همه چیز درباره باران شیخی که امروز از دست ربایندگان آزاد شد/ از شایعه سازان تا درخواست 600 میلیون برای آزادی کودک

«باران شیخی» دانش آموز هشت ساله روز شنبه 24 فروردین ماه جاری بعد از خروج خانه در شهر مهاجران شازند از توابع استان مرکزی در راه مدرسه مفقود شد و بررسی این حادثه در دستور کار پلیس، مقامات امنیتی و قضایی قرار گرفت.

همه چیز درباره باران شیخی که امروز از دست ربایندگان آزاد شد/ از شایعه سازان تا درخواست 600 میلیون برای آزادی کودک

باران شیخی، کودکی ساکن در شهرک مهاجران شازند است که در روزهای آخر ماه فروردین هنگامی که از خانه به سمت مدرسه می‌رفته، دزدیده شده. خبر گم شدن باران شیخی در سرتاسر فضای مجازی پیچید. او در نهایت امروز هفدهم اردیبهشت ماه از چنگال ربایندگان آزاد شد.

27 فروردین ماه، فرمانده انتظامی شهرستان شازند، برای نخستین بار خبر گم شدن باران شیخی، دختر اراکی را تایید کرد.

چند روز پس از اعلام این خبر، طبق معمول همیشه شایعه سازان فضای مجازی دست به کار شدند و اینبار خبرنگاران اجتماعی بودند که اعلام کردند، شایعات صحت ندارد. به طور مثال در برخی خبرها امده بود که پدر باران، یک خلافکار است در حالیکه بعدا مشخص شد او یک کشاورز است نه یک خبرنگار.

15 اردیبهشت ماه، فرمانده انتظامی استان مرکزی اعلام کرد که باران سالم است و پلیس برای یافتن او به چند شهرستان اطراف شازند نیز مراجعه کرده است.

در روز 16 اردیبهشت اما مشخص شد که غیر از باران دو پسر بچه دیگر نیز مفقود شدند، محمدمهدی سه ساله و محمدمهدی دوازده ساله که تاکنون هیچ خبری هم از آن‌ها در رسانه‌ها منتشر نشده است. از محمد مهدی سه ساله که با خانواده کنار رودخانه رفته بود و تنها یک لنگه کفش از او پیدا شد تا محمد مهدی دوازده ساله که یک روز از خانه شوهرخاله و خاله‌اش بیرون رفت و تاکنون هیچ خبر تازه ای از او نشد. پلیس در تلاض بود تا بین کودکان گم شده در هشتگرد تا یاسوج و حتی باران ارتباطی پیدا کند.

روز گذشته مشخص شد که گروگان گیران از خانواده باران شیخی، 600 میلیون پول درخواست کردند و او را به سیستان بلوچستان بردند.

امروز اما دادستان عمومی و انقلاب اراک در نهایت اعلام کرد که «باران شیخی» دختر هشت ساله ای که چندی پیش در مهاجران شازند از سوی افراد ناشناس ربوده شده بود، از چنگال ربایندگان آزاد شد.

«عباس قاسمی» افزود: دادستان عمومی و انقلاب زاهدان صبح امروز خبر دستگیری تمامی متهمان این پرونده و آزادی «باران شیخی» را اعلام کرد.

دادستان عمومی و انقلاب اراک بیان کرد: یک گروه قضایی به نیابت از دادستانی اراک امروز به چابهار اعزام و باران را به اراک بازمی گردانند.

باران پیدا شده است اما از دو کودک دیگر خبر تازه‌ای در دست نیست.

منبع: خبرفوری

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • مریم فلاح
    0

    چی بگه ادم تواین دوره به چشم خودم نمیشه اعتمادکرد...

  • معصومه محسنی
    0

    بچه های بیچاره. پنجاه سال زندان انفرادی.

  • شادی ارمانی
    0

    ۲۴ روز این دختر دزدیده شده به جای هر روز یک سال زندان البته نظر من برای ربایندگان اعدام است

  • محمد
    0

    یه زمانی راه من هم اشتباه بود و خلافکار بودم که از زاهدان مواد میاورد من می فروختم که زندانی شدم و توبه کردم ان زمان هم اگه پول اونا نمدادی اقدام به ادم ربایی میکردن من احتمال میدم چون بچه به زاهدان بردن حتما جریان مواد مخدر بوده احتمال زیاد پدر بچه به ادم رباها بدهکا ر بوده

  • علی بهلولبندی
    0

    بسیار خوشحالیم که باران شیخی پیداشده است خیلی خیلی خوشحالیم

  • امیر نظری سرشکه
    0

    کسی که چنین ظلمی میکند باید تا آخر عمرش زندانی شود من پدر نشدم و هنوز ازدواج نکردم ولی عاشق دخترم واقعا اون آدما خیلی باید حیوون باشن که همچین ظلمی در حق یک پدرومادر و بچه میکنندای کاش یاد بگیریم در حق هیچ بچه ای ظلم نکنیم حتی بخاطر مشتی پول ای کاش ...

  • عبدالرشید گنبدی
    0

    بعداز تحقیقات و کشف حقایق کارشناسان قضایی حتما به اشدمجازات تنبیه خواهندنمودودراین گونه مسائل حتما باید کاشناسان امر پیگیری نمایند وپیگیری خواهندنمود وعاملین امر مجازات درحد جرم ارتکابی خواهدشد ودیگه شاهداینگونه خبرهای ناراحت کننده نباشیم وربایندگان حتما با مجازات داده شده ادب خواهندشد.اشد مجازات را برای مرتکبین وعاملان وربایندگان درخواست می کنیم

  • عبدالرشید گنبدی
    0

    از نیروی انتظامی بخاطر اقدام سریع وعکس العمل مناسب شان تشکر می کنیم وبه داشتن اینگونه افراد دانا وفعال افتخارمیکنم .وازبابت پیداشدن دخترمعصوم وبی گناه وآزادشدن او درسلامتی کامل خوشحال شدم.

  • محسن
    0

    ای کاش بالاخره روزی برسه که از نام سیستان و بلوچستان جرم و قاچاق و فقر و...به ذهن ایرانیان تداعی نشه

  • خسرو حسینی
    0

    چنانچه دختر در سلامت کامل هست و مشکلی ندارد بابت ربودن دختر هر کدام از ربایندگان به ده سال حبس بدون بخشش محکوم شود و اگر طبق نظر پزشک برای دختر مشکلی ایجاد شده مرتکبین به اعدام محکوم شوند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها