شرکت های «خدمات» رسان یا «منفعت» ستان؟! +ویدئو

با گسترش کسب و کارهای نوین، خدمات اینترنتی روز به روز گسترش یافت. خدمات اینترنتی همچون تاکسی اینترنتی از جمله آن هاست.

شرکت های «خدمات» رسان یا «منفعت» ستان؟! +ویدئو

شاید کمتر کسی قوانین مربوط به این شرکت ها را پیش از نصب کامل برنامه مطالعه کرده باشد. اما با مطالعه ای دقیق متوجه خواهید شد که این شرکت ها مسئولیت هر گونه ضرر و زیان در خدمات رسانی را از گردن خود برداشته و این مسئولیت را بر عهده مشتری یا راننده می گذارد.

این روزها ویدئویی در فضای مجازی دست به دست می چرخد که گفته می شود رفتار ناشایست کاربر راننده اسنپ باکس با یک سفارش دهنده است که مشتری از شکایت صحبت می کند و راننده اسنپ هم که گویی از قوانین یک جانبه شرکت اطلاع دارد، می داند که شکایت سفارش دهنده راه به جایی نمی برد.

در ادامه برخی از قوانین شرکت اسنپ باکس که از خود سلب مسئولیت می کند، آمده است:

*کاربران با ثبت نام در اپلیکیشن و همچنین با هر بار استفاده از خدمات اسنپ باکس می‌پذیرند که قوانین و مقررات جاری شرکت را به صورت کامل مطالعه کرده و با اطلاع کامل از شرایط و معانی آن پذیرفته اند. این قوانین و مقررات ممکن است در طول زمان تغییرکند، بنابراین استفادۀ مستمر کاربران از سایت و اپلیکیشن به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.

*مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری اشخاص حقیقی و یا حقوقی در اپلیکیشن یا سایر خدمات مربوط به اسنپ باکس انجام می‌شود به عهدۀ کاربران بنا به مورد است. بنابراین مسئولیت سفارش دهنده غیر از کاربر نیز، که با استفاده از حساب کاربری وی از خدمات اسنپ باکس استفاده می‌نمایند، کاملا متوجه خودکاربر سفارش دهنده می‌باشد.

*کاربران متعهد می‌شوند هیچ‌گاه از خدمات اسنپ باکس به صورتی که به شرکت یا شرکای آن صدمه‌ای وارد کند استفاده نکند. در صورتی که کاربران نسبت به سوء استفاده از امکانات فراهم شده در خدمات اسنپ باکس در جهت منافع شخصی و یا آسیب اعم از مادی و یا معنوی به منافع شرکت اقدام نمایند، شرکت ضمن داشتن حق قطع خدمات و غیرفعال نمودن حساب کاربری، مجاز خواهد بود با مراجعه به مراجع قضایی و یا سایر مراجع ذیصلاح قانونی نسبت به مطالبۀ جبران خسارات وارده اقدام نماید.

*کاربران متعهد می‌شوند پس از اتمام حمل از هیچ بخش از اطلاعاتی که در نتیجۀ استفاده از خدمات اسنپ باکس، از سفارش دهندگان یا رانندگان کسب کرده‌اند، هیچ‌گونه استفاده‌ای نکنند. طبعاً ذخیره کردن اطلاعات سفارش دهندگان یا رانندگان در دستگاه تلفن همراه یا به هر شیوۀ دیگر نیز مغایر با قوانین شرکت خواهد بود. همچنین کاربران متعهد می‌شوند در طول حمل مرسوله، فقط در شرایط ضروری از اطلاعاتی که از سفارش دهندگان یا رانندگان در خدمات اسنپ باکس ارائه شده است استفاده کنند. استفادۀ کاربر از این اطلاعات باید مطابق با عرف جامعه و قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران باشد. در هر صورت اطلاعات مذکور به صورت امانت در اختیار کاربران قرار گرفته است و در صورت نقض تعهدات مذکور، شرکت مجاز به پیگیری حقوقی و کیفری موضوع خواهد بود.

*کاربران می‌پذیرند که اسنپ خدمات حمل و نقل شهری نیست بلکه تنها خدمات نرم‌افزاری است که ارتباط بین کاربر سفارش دهنده و کاربر راننده را به منظور توافق بر انجام حمل مرسوله فراهم می‌نماید. در خدمات اسنپ کاربر راننده مختار است یک درخواست حمل را بپذیرد یا رد کند، همچنین کاربر سفارش دهنده مختار است پس از ارسال درخواست حمل مرسوله، مشخص شدن راننده و قبل از آغاز عزیمت راننده به نقطه مبدا، حمل را انجام دهد یا خیر. لذا هر توافق که کاربران انجام می‌دهند باید به عنوان یک قرارداد لازم مستقل و رابطۀ قراردادی بین کاربران در نظر گرفته شود و شرکت ضامن صلاحیت، رفتار و اعمال کاربران در مقابل یکدیگر نبوده و هیچ مسئولیت حقوقی و کیفری در این خصوص و اتفاقات در هنگام انتقال نخواهد داشت.

*کاربر سفارش دهنده می‌پذیرد هر گونه تخریبی که در موتورسیکلت راننده در نتیجۀ استفاده از خدمات با حساب کاربری وی ایجاد شود، مسئولیت تامین هزینه‌های مربوط به تعمیر، شست و شو و غیره به عهدۀ وی خواهد بود. در چنین مواردی شرکت حق دارد این هزینه‌ها را از اعتبار موجود در حساب اسنپ کاربر سفارش دهنده کسر یا از وی وصول کند. در صورتی که اعتبار موجود نزد اسنپ به میزان خسارات وارده و هزینه‌های مترتب بر آن نباشد، کاربر راننده و یا شرکت مجاز به پیگیری وصول مطالبات مذکور خواهد بود.

*شرکت با تمام امکانات خود از جمله مرکز تماس ۲۴ ساعته، واحد رسیدگی به شکایات و فرآیند میانجیگری تمامی تلاش خود را جهت رضایت کاربران، رفع اختلافات ایجاد شده در زمان ارائه و استفاده از خدمات اسنپ باکس بین کاربران، و ایجاد صلح و سازش فی مابین آنها می‌کند.

*چنانچه هر یک از کاربران اسنپ باکس در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند برابر شرایط فوق می‌توانند شکایت خود را از طریق مرکز تماس ۲۴ ساعته و واحد رسیدگی به شکایات شرکت مطرح و شرکت پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات بعمل خواهد آورد.

*کاربر راننده متعهد می‌گردد با رعایت کامل امانت داری و در اسرع وقت مرسوله را به گیرنده برساند.

منبع: خبر فوری

1981

حجم ویدیو: 9.59M | مدت زمان ویدیو: 00:00:40 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها