کاربران موزیلا می توانند اخبار جعلی را شناسایی کنند

موزیلا پیش از برگزاری انتخابات اتحادیه اروپا راهنمایی برای جلوگیری از اختلالات در این رویداد را عرضه کرده است. این راهنما به کاربران کمک می کند حساب های رباتیک و اخبار جعلی را شناسایی کنند.

کاربران موزیلا می توانند اخبار جعلی را شناسایی کنند

موزیلا (شرکت مادر مرورگر فایرفاکس) راهنمایی برای رصد اختلالات آنلاین قبل از انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا عرضه کرده است.

این راهنما شامل ابزارهایی برای شناسایی حساب‌های کاربری رباتیک در شبکه‌های اجتماعی و اطلاعات درباره اتحادیه اروپا، منابعی برای کنترل اخبار واقعی و همچنین نکاتی درباره رصد اطلاعات جعلی در فضای آنلاین است.

انتخابات اتحادیه اروپا قرار است در ۲۳ می انجام شود.

شبکه‌های بزرگ اجتماعی از جمله فیس بوک و توئیتر اعلام کرده اند برنامه‌های خاصی برای رصد و جلوگیری از اختلال در انتخابات اتحادیه اروپا در پلتفرم‌های خود در نظر دارند.

در همین راستا موزیلا اعلام کرده جعبه ابزار انتخابات اتحادیه اروپا (EU Election Toolkit) را ابداع کرده تا مکانیسم‌های اینترنت از جمله بات ها و تبلیغات هدفمند را به زبانی ساده برای کاربران توضیح دهد. به این ترتیب آنها می‌توانند به طور مستقل و با دسترسی به اطلاعات درست تصمیم بگیرند.

در بیانیه این شرکت آمده است: دستکاری آنلاین در دیدگاه رأی دهندگان یک مشکل فراگیر است و بسیاری از کاربران بدون هیچ دفاعی در برابر اخبار جعلی و ایده‌های نادرست قرار دارند.

به هر حال راهنمای مذکور به افراد کمک می‌کند تا تنظیمات امنیتی حساب‌های کاربری خود را ارتقا دهند.

منبع: مهر

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها