نظام تستی مانع رشد تفکر/ اولیا دانش‌آموزان کنکور را می‌پسندند

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور با بیان اینکه نظام آموزشی تستی و همچنین حفظ محور، مهمترین مانع تقویت تفکر و تعقل است، گفت: اما اولیا دانش آموزان فعلاً کنکور را می‌پسندند.

نظام تستی مانع رشد تفکر/ اولیا دانش‌آموزان کنکور را می‌پسندند

حجت الاسلام علی ذوالعلم شامگاه سه شنبه در آئین بزرگداشت مقام معلم در سالن اجتماعات شهید مطهری سمنان با بیان اینکه نظام آموزشی تست محور و حفظ محور، را مهمترین مانع تقویت قدرت تفکر و تعقل می‌دانیم، ابراز کرد: اولیای دانش آموزان امروز دنبال آموزش علم محور اما حفظی و کنکوری هستند و این دیدگاه باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه امروز باید بگذاریم تا دانش آموزان سوال و انتقاد کردن را تجربه کنند، تا در یک روند و محیط آموزشی فکر محور تربیت یابند، افزود: با این روش هدف پرورش فکری و عقلانی محقق می‌شود و لذا از این منظر دارای اهمیت است.

مبنای تربیت اسلامی، تفکر و تعقل است

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور با بیان اینکه مبنای تربیت اسلامی، تفکر و تعقل است، ابراز کرد: باید به دانش آموزان قدرت تفکر را بدهیم نه قدرت تست زنی.

ذوالعلم با بیان اینکه مبنای آموزش در مدارس تقویت تفکر و اندیشه ورزی باشد، تاکید کرد: باید قدرت تفکر و تعقل به گونه‌ای تقویت شود تا یک دانش آموز که آتیه ساز ایران اسلامی نیز نام دارد، خود با قدرت اندیشه در گفتمان‌ها تصمیم بگیرد.

وی افزود: یکی از تأکیدات وزارت آموزش و پرورش این است که معلمان برای آموزش ارزش‌های دینی و اسلامی که در بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز مورد تاکید قرار گرفت را توضیح دهند.

اهمیت تعلیم و تربیت

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره اهمیت تعلیم و تربیت و پرورش استعدادهای جوان، بیان کرد: آزادی مهمترین ارزش انقلاب اسلامی است ولی جوانان از آزادی مصادیق اشتباه می‌پندارند که باید این امر را به خوبی اصلاح کنیم و در مقابل هوشیار نیز باشیم چرا که غرب به دنبال نشان دادن نوعی ویترین آزادی و منحرف کردن افکار جوانان ما است.

ذوالعلم با بیان اینکه معلمان باید در رفتارهای خود در مدارس هوشیار باشند، بیان کرد: دانش آموزان امروزه به شدت از معلمان تأثیر می‌پذیرند و لذا باید معلمان با رفتارشان به دانش آموزان نکات زیادی را یاد بدهند.

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری کشور به نیروهای توانمند و معتقد نیاز دارد، افزود: توانمندی و مهارت برای رونق تولید باید در جامعه تقویت شود تا به اهداف والای انقلاب اسلامی دست یابیم.

در این مراسم از برخی معلمان استان سمنان تقدیر به عمل آمد.

منبع: مهر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حقگو
    0

    تعلیم وتربیت در کشور تعطیل است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها