در بازی یکی مانده به پایان لیگ برتر فوتبال به مصاف سپاهان می رود تا تکلیف خودش و قهرمان احتمالی را مشخص کند.

تعیین تکلیف تیمی با یک پرسپولیسی و پدیده هایش

به گزارش مشهد فوری ،پدیده شهر خودرو در پایان نیم فصل با ۳۱ امتیاز به همراه سپاهان و پرسپولیس صدر نشین لیگ برتر بود. اما با شروع نیم فصل دوم امتیازات مهمی را از دست داد و از کورس قهرمانی عقب ماند. حالا دوباره با کسب نتایج درخشان خود توانست هم رکورد کسب امتیاز یک تیم مشهدی را بشکند و نیز برای رسیدن به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا امیدوار باشد. شاگردان گلمحمدی اگر در ۲ بازی آینده خود هم موفق باشند نام شان را برای همیشه در تاریخ فوتبال خراسان جاودان می‌کنند.

قهرمانی، دور از از دسترس
با وجود برتری پدیده در بازی این هفته خود مقابل سایپا، خوش‌بین‌ترین هوادار مشهدی هم تیمش را قهرمان این فصل نمی‌داند. قهرمان شدن پدیده چیزی فراتر از معجزه است. ابتدا شاگردان یحیی گلمحمدی باید هم مقابل سپاهانِ قلعه نویی و هم ماشین‌سازیِ زنوزی بازی‌های ۲ هفته پایانی‌اش را با برد پشت سر بگذارند که تا اینجا، کار عجیب و غیر قابل دسترسی نیست. پدیده اگر موفق به شکست سپاهان در مشهد بشود، در واقع یکی از رقبای بالاتر از خودش را کنار می‌زند و فقط می‌مانند سرخابی‌ها. اما کار برای مشهدی‌ها جایی سخت می‌شود که برای قهرمان شدن شان، پرسپولیس و استقلال هم باید امتیاز از دست بدهند. برای قهرمانی پدیده نیاز است که استقلال یکی از ۲ بازی بعدی خود را بدون برد پشت سر بگذارد و نیز پرسپولیس در ۲ بازی پایانی اش فقط یک امتیاز کسب کند.

نایب قهرمانی و یا کسب سهمیه، هدفی بزرگ برای مشهد
پدیده برخلاف کسب عنوان قهرمانی، برای تصاحب عنوان دومی جدول شانس کمی ندارد. برای کسب این رتبه نیاز است که ابتدا مقابل سپاهان بازی خود را با برد پشت سر بگذارد و منتظر لغزش استقلال در یکی از ۲ بازی آینده اش باشد. به شرطی که بازی هفته آخرش در تبریز را بدون کسب ۳ امتیاز پشت سر نگذارد. البته باید در نظر گرفت که با توجه به تعداد سهمیه‌های ایران در جام باشگاه‌های آسیا دراین چند سال، پدیده می‌تواند با کسب عنوان سومی لیگ، بعد از بازی در مرحله پلی آف به کسب سهمیه آسیایی امیدوار باشد. کسب سهمیه همان هدفی است که بازیکنان و کادر فنی پدیده به آن اشاره می‌کنند و برای این که اولین تیم مشهدی که در تاریخ آسیایی شود، لحظه شماری می‌کنند.

پدیده از کسب عنوان چهارمی پشیمان نمی‌شود
سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲+۲ است. یعنی قهرمان لیگ برتر و جام حذفی مستقیم به آسیا صعود می‌کنند و تیم‌های دوم و سوم لیگ جواز حضور در مرحله پلی آف را کسب می‌کنند. مثل تیم‌های فوتبال ذوب آهن و سایپا که امسال را از این مرحله شروع کردند. نکته مهمم لیگ امسال این است که تیم چهارم جدول هم می‌تواند برای راه یابی به مرحله پلی آف امیدوار باشد چرا که پرسپولیس و سپاهان در مرحله نیمه نهایی جام حذفی باید در اصفهان به مصاف هم بروند و برنده شان در مقابل داماش گیلان قرار می‌گیرد و فینال جام حذفی را برگزار می‌کند. در صورت قهرمانی یکی از دو تیم پرسولیس و سپاهان، تیم چهارم لیگ هم می‌تواند به مر حله پلی آف صعود کند. پس پدیده شهر خودرو مشهد از کسب عنوان چهارمی احتمالا پشیمان نمی‌شود.

پنجم شدن در جدول از دست دادن همه چیز است
شاگردان گلمحمدی اگر در بازی هفته آینده خود مقابل سپاهان در مشهد، میهمان خود را شکست ندهند و تراکتورسازی هم در تبریز پارس جنوبی را شکست دهد، مشهدی‌ها هر چه تا به حال داشته اند را از دست می‌دهند. برای کسب سهمیه کارشان به، اما و اگر کشیده می‌شود. یعنی باید در هفته پایانی ماشین سازی را در تبریز شکست دهد و منتظر لغزش یکی از تیم‌های سپاهان و استقلال و تراکتورسازی در بازی آخرشان باشد. این‌ها یعنی بازی هفته بعد پدیده شهر خودرو مقابل سپاهان، مهمترین بازی این فصل برای شاگردان یحیی گلمحمدی است.

چیزی که تا به اینجای کار واضح بوده، نتایج خوب تیم پدیده است. جایی که هم یحیی گلمحمدی و هم بازیکنان این تیم توانایی‌های فنی خود را به همه فوتبال دوستان ایرانی ثابت کردند.

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها