بیکاری مهم‌ترین عامل طلاق در سه شهرستان استان زنجان شناخته شد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استان زنجان گفت: در سه شهرستان ابهر، خرمدره و خدابنده بیکاری مهمترین عامل طلاق زوجین بوده است.

بیکاری مهم‌ترین عامل طلاق در سه شهرستان استان زنجان شناخته شد

ماهرخ بلوری امروز در نخستین کارگروه بانوان و خانواده استان با بیان این که سند تدوین شده امور بانوان 43 مصوبه داشت که 78 درصد مصوبات عملیاتی است، اظهار داشت: این مصوبات در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زنان خانواده، توسعه مشارکت‌های امور مربوط به طرح‌های دوستدار کودک و تحکیم بنیان خانواده است.

وی افزود: تحکم بنیان خانواده، مهارت‌های زندگی، توانمندسازی اقتصادی، برنامه‌های آموزشی جامعه هدف، مهم‌ترین آن‌ها تدوین سند وضعیت زنان خانواده، افزایش تاب آوری اجتماعی و اقتصادی از دیگر مصوبات است.

وی خاطر نشان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان تسهیل گران طرح‌های اجتماع محور زنان هستند، علاوه بر این تسهیلات به زنان بد سرپرست و بی‌سرپرست داده شده ‌که تفاهم‌نامه مشترک با امور بانوان نیز در این امور صورت گرفته است‌.

مهارت‌آموزی قفل بیکاری 40 هزار تحصیلکرده دانشگاهی آذربایجان غربی را می‌گشاید افزایش 17.3 درصدی تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در سال 97 نرخ بیکاری در استان اصفهان 1.3 درصد کاهش یافت

به گفته مدیرکل امور بانوان و خانواده زنجان در اجرای مصوبات 10 گانه در حوزه زنان اجرای طرح‌های توانمند سازی، ایجاد مرکز رشد کودکان، مجوز فعالیت به سازمان های مردم نهاد که در عرصه کارآفرینی و ایجاد اشتغال موثر بوده‌اند، راه اندازی بازارچه های فروش محصولات فصلی تولید شده توسط بانوان و بازاریابی برای فروش محصولات در سایت‌های مجازی از جمله مصوبات ده گانه است.

وی به ایجاد مکان‌های فرهنگی در پارک بانوان در غرب زنجان به مساحت 9.4 هکتار اشاره کرد و گفت: این پروژه تا حال حاضر 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امید است تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

بلوری یکی از مهم‌ترین طرح‌ها را اجرای طرح‌های توانمندی سازی برای دختران جوان با رویکرد آشنایی با کسب و کارهای کوچک عنوان کرد و گفت: با توجه به نظر سنجی‌های انجام شده در استان مهم‌ترین مسئله بانوان بحث فروپاشی خانواده و پایین بودن دوام زندگی مشترک در 5 سال اول و موضوع طلاق است.

وی با اعلام این که با بررسی‌های انجام شده در سه شهرستان ابهر، خرمدره و خدابنده مهم‌ترین عامل طلاق بی کاری است، اظهار داشت: پایین بودن تاب آوری زنان و پایین بودن مهارت‌های زندگی زوجین در شهرستان زنجان، ایجرود، طارم، سلطانیه و ماهنشان از مهم‌ترین عامل طلاق در این شهرستان‌ها بوده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها