قطعات خودروسازان کرمان با ارز حاصل از صادارت خرمای بم وارد می‌شود

فرماندار بم با اشاره به اینکه خودروسازان برای واردات قطعات خود با مشکل روبه‌رو شدند گفت: با توافق انجام شده مقرر شد تا ارز حاصل صادرات خرمای بم برای واردات قطعات در اختیار خوروسازان قرار گیرد.

قطعات خودروسازان کرمان با ارز حاصل از صادارت خرمای بم وارد می‌شود

هادی شهسوارپور امروز در جمع خبرنگاران با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: خدمت به مردم از وظایف ما مسئولان است که باید به درستی انجام شود و از سوی دیگر اطلاع‌رسانی درست و صحیح از اقدامات انجام شده باعث همکاری و همراهی بیشتر مردم با مسئولان خواهد شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های مختلفی در شهرستان بم وجود دارد که امیدوارم با بهره‌گیری درست از این پتانسیل‌ها در شرق استان شاهد تحولات عظیمی در زمینه‌های مختلف در این منطقه باشیم گفت: بم از گذشته تاکنون جایگاه ویژه‌ای در سطح استان و کشور داشته است.

فرماندار بم با یادآوری اینکه بم یکی از شهر‌های تاریخی و توریستی کشور بوده که هم به لحاظ قدمت و هم تعداد آثار تاریخی جزو شهرهای مهم کشور محسوب می‌شود بیان کرد: جای پیشرفت زیادی در بم وجود دارد که با همکاری و تعامل می‌توان قدم‌های موثری در این شهرستان برداشت شود.

وی با ابراز اینکه ارگ بم یکی از بزرگ‌ترین آثار تاریخی کشور است و همه این آثار سندهای ماندگار نسل‌های قبل هستند که ما باید قدردان گذشتگان باشیم افزود: یکی از موارد مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد رونق صنعت گردشگری در شرق استان است که با اتصال ارگ قدیم بم به کویر شرق استان گردشگری شرق استان به ویژه در روستاها رونق زیادی رونق خواهد گرفت.

شهسوارپور به شرایط امروز کشور اشاره کرد و گفت: اتفاقات و بحران‌هایی ایجاد شده با برنامه‌ریزی دشمنان برای ضربه به نظام بوده تا بتوانند خساراتی را به نظام جمهوری اسلامی ایران وارد کند که خروج آمریکا از برجام و بازگرداندن تحریم‌ها به ایران از این جمله است.

وی با بیان اینکه متاسفانه بم هم از این بحران‌ها بی‌نصیب نبوده و خسارت‌هایی در شهرستان بم به صنعت خودروسازی وارد شده که منطقه ویژه را تحت‌الشعاع قرار داده است عنوان کرد: متاسفانه با تحریم‌ها تولید خودرو با اشکالاتی مواجه شده که امیدواریم راهکاری جدید جهت برداشتن این مشکلات ارائه شود.

فرماندار بم با اشاره به اینکه در سطح شهرستان و کشور تلاش شده تا راهکارهایی برای برون‌رفت از این مشکل ایجاد شود بیان کرد: در ابتدای سال کارخانجات شروع به فعالیت کردند که امیدواریم به وضعیت قبل برگردیم.

وی با بیان اینکه محموله کرمان موتور رسیده و تولید خود را آغاز کرده و کارخانه مدیران خودرو هم تولید خود را با ظرفیت کم شروع کرده است گفت: خودروسازان به سمت تبادل کالا به کالا حرکت کردند تا بتوانند ارز حاصل از صادرات را برای واردات لوازم یدکی و قطعات خودروسازی استفاده کنند.

شهسوارپور با اشاره به اینکه با حضور شه‌بخش مدیر عامل کرمان خودرو پیوندی بین صادرات خرما و صنعت خودروسازی برقرار شد افزود: در این توافق مقرر شد تا صادرکنندگان خرما ارز حاصل را در اختیار خودروسازان قرار دهند.

وی با بیان اینکه مجتمع بسته‌بندی خرما در حال راه‌اندازی است که تحولی در منطقه شرق استان ایجاد کرده است گفت: منطقه بم تک محصولی بوده وعمده کشاورزی و اقتصاد این منطقه وابسه به خرماست که با راه‌اندازی مجتمع بسته‌بندی بتوان گام دیگر در راستای اشتغال پایدار برداریم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها