پرخوری و احساس خستگی زیاد، نشانه ابتلا به این بیماری

دیابت ملیتوس که با عنوان دیابت شناخته می‌شود ترکیبی از دو کلمه دیابت و ملیتوس است همچنین کلمه دیابت برگرفته از کلمه یونانی سیفون بوده که نشان دهنده دو ویژگی پر ادراری و پرنوشی در افراد مبتلا به دیابت است.

پرخوری و احساس خستگی زیاد، نشانه ابتلا به این بیماری

دیابت بیماری است که بر چگونگی استفاده بدن از گلوکز اثر می‌گذارد، افزود: گلوکز قندی است که بدن به عنوان سوخت اصلی از آن استفاده می کند. این متخصص غدد و خاطرنشان کرد: ۵ تا ۱۰ درصد از موارد ابتلا به دیابت مربوط به دیابت نوع ۱ است لذا در این نوع دیابت پانکراس قادر به ساخت انسولین نیست و بدن از طریق مصرف غذا گلوکز دریافت می‌کند اما گلوکز نمی‌توانند وارد سلول شود بنابراین برای رفع این مشکل فردی که به دیابت نوع ۱ مبتلا است نیاز به دریافت انسولین از طریق تزریقات منظم دارد.

دهقان عنوان کرد: ۹۰ تا ۹۵ درصد از کل موارد دیابت مربوط به دیابت نوع ۲ است که در این نوع دیابت پانکراس هنوز انسولین می سازد ولی ترشح آن کاهش یافته یا به درستی در بدن عمل نمی‌کند زیرا سلول‌ها نسبت به عمل انسولین مقاومت می‌کنند که دلیل اصلی مقاومت آنها چاقی و اضافه وزن است.
وی عنوان کرد: علائم هشدار دهنده ابتلا به دیابت نوع ۲ عبارتند از پرادراری پرخوری، پرنوشی و احساس خستگی زیاد بنابراین افراد در صورتی که مبتلا به این نشانه‌ها هستند باید هر چه سریع‌تر جهت بررسی و آزمایش‌های لازم به پزشک مراجعه کنند.

منبع: طبنا

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها