چرا لیورپول می‌تواند بارسلونا را از لیگ قهرمانان حذف کند؟

لیورپول در سال‌های گذشته بارها نشان داده که می تواند شکست ۳ بر صفر را جبران کند یا با گل‌های زیادی پیروز شود.

چرا لیورپول می‌تواند بارسلونا را از لیگ قهرمانان حذف کند؟

می‌گویند بیل شنکلی مطمئن است که در جایگاه کوپ (پشت دروازه) اتفاق‌های جادویی رخ می‌دهد. هیجان پشت دروازه قادر است توپ را وارد دروازه کند یا اجازه پیش‌روی به حریفان ندهد. منطقی است که لیورپول به معجزه اعتقاد داشته باشد. پس از فینال ۲۰۰۵ استانبول این اعتقاد بیشتر شد. به همین خاطر این تیم باور دارد که می‌تواند بارسلونا را از نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا حذف کند. یورگن کلوپ پیش از این هم نتایج باورنکردنی با این تیم کسب کرده است.

در نخستین فصل حضور سرمربی آلمانی (۱۶-۲۰۱۵) قرعه دورتموند و لیورپول در یک چهارم نهایی رقم خورد. پس از تساوی یک بر یک دو تیم در سیگنال پارک، دورتموند توانست با گل‌های میخیتاریان، اوبامیانگ و رویس ۳ بر یک پیش افتد. با این حال بین دقایق ۶۶ تا ۹۱ گل‌های فیلیپکوتینیو، ساخو و لاورن نتیجه را به نفع تیم انگلیسی برگرداند.

لیورپول در فصل گذشته در آنفیلد، ویرانگر بود. این تیم در دور نخست توانست اسپارتاک مسکو را با ۷ گل شکست دهد. در آن شب کوتینیو و مانه هت‌تریک کردند و یک گل رافیرمینو به ثمر رساند اما بازی هیجان‌انگیز در مرحله یک چهارم نهایی برابر منچسترسیتی رقم خورد. لیورپول در مدت ۱۹ دقیقه سه بار دروازه سیتی پپ گواردیولا را باز کرد. محمد صلاح، چمبرلین و مانه این گل‌ها را به ثمر رساندند. این تیم در نیمه نهایی دوباره ویرانگر ظاهر شد و توانست در ۳۰ دقیقه پنج بار دروازه رم را باز کند. صلاح ۳۵ و ۴۵، مانه ۵۶،فیرمینو ۶۱ و ۶۸ گل‌های تیمشان را به ثمر رساندند تا به فینال صعود کنند.

لیورپول همچنین در فصل گذشته ماریبور را با سه گل شکست داد و در بازی برگشت این تیم را با نتیجه ۷ بر صفر مغلوب کرد. همچنین برابر پورتو ۵ بر صفر پیروز شد.

با توجه به گذشته لیورپول کاملاً آشکار است که این تیم بازی دیوانه‌واری به نمایش بگذارد و از همه لحظاتش بهترین استفاده ممکن را بکند. از طرفی بارسلونا می‌ترسد سناریوی رم تکرار شود (این تیم در بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی با سه گل مغلوب رم شد و از صعود به دور بعد باز ماند). شخصیت و سبک لیورپول، بارسا را مجبور خواهد کرد که از شروع با حواس جمع بازی کند. آبی اناری‌ها می‌دانند چه اتفاقی برای تیم‌های دورتموند، سیتی و رم رخ داد.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها