وزارت صنعت: 85 درصد از لوازم برقی موجود در بازار داخلی است

مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزرات صنعت، معدن و تجارت گفت: نزدیک به 85 درصد از لوازم برقی موجود در بازار و حدود 90 درصد از تولیدات گازسوز داخلی است.

وزارت صنعت: 85 درصد از لوازم برقی موجود در بازار داخلی است

به گزارش خبر فوری ، «عباس هاشمی» افزود: همکاری در بهینه سازی موتورخانه ها، ارتقای رتبه مصرف انرژی بخاری گاز سوز به C و B، تعویض کالای فرسوده لوازم خانگی با تولیدات کم مصرف و پربازده و ارتقای رتبه مصرف انرژی یخچال و فریزر به A++ از جمله برنامه های مورد پیگیری پارسال بود.
وی افزود: اکنون در کشور بخاری های گاز سوز با رتبه انرژی A تولید می شود، و قراردادی برای جایگزین سازی یک میلیون دستگاه بخاری گازی با رتبه انرژی A به جای بخاری های نفتی و گازسوز با رتبه انرژی F در مدارس امضا شده است.
هاشمی اضافه کرد: افزایش سهم بازار تولیدات داخلی با رشد تولید محقق می شود و اکنون 10 تا 15 درصد اجناس موجود در بازار، تولیدات خارجی است که در هر شرایطی متقاضی خود را دارد.

** رتبه بندی مراکز خدمات پس از فروش

مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت از رتبه بندی مراکز خدمات پس از فروش خبر داد و گفت: برپایه ماده چهار قانون حمایت از مصرف کننده و تولید کننده، واردکنندگان باید از شرکت مادر نمایندگی رسمی داشته باشند.

** حمایت از صنعت قطعه سازی

وی بر لزوم حمایت از صنعت قطعه سازی تاکید کرد و گفت: برای این منظور متناسب سازی تعرفه ها در دستور کار قرار گرفته تا برای توسعه این صنعت انگیزه ایجاد شود.
هاشمی اضافه کرد: پارسال کارتریج شیرآلات، یراق آلات درب، پنجره های یو. پی. وی. سی، مبدل های پکیج و پره های فن در کشور به تولید رسید.

** تهیه شناسنامه برای لوازم خانگی

این مقام مسئول با تاکید بر لزوم پیشگیری از قاچاق، گفت: برنامه هایی از قبیل اجرای ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ایجاد گمرکات تخصصی لوازم خانگی، تشکیل کارگروه های تخصصی پیشگریی از قاچاق کالاو اجرای ماده چهار از قانون حمایت از مصرف کنندگان انجام شده است.

وی توضیح داد: براساس ماده چهار قانون حمایت از مصرف کننده، کد رهگیری برای کالاهایی که به فروش می رسند، تعریف و امکان رصد کالا از مرحله تولید و واردات تا تحویل مصرف کننده، امکانپذیر می شود.

پیش از این انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ظرفیت های تولیدی کارخانه های لوازم خانگی را تا سه برابر نیاز کشور اعلام کرد که ظرفیت یخچال سالیانه تا 1.5 میلیون دستگاه، لباسشویی 1.2 میلیون دستگاه، اجاق گاز یک میلیون دستگاه و تلویزیون 2 میلیون دستگاه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها