یک کیک کم چرب بعد از افطار می چسبه! +عکس

معمولا سفار میش ود هنگام افطار از خوردن شیریجا و کیک ها و موادغذایی چرب پرهیز شود. خوردن خوراکی های شیرین مانع می شود که بدن بتواند مواد غذایی سالم و مقوی را جذب کند و معده را پر و حالت سیری به آدم دست می دهد.

یک کیک کم چرب بعد از افطار می چسبه! +عکس

اگر شما هم هوس کرده اید در شب های ماه رمضان کیک بخورید می توانید یک کیک کم چرب و خوشمزه را امتحان کنید که کمک فراوانی می کند بیش از حد معده شما پر نشود. این کیک از شکلات و آناناس تهیه می شود . با نیک صالحی همراه باشید تا طرز تهیه کیک کم چرب شکلات و آناناس را ببینید.

دستور تهیه کیک کم چرب

کیک شکلات و آناناس با ماست غلیظ و کنسرو آناناس تزیین می گردد. کیک شکلات و آناناس کم چربی بوده اما به هیچ وجه از داشتن طعم و مزه لذیذ بی بهره نیست.

مواد لازم برای تهیه کیک کم چرب

کره نرم شده برای چرب نمودن قالب : ۲ قاشق چای خوری کره کم چرب :

۱۵۰ گرم شکر دانه ریز :

۱۲۵ گرم آرد بکینگ پودردار , الک شده :

۱۰۰ گرم پودر کاکائو , الک شده :

۳ قاشق غذاخوری بکینگ پودر :

۱ و نیم قاشق چای خوری تخم مرغ :

۲ عدد تکه های آناناس کنسروی در آب طبیعی آن :

۲۲۵ گرم ماست طبیعی کم چربی غلیظ ( چکیده ) :

۱۲۵ میلی لیتر پودر قند :

۱ قاشق غذاخوری شکلات رنده شده : جهت تزیین

طرز تهیه کیک کم چرب
۱- یک قالب کیک مربع شکل به اندازه ۲۰ سانتیمتر را کمی چرب نمایید .

۲- کره کم چرب , شکر دانه ریز , آرد , پودر کاکائو , بکینگ پودر و تخم مرغ ها را در کاسه ای بزرگ بریزید . مواد را با قاشق چوبی یا همزن برقی مخلوط نمایید تا صاف و یکدست شوند .

۳- مایه کیک را درون قالب آماده ریخته و سطح روی کیک را با کاردک صاف نمایید . کیک را در فری که از قبل گرم گردیده روی حرارت ۱۹۰ درجه سانتیگراد یا ۳۷۵ درجه فارنهایت و یا عدد ۵ فرهای گازی به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بپزید تا کیک حالتی ارتجاعی پیدا نماید . پس از اینکه کیک کمی در قالب خنک شد , آن را روی سینی مشبک فلزی برگردانید تا کاملا سرد گردد .

۴- آناناس را آبکش نموده , به قطعات کوچک خرد نمایید و سپس آبکش نمایید . کمی از آناناس ها را جهت تزیین روی کیک نگه دارید و بقیه را درون کاسه بریزید . ماست را اضافه نموده و طبق ذایقه تان آن را با پودر قند شیرین نمایید .

۵- مخلوط آناناس و ماست را بر روی سطح کیک پخش نمایید و کیک را با تکه های آناناس باقی مانده تزیین نمایید .قبل از سرو , شکلات رنده شده را روی کیک بپاشید .

یکی از بهترین، نیرومندترین و ارزانترین و سهل الهضم‌ترین غذاها ماست است. طبیعت ماست گرم و در درجه دوم سرد است؛ هرچه ماست ترش‌تر باشد سردی آن زیادتر است.این ماده معده را تقویت و به هضم غذا کمک می‌کند و از رشد میکروبها در روده‌ها جلوگیری کرده و در درمان اسهال مؤثرست.

ماستی که چربی آن گرفته شده باشد، به مراتب بهتر از ماست پرچرب است. ماست به انسان نشاط ‌بخشیده و عمر را طولانی و آدمی را در مقابل امراض عفونی حفظ می‌کند و به او آرامش می‌بخشد. شست‌وشوی سر با ماست، مو را تقویت کرده و از ریزش آن می‌کاهد و مالیدن ماست به دست و صورت باعث نرمی و لطافت پوست شده و از امراض جلدی بویژه جوش غرور جلوگیری می‌کند.

درباره خواص ماست بیشتر بدانید

ماست انسان را از امراضی همانند اگزما و کهیر حفظ می‌کند و به علت داشتن فسفر تقویت کننده حافظه است. ماست به علت داشتن ویتامین D ، استخوانها را محکم می‌کند.این ماده غذایی نیرو ، نشاط ، مقاومت و چابکی به فرد می‌دهد و دستگاه بدن را از سموم پاک می‌کند. به همین دلیل است که در تمام بیماریها ، خوردن آن را تجویز می‌کنند.

ماست به روده‌ها کمک می‌کند تا به حال عادی خود برگردند؛ باکتریهای مضر را از روده‌ها خارج می‌کند و در نتیجه هضم و جذب غذا آسان می‌شود. کلسیم موجود در ماست برای سالخوردگان بی‌اندازه مفید است و این اشخاص که همیشه از عفونتهای روده‌ای خود می‌نالند اگر بطور مرتب ماست بخورند گاز و عفونت روده آنها به کلی برطرف خواهد شد.ماست بهترین دارو برای معده است، زیرا علاوه بر اثرات درمانی که در یبوستهای مزمن و اسهال دارد باکتری‌های مفیدی در معده تولید می‌کند که برای سلامت بسیار مفید است.

منبع: نیک صالحی

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها