ورود پهلوان سابق ایران به مسابقات MMA «به دلیل مشکلات مالی»

کشتی‌گیر کشورمان که سه بار صاحب بازوبند پهلوانی ایران شده است، وارد مسابقات MMA شد.

ورود پهلوان سابق ایران به مسابقات MMA «به دلیل مشکلات مالی»

نام مسابقات MMA چند ماهی است که بیش از گذشته در ایران شنیده می‌شود؛ اتفاقی که به واسطه حضور امیر علی‌اکبری ملی‌پوش سابق کشتی کشورمان رخ داده و به تازگی «آرش مردانی» دیگر ملی‌پوش کشتی ایران نیز وارد این رشته شده است.

میان علی‌اکبری و مردانی یک تفاوت بزرگ وجود دارد؛ اینکه مردانی سه بار در سال‌های 88، 89 و 90 صاحب بازوبند پهلوانی ایران شد و همچنین تنها کسی است که بازوبند پهلوانی‌اش را از دستان مقام معظم رهبری دریافت کرد. این روحیه پهلوانی با حضور در مسابقات خشن MMA منافات دارد و این همان چیزی است که مردانی هم به آن اشاره می‌کند.

آرش مردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درخصوص دلایل حضورش در مسابقات MMA اظهار داشت: 5، 6 ماهی می‌شود که فعالیت در این حوزه را آغاز کرده‌ام و می‌خواهم از این طریق باعث افتخار کشورم شوم و زندگی خوبی را برای خانواده‌ام به‌وجود بیاورم. واقعیت این است که در ایران به ورزشکاران بها نمی‌دهند. شما می‌بینید که ورزشکاران به لحاظ شغلی و درآمدی دچار مشکل هستند و حمایت نمی‌شوند. واقعاً چه لطفی به من شده است که نخواهم به MMA بروم؟ مشکلات مالی باعث شد وارد این مسابقات شوم.

وی با اشاره به خشن بودن مسابقات MMA ادامه داد: قبول دارم که در MMA روحیه پهلوانی و اینگونه مسائل وجود ندارد و من هم سه دوره بازوبند پهلوانی را گرفته‌ام، اما از سر ناچاری مجبور شدم وارد این رشته شوم. MMA چکیده همه رشته‌های رزمی بوده و واقعاً خشن است.

مردانی گفت: سال 80 قهرمان آسیا شدم و در سال 81 نیز به مقام سوم نوجوانان جهان رسیدم. در سال‌های بعد از آن هم جزو سه نفر برتر کشور بودم و یکی از بهترین‌ها در وزن خودم محسوب می‌شدم. در سال 90 بازوبند پهلوانی توسط رهبر انقلاب بر بازویم بسته شد. سپس مدتی ورزش نکردم و دوباره در سال 94 دوره ورزش حرفه‌ای را در 31 سالگی استارت زدم و توانستم پهلوان اول بسیج در سال 94 و پهلوان اول پایتخت در سال 95 شوم. شرایط بد نبود، تا اینکه در سال 95 از ناحیه کمر آسیب دیدم و دیگر نتوانستم ادامه دهم.

کشتی‌گیر پیشین ایران عنوان کرد: اواسط سال 97 بود که چندی نفر به من حضور در MMA را پیشنهاد دادند، چون می‌گفتند که فیزیک بدنی این رشته را دارم. من هم خوشم آمدم و قبول کردم. به دلیل اینکه تازه شروع کرده‌ام، فعلاً رنکینگ پایینی دارم، اما در آینده می‌توانم شرایط بهتری را ایجاد کنم.

مردانی در پاسخ به این سوال که آیا در MMA توانسته درآمدی داشته باشد؟ گفت: هنوز منتج به درآمد نشده، اما امیدوارم. برای بقای زندگی‌ام باید تلاش کنم.

منبع: تسنیم

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها